blanke lak en polijstpasta?

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hoi,

op mijn blanke lak staat er dak ik deze moet polijsen met polijstpasta voordat ik een 2de laag spuit...is dit jullie bekend dat dit gedaan word? met wax erover gaan en poetsen zou ik zeggen "ok", maar polijstpasta? das toch voor metaal en alu...?

graag info

mvg
 
hoi,

op mijn blanke lak staat er dak ik deze moet polijsen met polijstpasta voordat ik een 2de laag spuit...is dit jullie bekend dat dit gedaan word? met wax erover gaan en poetsen zou ik zeggen "ok", maar polijstpasta? das toch voor metaal en alu...?

graag info

mvg
Nee hoor, er bestaat ook polijstpasta voor lak. Zo hebben wij een oud blik valma polijstpasta staan en dat werkt echt! Gewoon even naar de winkel gaan en rondvragen.

succes :)
 
dan veronderstel ik dat het gewoon "simonise" is, wat ze bij ons noemen... dat heb ik inderdaad wel staan thuis, genoeg voor een paar jaar zelf :+

zal het daarmee wel proberen

Ik dacht trouwens gewoon voor m'n tweede laag blanke lak gewoon de eerste lichtjes opschuren met nat schuurpapier 1000...

wat denken jullie er van?
 
Ik heb meteen ook een vraag.....als je gepoetst/gepolijst hebt (de lak dus) en je wil weer een laag gaan spuiten, hoe zorg je dan dat alle pasta weg is? gewoon domweg ontvetten met wasbenzien en dan weer vrolijk verder spuiten?
 
Dus niet tussentijds met polijstpasta (voor lak) eroverheen? die ouwe valma shit (gaat super lang mee) bevat geen siliconen, zo ver waren ze toen nog niet....mag dat tussentijds gebruikt worden?
 
Ik zou het niet doen, hooguit met wat waterproof
schuren maar laten we eerlijk zijn.
Hat spuitwerk waar dat echt bij nodig is bereiken
we niet in ons schuurtje.
Meestal wordt er tussentijds pas geschuurd als
er meer dan 4 lagen blank op komen.

groet Zeldzame
 
Als ik het goed begrepen heb ben je iets aan het overspuiten.

Volgorde is.

Kunstof schuren korrel 200
Primer voor kunstof spuiten en laten drogen.
Plamuren en schuren. Korrel 200
Vuller spuiten.
Schuren korrel 400 dan 600 dan eventueel 800
basis lak spuiten 2 lagen met voorgeschreven droogtijd.
Vernis spuiten 1 maal hechtend
Twee maal vloeiend (Dit is het lastigste.) Met de voorgeschreven droogtijd.

Uitlaten harden Klaar.
Doe je dat in jouw schuurtje ? dan kruig je ongetwijveld stof inssluiting.
Daar kun je niets tegen doen.

Kun je later uitpolijsten met daarvoor verkrijgbaar polijst pasta.

Suc6
 
dan veronderstel ik dat het gewoon "simonise" is, wat ze bij ons noemen... dat heb ik inderdaad wel staan thuis, genoeg voor een paar jaar zelf :+

zal het daarmee wel proberen

Ik dacht trouwens gewoon voor m'n tweede laag blanke lak gewoon de eerste lichtjes opschuren met nat schuurpapier 1000...

wat denken jullie er van?

Zeker geen simonise, krijg je zelfs niet allemaal weg met te ontvetten.
Schuren is de beste optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan