blanke lak op achtervelg tegen kettingvet?

Nightwolf

MF veteraan
17 apr 2004
1.242
0
België
Ik zit te denken om mijn achtervelg in te spuiten met blanke lak. Bedoeling zou zijn dat je kettingsmeer er zó zou kunnen afvegen, of toch veel gemakkelijker dan anders. Goed idee of zie ik het te simpel?
 
nou, ik heb mijn velgen zilvergrijs metallic laten spuiten met uiteraard een goede dikke laag blanke lak. ALs ik nu vet of teer spetters op de velg heb dan pak ik een doekje met een klein beetje terpentine et voila, nog nooit zo snel was het weg! wel gelijk weer even afvegen/droog maken natuurlijk.

ik zou het zeker aanraden!
 
als je ketting net hebt gesmeerd moet je na de 1e 2 ritten ff je velg schoonmaken

Lampe olie
WD40
Diesel
Terpetine..(liever niet high explosive en zeer vluchtig)

Na die 2 ritten heb je er veel minder last van
 
of je nou je velgen met normale lak afneemt met een doekje lampenolie of dat jeje velgen met dikke laklaag afneemt met een doekje lampenolie ...

dat maakt dus geen zak uit.

gewoon doekje met wat lampen olie erop en ff afnemen. en als je toch je velgen wilt gaan lakken, dan kan je ze net zo goed laten poedercoaten.
 
Gebruik net zoals hierboven gezegd wordt WD40. Kind kan de was doen, oude doek erbij en je veegt het er zo af. Dus geen aggresieve troep erop smeren anders ben je straks ook je normale laklaag kwijt!

Good LUCK!
 
Klinkt misswchien gek, maar ik gebruik Pledge (meubelreiniger dus). Werkt super en de olie gaat ook in de doek zitten ipv dat je het uit smeert over de velg. Het tast de laklaag niet aan en het ruikt lekker :+

Zonder gekheid: gewoon eens proberen. Ik stond er zelf ook versteld van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan