Blackbird

Ehm even kort samengevat;

Ik ben een lichte motor gewend.
Ik ben niet anders gewend dan gas vol erop.

Dus ik denk dat ik tot de conclusie moet komen dat een BB niet de meest geschikte motor voor mij is... '(

De juiste conclusie als je het mij vraagt. Succes met zoeken. Wat dacht je ervan om gewoon die dingen eens te proberen door middel van een proefrit? Dan weet je hoe het voelt?
 
Ehm even kort samengevat;

Ik ben een lichte motor gewend.
Ik ben niet anders gewend dan gas vol erop.

Dus ik denk dat ik tot de conclusie moet komen dat een BB niet de meest geschikte motor voor mij is... '(
Wat is licht? 25 KW?
Van 25 kw naar BB is niet de meest ideale keuze, maar zelfs dan hangt het nog af van je zelfbeheersing... Als je jezelf de kans geeft om relax opnieuw te leren rijden (omgaan met het vermogen), komt het vast wel goed... Dit geldt natuurlijk voor fietsen met veel vermogen als de ZX-12R en een beetje voor de BB ( }) ), maar zeker ook voor de full version 600 jes en 900 jes als je echt licht gewend bent.... Wel gaat het leren vooral bij de 600 jes makkelijker, door het lagere koppel... Je krijgt gewoon minder snel te maken met slippertjes...

Als je genoeg zelfbeheersing hebt en je niet laat opfokken, komt het vast goed met een BB... Probeer er eens eentje uit... :)
 
WAT een BULLSHIT...

geen knietje aan de grond...de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...

hon-cbr1100-00-bikepics-20653.jpg


en dit?
hon-cbr1100-00-bikepics-20652.jpg


en dat toerfietsgelul moet een keer over zijn...grrrrr...

zet er een paar goeie banden en je kan er een hoop bijhouden...zo niet voorbij...
ik ben al een paar x meegeweest met een forum bijeenkomst, en ook met een blackbird kan je goed meekomen... het enige waar je tegen aanloopt is je bodemspeling...maar zodra je daartegen aanloopt moet je een andere motor kopen...

duss....gewoon een keer proefrijden...en je bent over het algemeen verkocht.. :)

zo ik heb gesproken. :)


Lomp ?? nou nee niet echt, hij is een stuk zwaarder dan de supersports en dat merk je wel(vooral in comfort!!). Het is geen "knietje aan het asfalt" motor dus, maar gewoon de balans tussen heel erg sportief 8-) en een beetje touring :] . Ik vind hem rete mooi, ijzersterk, krachtig en fraai afgewerkt. Gelukkig zijn er een hele hoop het hier niet mee eens, zodat we niet allemaal op de zelfde fiets hoeven *D

Eenmaal erop gereden en je bent bijna verkocht
 
maarum...een tip kan ik je wel geven...

beheersing is gevraagd op de fiets...maar dat geldt voor elke motor denk ik...zx6r of maakt niet uit wat...

als je te vlot aan de kraan draait..bij een te hoog toerental uitaccelerend in de bocht...

dan lig je er op elke fiets naast...dus ook op een blackbird...

maar wat ik net al zei ga eerst is gewoon proefrijden, en dan zal je zien dat het gewicht HEEL erg meevalt. althans dat vind ik... :)
 
Getuige de FB Mach 3 vid ook nog een trage.... }) }) })

"Last year, everybody laughed at Kawasaki's ZZR1100... Well, no one's laughing now..." (over de ZX-12R)

}) De BB kon zo overduidelijk niet meekomen met de ZX12 en Busa dat 'ie niet meer mee mocht doen met de 'test'.
Jammer joh. })
 
daar heb je gelijk in...
ik mis nog 20 pk aan het achterwiel...

maar daar wordt voor gespaard :)
powercommander en uitlaten is comming up :)

}) De BB kon zo overduidelijk niet meekomen met de ZX12 en Busa dat 'ie niet meer mee mocht doen met de 'test'.
Jammer joh. })
 
Ga ik ook nog effe zeiken, het is dus een toermotor }) (sorry Fasthappie).

Laatste M&T. Rijtje vermogende sporttoerders:

BB
ZZR1200
ST4s
FJR1300 (jawel :P )

Toch een toerder dus, of wil je beweren dat een FJR een sportmotor is?

Laten we maar zeggen dat het gebruik van de motor aangeeft wat voor motor het is... iemand die aan off the road als SM gebruikt mag de motor ook bij "sport" zetten..., iedereen tevreden.
 
daar heb je gelijk in...
ik mis nog 20 pk aan het achterwiel...

maar daar wordt voor gespaard :)
powercommander en uitlaten is comming up :)
Zonde... Dingetje klinkt nu net zo lief bescheiden... Ingehouden vermogen enzo... Is juist een van de charmes van zo'n ding... Brulpijpen maken er meteen een minder Wolfje in S. kleren van... En da's jammer...
 
dat lief en bescheiden moet eraf....

en een troost...half motorrijdend nederland onderschat een blackbird...dus dat zal niet aan de uitlaten liggen...

afgelopen vrijdagavond had ik het nog, ff rijden...op m'n vaste kneedown routetje kom ik een paar andere gasten tegen met een zx6r en een gsx600R grote babbels...bij het benzinestation...

en ik stond erbij...zegt die ene...goh je kan wel plat met zo n ding zeg...ik dacht dat dat helemaal niet kon...

sja...ik ging die sukkel over de vluchtstrook voorbij omdat ie op de weg niet hard genoeg ging door de bocht...(knie nog 2 cm van de grond) sja dan ben je bij mij aan de beurt :) [genietmodus]

dus uitlaatjes maken een stoerder uiterlijk...en mooier soundje... :)


Zonde... Dingetje klinkt nu net zo lief bescheiden... Ingehouden vermogen enzo... Is juist een van de charmes van zo'n ding... Brulpijpen maken er meteen een minder Wolfje in S. kleren van... En da's jammer...
 
Op woensdag 20 november 2002 02:20 schreef Marc aka Foddex het volgende:jaja, had eigenlijk alleen maar met dit te maken:Marc

Aha... je weet dus hoe een kwoot werkt...
Misschien handig om die kennis vaker toe te passen... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan