Blade wil niet starten na vervanging rechter console

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.526
36.003
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed... vreemd gevalletje.

Ik heb een Blade op de kop getikt met een beetje schade en die heeft even zijn accu leeg laten lopen in de tijd dat ik er nog geen tijd voor had.

Ondertussen rechter clip-on compleet vervangen ineens 7 draden en andere stekker dan de originele 5 draden. De 2 extra draden (kleurcodes waren hetzelfde) afgetopt/d/dt en aansluiten en na opladen accu starten maar... niet dus.

Startmotor draait vrolijk rond maar geen enkel teken van aanslaan.

Console opengetrokken en natuurlijk die 2 extra draden zitten aan de startknop. Complete startknop uit de oude console gehaalt en gemonteerd aangesloten en wel, dicht gemaakt.

Startmotor draait vrolijk rond maar geen enkel teken van aanslaan.

Nu is de accu weer leeg en aan de lader, maar mis ik hier iets? Heb de checklist al even nagekeken. Maar voordat ik de bougies ga opzoeken dacht ik ik vraag het eerst eens of iemand een idee heeft wat meer binnen handbereik ligt.
 
waarschijnlijk heeft hij tussendoor ene keer eenF1 code gemaakt die niet meer in de dashboard staat ivm. lage accuspanning.

Je can de cpu resetten door de de bedrading van de accupolen af te halen en deze tegen elkaar te houden. De cpu ziet een gesloten systeem en reset zijn instellingen.
De onthouden codes zijn verdwenen en je motor loopt weer.

Wat ook een mogelijkheid is dat ej injectors en mengselafstelling niet goed staat. Die kun je altijd nog laten afstellen.

succes.
 
waarschijnlijk heeft hij tussendoor ene keer eenF1 code gemaakt die niet meer in de dashboard staat ivm. lage accuspanning.

Je can de cpu resetten door de de bedrading van de accupolen af te halen en deze tegen elkaar te houden. De cpu ziet een gesloten systeem en reset zijn instellingen.
De onthouden codes zijn verdwenen en je motor loopt weer.

Wat ook een mogelijkheid is dat ej injectors en mengselafstelling niet goed staat. Die kun je altijd nog laten afstellen.

succes.

Keeej! Nuttige tip! Ga ik vanavond even proberen.

en wat heb je met de draadjes van de dodemansknop gedaan?

Gewoon netjes aangesloten zoals ze horen.
 
Goed... vreemd gevalletje. :X

Ondertussen rechter clip-on compleet vervangen ineens 7 draden en andere stekker dan de originele 5 draden. De 2 extra draden :z (kleurcodes waren hetzelfde) afgetopt/d/dt en aansluiten en na opladen accu starten maar... niet dus.

sluit je oude rechter stuur schakelaar aan, en kijken of ie dan wel aanslaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan