Blanke 2k lak over gewone lak?

Mannaz

Rookie
1 nov 2007
9
0
Hallo, ik ben van plan om mijn motor te gaan spuiten, omdat 2k lak best duur is had ik gedacht om eerst de motor met gewone lak te gaan spuiten, en daarna 2k blanke lak eroverheen te doen.

Is dit mogelijk, of kan gewone lak niet tegen 2k lak?

Alvast bedankt.
 
op de eerste plaats snap ik het niet helemaal....
Als je blanke lak 2 k koopt, heb je zowieso de harder en verdunner al nodig, dus wat maakt dan die halve liter 2k nog uit op de totaalprijs.... zal misscjien een tientje schelen met acrylaat .....

Dan zou ik het ook al niet doen , omdat je de blanke lak over 2 k spuit als die nog niet helemaal is uitgehard( chemisch) en daardoor nog een reactie krijgt dat de blanke lak nog "in de gewonelak"reageerd, en zodoende een mooier en dieper en sterkere verbinding krijgt
 
Verschillende lakken overelkaar heen spuiten vraagt om problemen.

Dat gaat van geen probleem tot schilveren, sinasappel effect, tot verkrimping.

Gebruik een isolerende grondverf en spuit daar je toplagen op.

Je wil niet weten wat verschilende verdunners, verharders, oplossers, weekmakers, etc met elkaar doen.

Probeer eens een vlak te spuiten waar een stikker verwijderd is. Das pas lachen.

De weekmaker van de stikkerlijm zit in de oude lak.
Heb je pech krijg je ter plaatse een rimpel lak.

Dus schuren, dicht gronden en kwaliteits verf gebruiken.

Achteraf opnieuw schuren en weer gaan beginnen is aanmerkelijk duurder.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben van plan om mijn motor te gaan spuiten, omdat 2k lak best duur is had ik gedacht om eerst de motor met gewone lak te gaan spuiten, en daarna 2k blanke lak eroverheen te doen.

Is dit mogelijk, of kan gewone lak niet tegen 2k lak?

Alvast bedankt.
Het ligt er aan wat je onder "gewone" lak verstaat.
Bij ons in de spuiterij is 2K de gewone lak, o.a. omdat 1k lak niet benzinebestendig is.

Ga voor de kwalitatieve oplossing en kies 2k. Of laat de motor spuiten door een pro...
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er aan wat je onder "gewone" lak verstaat.
Bij ons in de spuiterij is 2K de gewone lak, o.a. omdat 1k lak niet benzinebestendig is.

Ga voor de kwalitatieve oplossing en kies 2k. Of laat de motor spuiten door een pro...
Ik denk niet dat de pro in dit geval een optie is.
Als je die paar euro verschil op de lak al wilt besparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan