Blackbird

spiker

MF'er
19 mrt 2002
183
0
Is een blackbird nou echt een ongelooflijk lomp ding om mee te rijden, of valt het mee? En valt dit ding nou onder de categorie toermotoren, of supersport. Enne........kan een semi-beginner nou wel of niet met zo'n ding overweg?

Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een andere motor, maar ik kan er niet uit komen. Dan weer vind ik een cbr600FS mooi, dan weer een blackbird, dan weer een fireblade, dan weer............. :+ :+ :+ :+ :+

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP ik word gek.
 
...Maar als je dan toch Honda wilt:

Blackbird is meer toer dan een CBR 600, maar weer minder dan een VFR... Redelijk sportief dus nog...

Van sportief naar tam:
CBR 900
CBR 600
CBR 1100
VFR 800
Pan 1300
Goldwing 1800
 
cbr600 sportiever dan een cbr1100? Leg uit. 600 is toch minder dan 1100 of ben ik nou :z
 
M'n zithouding zal zowiezo wel gaan veranderen. Rijd nu een jaar op een XL250 (is eigenlijk geen motor). :r
 
cbr600 sportiever dan een cbr1100? Leg uit. 600 is toch minder dan 1100 of ben ik nou :z
Uhm wat heeft cilinderinhoud met sportiviteit te maken :?
Neem dan een Goldwing, die heeft 1800 cc...

Een blackbird is geen semi beginners fiets iig.

Maar wat zoek je eigelijk :? Wat wil je met de motor :? Touren :? Racen :?
 
Ik heb een CBR600 VFR800 gehad en nu een CBR1100 en de 1100 is iets sportiever qua zithouding.
Maar dat is ook omdat ie gemaakt was voor een hoge top.
Ik zou zeggen ga er eens op rijden en ik weet zeker dat het je bevalt een XX.

:] :]
 
Hmm een Goldwing he, nou wie weet. Haalt die ook een top van 300 :? :? :? :? :?

Enne wat ik wil, nou ik rijd vaak met m'n kin op het stuur van xl'tje (leuk gezicht zegt men) dus ga maar na....... ;)
 
Hmm een Goldwing he, nou wie weet. Haalt die ook een top van 300 :? :? :? :? :?
Zucht. Wat maakt die top nou uit, behalve dan dat je je vrienden in het café kunt vertellen dat je 300+ hebt gereden?

Ik heb een ZX-6R, haalt rond de 270 ofzo, maar ik ben nog volop bezig om die motor te leren kennen. Hij is wendbaar en trekt stevig door, en daar gaat het mij om. Je kunt je veel beter concentreren op rijgedrag e.d. dan op nutteloze zaken als een top van boven de 300.

Maak anders eens wat proefritjes bij de plaatselijke dealer(s).
 
Gaat mij ook niet om die top. 200 is al hard zat. Was allen om de nadruk te leggen dat die golwing vanzelfsprekend niet in het rijtje thuishoort. |(
 
M'n zithouding zal zowiezo wel gaan veranderen. Rijd nu een jaar op een XL250 (is eigenlijk geen motor). :r

He oppassen he! :) Ik heb een XR250R, de grote broer van de XL, maar het is toch wel een motor? :) Alleen niet voor de weg... naja voor binnendoor genoeg vermogen maar op snelweg niet, ik geef je dus deels gelijk ;)

CBR1100XX SBB is sport-toer, maar als je 200 hard zat vind, zou ik gaan voor wat lichters, die CBR1100 eist bijna van je om harder te gaan. Helemaal als je die 250cc gewend bent, is zo'n 1100 een hele grote stap (als je geen andere motoren gewend bent). Mocht 200 hard zat zijn, koop dan gewoon een 600cc. wil je 300, koop dan een 1100 supersportje ofzo (of de sport-toer cbr1100xx).

Na de XR, als ik op zwaar mag rijden koop ik zelf een 600cc, daarna pas verder kijken voor 750,900, 1000 ofzo maar met 600cc is meer dan genoeg.
 
Gouden raad, als je denkt je rechterpootje niet te kunnen beheersen koop dan geen BB-ZX12-Hayabusa ed
Weet uit ervaring dat die dingen retesnel zijn en je voelt het zelfs niet
Kan zo wel eens gebeuren dat je 200 rijdt op een 70 km/u weg en er ineens een autotje/vrachtwagentje/trekkertje in je weg staat en die komt dan heel snel dichtbij
Heb op 1 dag bijna 3x een soortgelijke ervaring gehad met een test ZX12 en ik rijd al 6 jaar motor.
Zolang je geen lange afstanden op snelweg enzo zoekt te doen zou ik gaan voor een zx6 cbr 600 thundercat ofzo
ga je ook iets langer leven }) }) })
 
Lomp ?? nou nee niet echt, hij is een stuk zwaarder dan de supersports en dat merk je wel(vooral in comfort!!). Het is geen "knietje aan het asfalt" motor dus, maar gewoon de balans tussen heel erg sportief 8-) en een beetje touring :] . Ik vind hem rete mooi, ijzersterk, krachtig en fraai afgewerkt. Gelukkig zijn er een hele hoop het hier niet mee eens, zodat we niet allemaal op de zelfde fiets hoeven *D

Eenmaal erop gereden en je bent bijna verkocht
 
move alg -> sport

laat hiermee de discussie of't een sport of toerder is voorbij zijn :P
(tenzij ik me weer maar eens vergis natuurlijk)
 
Oe!

Als Fasnappie dit leest.............

Het is duidelijk dat hij een feestje heeft vanavond, anders hadden er zeker al 4 reacties van hem gestaan.

Maarrree.....een BB is wel tour, maar dan met een sportief smaakje. Is wel zwaar, maar erg comfortabel. maak proefritten en laat je bijpraten door een (goede) dealer!
 
Ehm even kort samengevat;

Ik ben een lichte motor gewend.
Ik ben niet anders gewend dan gas vol erop.

Dus ik denk dat ik tot de conclusie moet komen dat een BB niet de meest geschikte motor voor mij is... '(
 
Ehm even kort samengevat;

Ik ben een lichte motor gewend.
Ik ben niet anders gewend dan gas vol erop.

Dus ik denk dat ik tot de conclusie moet komen dat een BB niet de meest geschikte motor voor mij is... '(

Ik zou als ik jou was toch ff op een reactie van Fastnappie wachten. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan