Blackbird

ik zal je meteen laten weten ALS je een proefrit maakt BEN je verkocht!!!! en die motor ook !!! Was mij ook gebeurd namelijk!!!! En inderdaad je gaat bekeuringen verzamelen dat kan ik je zeggen. Eenmaal op weg is ie zeer wendbaar en de accel. als geen andere motor en ik heb de carb versie. Ik ben van een cbr 1000F (een echte beginnersfiets trouwens) overgestapt naar een cbr 1100XX. Mocht je nu een krachtige maar geen zenuwachtige motor willen kan ik je de cbr 1000F aanraden wel 1 van '93 en nieuwer want dan kan je "vast" wennen aan het dcbs wat op beide motoren zit en zeer goed werkt. De besturing is wel veel lomper dan de blackbird maar vooral met een verhoogd ruitje cruise je vooral op de snelweg 200+. Laat ik het zo zeggen als ik de BB moet verkopen zal ik zo snel mogelijk een cbr 1000F weer kopen want ik zal je zeggen soms en vooral bij slecht weer mis ik mijn oude vertrouwde 1000F wel. Want bij hevige regenval en windkracht 8 a 9 gaat die 1000 stabiel over de snelweg met 130/140 km/h !!! Maar ik dwaal af want dat vroeg je niet. HET GAAT OP EEN BLACKBIRD ANGSTAANJAGEND HARD ALS JE NIKS GEWEND BENT !!! Met de nadruk op niks dus. Kijk de directe besturing die ben je gewend van je xl maar dat vermogen.............................


(ik heb niks tegen mindervermogenmotoren!!!!!!!!!!!!!!!!)
 
Ik kan me alleen maar bij deze wijze woorden van woofer aansluiten :-)
Hij bevalt mij in ieder geval harstikke goed !
Natuurlijk zijn de meningen verschillend maar luister in eerste instantie naar de mensen die er wel op rijden/gereden hebben.

Maar ook al luister/lees je nog zo veel het advies luidt:
Gewoon proefrit maken dus en rustig aan beginnen !
Vooral omdat jij "volgas erop" gewend bent op je XL250..... volgas op een Blackbird zal je echter een heel ander gevoel geven ! geloof me 8-)
"200 is al hard zat" >> daar ben je dus in ongeveer 9 seconden...

toerfiets / racefiets of wat-dan-ook > who gives a flying f*ck !
De Blackbird is gewoon een droomfiets !

Veel plezier !
 
Spiker, ik hoop dat je een goed overwogen keuze maakt want een B.B. is een fiets voor de meer ervaren rijder. Voor diegene onder ons die durven te beweren dat de B.B. een tourfiets is nodig ik hierbij uit om eens een 1/2 uurtje mee te gaan(wel schone box meenemen) met ondergetekende, Napo, Maxxzz of een andere sportieve B.B. rijder. Napo wanneer beginnen we een actie om de B.B. uit het tourforum te krijgen?.
 
ik heb al eens gevraagd om een eigen afdeling te krijgen naast sport/ naked / toer maarja kon niet want de cbr 1100 en gsx 1300R en de zx 12r vielen onder sport !!!!! vonden de mods. dus hoeft niet~!!!!!!!!!!!
 
Maarhe, Spiker. Waar ik nou benieuwd naar ben is of je nou al een beslissing genomen hebt, dit topic was al in maart gestart. Heb je nou al een proefrit gemaakt? Dan rij je waarschijnlijk nu op een BB.

En nogmaals, ze noemen het toer, maar ik heb op Zolder op een R1 dag vele R1's eruit getoerd. En tuurlijk, als het goed is moeten zij mij zoek rijden (waarschijnlijk zelfs met twee vingers in hun neus), maar je kan meer doen met een Blackbird als meenigeen denkt. Het is alleen zo jammer dat je als een aap ernaast moet hangen om een beetje bodemvrijheid te houden.

En verhogen achter heeft ook een half uur gewerkt. Je blijft hem gewoon aan de grond rijden. Maarhe, het leukste van deze motor is een week of twee drie niet rijden. Dan stap je op en als hij eenmaal warm is dan geef je hem even met invoegen de sporen, ff doortrekken door 1, 2 en 3. Wedden dat je mondhoeken weer achter je oren zitten?!?
 
Lijkt wel alsof ik opeens een broer gevonden heb ik woofer, want de geshiedenis is bij mij hetzelfde. Ik ben ongeveer zeven jaar geleden ook begonnen op een CBR1000f (uit 87!). Geweldige motor. Nu ben ik sinds een paar maanden over op de BB. Zo mogelijk nog heerlijker. Ontzettend veel vermogen. Maakt niet uit in welke versnelling je zit, je kunt altijd lekker rijden. Vandaar dat hij naar mijn mening vaak gecategoriseerd wordt als een tourfiets. Wat dat beeld denk ik versterkt is de zithouding. Bij de bird zit je, net als bij een CBR1000f bij het lekkere rijden nog redelijk rechtop. Ik heb voor de aanschaf van de BB ook proefgereden op een r1. Geweldige fiets, maar je zit gewoon constant in de race-houding en dat zag ik toch niet zo zitten.
Eerlijk gezegd, who cares in welke categorie hij valt. Naar mijn mening gewoon een heerlijke fiets, maar absoluut geen beginnersfiets. 164 pk moet je toch even aan wennen!

Succes met de aanschaf!

Bakkeroni!
 
Terug
Bovenaan Onderaan