blanco kenteken??????

pivo

Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
8 sep 2002
2.653
81
Ik heb een nieuwe motor gekocht :] :] ,het is een :9~ r6 :9~ model 2004en wil deze pas op kenteken laten zetten in januarie 2005,dit kon zei de verkoper, ik heb een goeie prijs :P gemaakt met inruil van mijn motor,voorwaarde dat ik mijn motor wel zo snel mogelijk moest brengen ;( ;( zodat hij deze vast kon verkopen,ik wou de motor eigenlijk ook meenemen en deze in mijn schuur zetten en het kenteken ophalen in 2005 dit mocht dus niet,hij moest bij hun blijven staan voorwaarde van de importeur ofzoiets

ikke dus :o maar ik wil me niet dat zelfde gedonder als bij safe een paar jaar geleden,dus wat nu zei ik ,hij had het over een blanco kenteken ,wat ik dan mee kreeg met de gevens van de motorfiets,misschien al een nr plaat, dat wist ie nog niet precies,en de datums en mijn gegevens kon hij dan zo in januarie invullen

aangezien dit mijn eerste nieuwe motor :9~ :9~ is en ik dus geen ervaring |( heb met dit soort zaken :? :? ,vraag ik het jullie :} :}

hoe doen jullie dat???????met een nieuwe motor

misc
 
ik heb geen idee hoe het werkt...
veel plezier met je nieuwe motor in 2005... hebbie een
full
?


je maakt trouwens aardig lange regels :P
 
Ik heb een nieuwe motor gekocht :] :] ,het is een :9~ r6 :9~ model 2004en wil deze pas op kenteken laten zetten in januarie 2005,dit kon zei de verkoper, ik heb een goeie prijs :P gemaakt met inruil van mijn motor,voorwaarde dat ik mijn motor wel zo snel mogelijk moest brengen ;( ;( zodat hij deze vast kon verkopen,ik wou de motor eigenlijk ook meenemen en deze in mijn schuur zetten en het kenteken ophalen in 2005 dit mocht dus niet,hij moest bij hun blijven staan voorwaarde van de importeur ofzoiets

ikke dus :o maar ik wil me niet dat zelfde gedonder als bij safe een paar jaar geleden,dus wat nu zei ik ,hij had het over een blanco kenteken ,wat ik dan mee kreeg met de gevens van de motorfiets,misschien al een nr plaat, dat wist ie nog niet precies,en de datums en mijn gegevens kon hij dan zo in januarie invullen

aangezien dit mijn eerste nieuwe motor :9~ :9~ is en ik dus geen ervaring |( heb met dit soort zaken :? :? ,vraag ik het jullie :} :}

hoe doen jullie dat???????met een nieuwe motor

misc

Gefeliciflapsteert he ;)

Het is en blijft een 2004 motor, maar ik zou hem lekker in 2005 het kenteken aan laten vragen :9 Krijg je bij eventuele latere inruil ook geen geouwehoer over dat ene jaartje. Als jij nu al een kenteken krijgt op jouw naam moet je hem ook verzekeren en wegenbelasting betalen. Laat ie hem maar lekker in de handelsvoorraad houden zonder kenteken en vooral uit de showoom zodat er geen vette vingers en kwijlsporen op komen ............... of je neemt hem nu al mee zodat je zelf al kunt beginnen met kwijlen en poetsen tot het voorjaar :+ Beter nu meenemen dan in januari 2005 ophalen met -17 graden buiten :X
 
Ik had mijn nieuwe fiets gewoon meteen op kenteken laten zetten. Wel zo makkelijk, maar ik begrijp je wel.
Ik snap de constructie niet van de dealer, maar pas wel verdomde goed op dat je niet besodemieterd wordt.... Daar ben je niet tegen verzekerd.....
Laat hem anders gewoon jou oude fiets uitbetalen en dan kun jij met dat geld in 2005 je nieuwe droom fiets kopen.....
 
Stel dat jij die motor nu al mee neemt, en stel dat je er wel op gaat rijden en brokken maakt, dan heeft die dealer een gigantisch probleem omdat de motor nog op zijn handelsvoorraad staat, snap je?
 
Stel dat jij die motor nu al mee neemt, en stel dat je er wel op gaat rijden en brokken maakt, dan heeft die dealer een gigantisch probleem omdat de motor nog op zijn handelsvoorraad staat, snap je?

Hehehe denk dat ie de motor daarom ook pas 1 januarie mee krijgt.
 
Ik heb een nieuwe motor gekocht :] :] ,het is een :9~ r6 :9~ model 2004en wil deze pas op kenteken laten zetten in januarie 2005,dit kon zei de verkoper, ik heb een goeie prijs :P gemaakt met inruil van mijn motor,voorwaarde dat ik mijn motor wel zo snel mogelijk moest brengen ;( ;( zodat hij deze vast kon verkopen,ik wou de motor eigenlijk ook meenemen en deze in mijn schuur zetten en het kenteken ophalen in 2005 dit mocht dus niet,hij moest bij hun blijven staan voorwaarde van de importeur ofzoiets

ikke dus :o maar ik wil me niet dat zelfde gedonder als bij safe een paar jaar geleden,dus wat nu zei ik ,hij had het over een blanco kenteken ,wat ik dan mee kreeg met de gevens van de motorfiets,misschien al een nr plaat, dat wist ie nog niet precies,en de datums en mijn gegevens kon hij dan zo in januarie invullen

aangezien dit mijn eerste nieuwe motor :9~ :9~ is en ik dus geen ervaring |( heb met dit soort zaken :? :? ,vraag ik het jullie :} :}

hoe doen jullie dat???????met een nieuwe motor

misc
Dat weet 'ie dus wel precies. :X Hij vraagt nu reeds een kenteken aan (kenteken uitgifte november of december 2004) en hij zet deze pas op jouw naam in januari. Daarmee heb jij dan officieel in 2005 een motorfiets 'bouwjaar' 2004 gekocht B|

Beste optie zou zijn de motor pas in 2005 op kenteken laten zetten. Maar dan moet je nu je oude motor inleveren en hopen dat die dealer niet dezelfde financiële situatie kent als Safe destijds....
 
Check anders even de Kamer van Koophandel.

Je kent het wel: tis een mix van ervaring, onderbuik, fingerspitzen gefühl, Ying Yang....
 
Volgens mij is er maar 1 oplossing voor jouw situatie:

je eigen motor kun je wel bij die dealer neer zetten, maar wel het kenteken op jouw naam laten staan. Jij blijft dan eigenaar. Je motor voor de verzekering en wegenbelasting laten schorsen.

Als jouw ingeruilde motor verkocht wordt door de dealer krijg jij het afgesproken bedrag van de inruilwaarde. In 2005 krijg je jouw nieuwe motor op kenteken en betaal je je nieuwe motor.
 
Zou mooi zijn als je hem thuis al kan stallen, dan kan je mooi die ontzettende taartschep deze winter wegwerken! }) Verder mooie bike!!
Vele veilige km's!! :]
 
Volgens mij is er maar 1 oplossing voor jouw situatie:

je eigen motor kun je wel bij die dealer neer zetten, maar wel het kenteken op jouw naam laten staan. Jij blijft dan eigenaar. Je motor voor de verzekering en wegenbelasting laten schorsen.

Als jouw ingeruilde motor verkocht wordt door de dealer krijg jij het afgesproken bedrag van de inruilwaarde. In 2005 krijg je jouw nieuwe motor op kenteken en betaal je je nieuwe motor.
Volgens mij ging het de dealer er juist om dat hij de oude al in de verkoop kon doen.

Oplossing is eerder dat de dealer de oude motor in ontvangst neemt en daarvoor het inruilbedrag in contanten voldoet, en er contractueel een leveringsverplichting (voor de nieuwe motor door de dealer) en afnameverplichting (van die nieuwe motor door Pivo) wordt vastgelegd. Het bedrag van de nieuwe motor moet dan volledig worden voldaan bij aflevering. Kun je meteen nog wat rente trekken op je spaarrekening :)
 
waarom een overjarig model kopen terwijl een 2005 R6 UPS voorvork heeft :? is toch veel stoerder?
scheelt inderdaad 1500 eurie daar komt nog bij dat ik de 2005 kleurstelling int blauw minder vind dan de 2004,en die radiale klauwen van die r6 2005 zijn zo lelijk,die van de kawa en suzukie zijn veel mooier,en ik ben er niet bang voor dat die 2004 remmen, :+ het ook wel doen,dus..
 
Laatst bewerkt:
Dat weet 'ie dus wel precies. :X Hij vraagt nu reeds een kenteken aan (kenteken uitgifte november of december 2004) en hij zet deze pas op jouw naam in januari. Daarmee heb jij dan officieel in 2005 een motorfiets 'bouwjaar' 2004 gekocht B|

Beste optie zou zijn de motor pas in 2005 op kenteken laten zetten. Maar dan moet je nu je oude motor inleveren en hopen dat die dealer niet dezelfde financiële situatie kent als Safe destijds....
ik heb vandaag de rdw gebeld en op een blanco kenteken staan alleen de gevens van de motor dus geen bj etc ,deze mag de dealer er zelf opzetten in januarie,wel al zit het kenteken erbij maar verder dus nog niks wat verwijst naar 2004 :+
 
ik heb vandaag de rdw gebeld en op een blanco kenteken staan alleen de gevens van de motor dus geen bj etc ,deze mag de dealer er zelf opzetten in januarie,wel al zit het kenteken erbij maar verder dus nog niks wat verwijst naar 2004 :+
oja of ik met dit blanco kenteken ook de motor kon opeisen bij een failisement wist ze niet daar moest ik mar ff een advokaat voor bellen :?

wie heeft het nr van bram Moskovich
 
Mooie bike pivo :P En nu is het toch geen weer om te rijden
dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wel elke dag
ff bij je nieuwe schatje gaan kijken he ;) .
 
Wat is het bezwaar van een 2004 kenteken :?

Krijg eerder het vermeoden dat je er een slaatje uit wil slaan om hem als 2005 model door te laten gaan bij verkoop over en paar jaar.
In de hoop dat je een koper treft die :z en :9~ om hem dan een oor aan te naaien.

Anders zie ike r totaal de logica niet van in.
Bij inruil bij een dealer maakt het echt niets uit of ie nu uit december 2004 is of uit januari 2005.
Die dealer ziet dan echt wel dat het een "oud" model is.
 
Wat is het bezwaar van een 2004 kenteken :?

Krijg eerder het vermeoden dat je er een slaatje uit wil slaan om hem als 2005 model door te laten gaan bij verkoop over en paar jaar.
In de hoop dat je een koper treft die :z en :9~ om hem dan een oor aan te naaien.

Anders zie ike r totaal de logica niet van in.
Bij inruil bij een dealer maakt het echt niets uit of ie nu uit december 2004 is of uit januari 2005.
Die dealer ziet dan echt wel dat het een "oud" model is.

Wat dacht je van de verzekering. Stel dat Pivo de motor wil verzekeren met een nieuwwaarde regeling :? Als ie dan volgens het kenteken bewijs een 2004 uitvoering heeft en hij gaat er in januari op rijden, heeft ie al bijna geen recht meer op zijn nieuwwaarde :X
Maar ok het inruilen lijkt mij een goed argument. Het is dan wel modeljaar 2004, maar niet bereden in 2004 dus kan er geen gelijke inruilwaarde worden gegeven. J doet dit erg negatief overkomen, maar volgens mij is dit gewoon een kwestie van slim onderhandelen door het zo te doen. Lijkt mij stug dat je iemand op die manier een oor wilt naaien bij inruil.
 
ik heb vandaag de rdw gebeld en op een blanco kenteken staan alleen de gevens van de motor dus geen bj etc ,deze mag de dealer er zelf opzetten in januarie,wel al zit het kenteken erbij maar verder dus nog niks wat verwijst naar 2004 :+
Ok, eerste tenaamstelling is dus pas in 2005, maar het kenteken (Mx-xx-99) wordt er dus een die volgens de reeks in november of december is toegewezen. Bij dealers kan dit mee gaan spelen bij latere verkoop (met als argument: 'het kenteken is uit 2004'.
 
Ik zou je geld al vragen voor je ouwe motor en die nieuwe motor pas betalen als je hem gaat ophalen dat doe ik ook altijd en daar kun je goede afspraken over maken voor het geval de tent weg is dan is jou geld ook weg dus pas betalen als je hem gaat halen!!!!!!! Bij wie heb je je motor gekocht??
 
Ok, eerste tenaamstelling is dus pas in 2005, maar het kenteken (Mx-xx-99) wordt er dus een die volgens de reeks in november of december is toegewezen. Bij dealers kan dit mee gaan spelen bij latere verkoop (met als argument: 'het kenteken is uit 2004'.
was dat maar waar mijn huidige fiets heeft een kentken van 2001 toch is ie van 98 niemand die er wat van zegt ;) ,dus ook geen meer inruil ,logisch

wat dacht je van een alrisk verzekering die kan ik nu nog een paar maanden uitstellen,en de garantie etc,en zo kan ik nog wel ff doorgaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan