Black chrome

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.361
3.360
Helmond
Wij moeten iets verchroomd hebben maar de verchromer heeft ons vandaag gebeld met de mededeleing dat de vloeistof benodigd om te verchromen niet op tijd vooraadig is. Nu stelt hij voor om er black chrome van te maken.

Is black chrome niet gewoon een spuittechniek ? dus een of andere "zachte" laklaag ?

en het effect zou iets "donkerder" zijn :(

Kent er eventueel iemand nog ene verchromer die een stel velgen met SPOED zou kunnen verchromen ?
 
Voorbeeld foto van de chromer ontvangen:

full



en een buell is GEEN chopper !!!!!


Maar blackchrome is dat nou een laklaag of wat is het precies ?
 
Ik heb meerdere malen blackchrome mogen aanschouwen. Ik vind het zelf heel mooi,maar hoe zoiets eruit ziet, laat zich moeilijk omschrijven. Ik denk dat je het het beste kunt vergelijken met spiegelglas: gewoon chroom geeft een spiegelend effect. Je hebt echter ook van die smoke-spiegels. Glans is zeker aanwezig, maar het overall effect is veel donkerder. Het is geen spuitwerk.
 
het zijn niet mijn velgen. En ik had mijn broerke verkeerd begrepen zijn velgen moeten cool chrome worden maar dat hadden ze niet dus bieden ze black chrome aan :(

ik print nu de voorbeeld foto op foto papier uit en dan mag hij zelf beslissen. Ikzelf vind coolchrome toch mooier maar het is zijn motor.
 
zoals het lijkt op de foto, is het gespoten, en niet verchroomd. Het ventiel zit nog in de velg, is afgeplakt en aan de binnenkant van de velg zie je dunner worden van de spuitlaag.

bullshit dus, dat blackchroom, 'blackchroom look' is het.
 
zoals het lijkt op de foto, is het gespoten, en niet verchroomd. Het ventiel zit nog in de velg, is afgeplakt en aan de binnenkant van de velg zie je dunner worden van de spuitlaag.

bullshit dus, dat blackchroom, 'blackchroom look' is het.

Dan is het wel heeeeel erg vet gespoten... :) Ik weet het niet, ziet er voor zover ik het kan zien wel uit als chroom
 
Terug
Bovenaan Onderaan