Blackbird motor vervangen door....?

-Stanley-

MF veteraan
17 sep 2006
2.293
1
Beste forum gebruikers.
Ik wend me tot jullie in de hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Momenteel werk ik aan project (Circuit auto), hierin zijn de motorsteunen geschikt gemaakt voor een Blackbird CBR1100. Serie nummer op het blok : SC85E-2200745.
Er zat er een "dummy motorblok" gemonteerd. (gestript bestaand motorblok).

Nu vraag ik me af of er ook andere motorblokken (van honda of ander merk) overeenkomen met dezelfde steunen als de blackbird motor.
Hebben jullie ervaringen hiermee?


Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Ik begrijp je opmerking niet, het is toch een motor-fiets motorblok? En als je de moeite hebt genomen om mijn profiel te bekijken dan zie je dat ik al meer dan 10 jaar lid ben van dit forum.


Owww sorry, ik heb helemaal over CBR 1100 heengelezen op de 1 of andere manier. Ik dacht dan zal er ook wel blackbird automotorblok bestaan.
En nee, profiel heb ik ook niet naar gekeken. Het leek alsof zomaar iemand voor de eerste keer langs kwam waaien.

Nogmaals sorry, maar ik heb niet gezegt dat je hier niet welkom was ofzo.
 
Owww sorry, ik heb helemaal over CBR 1100 heengelezen op de 1 of andere manier. Ik dacht dan zal er ook wel blackbird automotorblok bestaan.
En nee, profiel heb ik ook niet naar gekeken. Het leek alsof zomaar iemand voor de eerste keer langs kwam waaien.

Nogmaals sorry, maar ik heb niet gezegt dat je hier niet welkom was ofzo.

Ik was niet boos..... Alleen teleurgesteld 😱
 
Is het overigens niet veel makkelijker om een dik blok te scoren en dan passende motorsteunen te maken?

Paar motorsteunen is het werk namelijk niet en uit ervaring kan ik je vertellen dat een 1000 wat weinig koppel heeft voor het gewicht van een lichte auto...
 
Maar waarom zou je een ander blok dan een Blackbirdblok willen monteren?
Dit is een vrijwel onverslijtbaar blok dat veel in de autocross en karts gebruikt wordt.
Ze zijn regelmatig tweedehands te koop voor niet teveel geld, en er zijn zat onderdelen voor verkrijgbaar.
Ikzelf heb al 5 BB-blokken te koop liggen.....
 
Maar waarom zou je een ander blok dan een Blackbirdblok willen monteren?
Dit is een vrijwel onverslijtbaar blok dat veel in de autocross en karts gebruikt wordt.
Ze zijn regelmatig tweedehands te koop voor niet teveel geld, en er zijn zat onderdelen voor verkrijgbaar.
Ikzelf heb al 5 BB-blokken te koop liggen.....

Klopt helemaal wat je zegt, maar een CBR900RR (bijvoorbeeld) is iets eenvoudiger en goedkoper te vinden. Als deze dezelfde ophangpunten zou hebben dan was het eenvoudiger geweest.
Mee eens dat een BB motorblok zeer betrouwbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan