Blacklight

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
Mensen ik ben op zoek naar een blacklight lampje welke ik wil gebruiken om mijn stadslicht te vervangen!?

ik zoek me %^#%P@ (apelazerus) maar kan alleen tl buizen en grote Blacklight lampen vinden.
weet iemand toevallig :? waar ik die kleine blacklight lampjes kan vinden?
 
Ik heb thuis ook een blacklight-buisje...
Weet je zeker dat die dingen wel bestaan in \"kleine-lampjes-formaat\"? :P

Volgens mij werkt een blacklight net als een TL op het ioniseren van een inert gas..., met elektrodes aan beide kanten van de lamp... wil dus volgens mij niet...
(Lampje paars stiften helpt nix hoor }) )
 
gewoon eens kijken of bijv de witte strepen op het wegdek oplichten.

geloof dat rover ook bezig is geweest met blacklights i.v.m. beter zicht

Maar een Blacklight straal geen lichtveld uit zoals een gewone H4 bijvoorbeeld. Dus als er geen strepen op de weg staan zie je niets. Dus je zou een aanvullende unit moeten hebben met zo\'n lamp erin. *D
 
Dus als er geen strepen op de weg staan zie je niets. Dus je zou een aanvullende unit moeten hebben met zo\'n lamp erin. *D
JUIST

geen aanvullende unit maar alleen een stadslicht je en anders probeer ik het wel met een buis je op de een of andere manier :)
 
ja daar zat ik ook al een beetje mee, maar je weet het nooit toch :)
misschien zijn er wel van die kleine hoge vermogens lampjes op de markt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb thuis ook een blacklight-buisje...
Weet je zeker dat die dingen wel bestaan in \"kleine-lampjes-formaat\"? :P

Volgens mij werkt een blacklight net als een TL op het ioniseren van een inert gas..., met elektrodes aan beide kanten van de lamp... wil dus volgens mij niet...
(Lampje paars stiften helpt nix hoor }) )

Ja dat kan bestaan, een Xenon lamp is ook een gasontladingslamp. En die wordt steeds vaker in auto\'s gebruikt. Dus met enige aanpassing kan een Xenon lamp een blacklight worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan