blanke lak spuitwerk over stickers

Red Bandit

MF'er
16 mei 2006
233
0
Weet iemand uit ervaring of je tweecomponenten blanke lak (bevat hexamethyleen-1,6-dilsocyanaat) kunt spuiten over (kunststof) stickers.
Ik lees op motorforum ervaringen van JA (ééncomponentig of op waterbasis?? of ......) en van NEEN (verschrompeld = op basis van .....)?
Ben benieuwd of iemand deze specifieke ervaring heeft, c.q. produkt kent.
Red Bandit.
 
Weet iemand uit ervaring of je tweecomponenten blanke lak (bevat hexamethyleen-1,6-dilsocyanaat) kunt spuiten over (kunststof) stickers.
Ik lees op motorforum ervaringen van JA (ééncomponentig of op waterbasis?? of ......) en van NEEN (verschrompeld = op basis van .....)?
Ben benieuwd of iemand deze specifieke ervaring heeft, c.q. produkt kent.
Red Bandit.

Normaal gesproken kun je een 2 k blanke lak die binnen het reguliere schadeherstel gebruikt wordt over stickerfolie spuiten. De lak die je wil gaan gebruiken is blijkbaar anders van samenstelling en wordt hier normaal ook niet voor gebruikt. Dan pak je heel eenvoudig een sticker van hetzelfde materiaal , plakt die ergens op en spuit er met de betreffende lak overheen en je weet het.
 
Ervaring die ik heb met blanke lak over stickers spuiten is dat die stickers daar raar op gaan reageren... krijg je vreemde bobbeltjes enzo :) Beter gewoon stickers als laatste plakken.
 
Ervaring die ik heb met blanke lak over stickers spuiten is dat die stickers daar raar op gaan reageren... krijg je vreemde bobbeltjes enzo :) Beter gewoon stickers als laatste plakken.

Kun je er dan even bij vermelden om wat voor soort blanke lak het gaat en wat voor stickers, dan heeft iemand er misschien ook nog wat aan. En uit de laatste regel blijkt dat je hierin totaal niet wordt gehindert door enige kennis .
 
Is van te voren nooit met zekerheid te zeggen. Er zit nogal wat verschil tussen al die stickers, de lijm die er op gebruikt wordt en de verschillende laksoorten.
Zoals al aangegeven: probeer een proefstukje.

Een andere optie, als het wel reageert, is er eerst een laagje gewone blanke lak overheen te spuiten. Laat dat wel goed drogen (3 dagen) voordat je er met de 2K overheen gaat.
 
Normaal gesproken kun je een 2 k blanke lak die binnen het reguliere schadeherstel gebruikt wordt over stickerfolie spuiten. De lak die je wil gaan gebruiken is blijkbaar anders van samenstelling en wordt hier normaal ook niet voor gebruikt. Dan pak je heel eenvoudig een sticker van hetzelfde materiaal , plakt die ergens op en spuit er met de betreffende lak overheen en je weet het.


Hierbij speelt ook het (uit)hardingsproces -weet er ff geen andere naam voor- van de 2k blanke lak een rol. Als het te snel of te warm uitgehard is kan de sticker vervormen.

ff testen he..
 
Weet iemand uit ervaring of je tweecomponenten blanke lak (bevat hexamethyleen-1,6-dilsocyanaat) kunt spuiten over (kunststof) stickers.
Ik lees op motorforum ervaringen van JA (ééncomponentig of op waterbasis?? of ......) en van NEEN (verschrompeld = op basis van .....)?
Ben benieuwd of iemand deze specifieke ervaring heeft, c.q. produkt kent.
Red Bandit.
Waterbasis blanke lak bestaat niet volgens mij....alleen de kleurlak is tegenwoordig op waterbasis.

Als je reguliere blanke lak in een spuitbusje bij de automaterialenzaak haalt, zal het wel gaan.
Let er wel op dat je op een verse laklaag beter niet kunt stickeren, ivm uitdampen.
Dan krijg je dus luchtbelletjes onder de sticker. Als er dan een laag blanke overheen zit, kun je de belletjes niet meer wegstrijken / prikken....
Dus basislaag spuiten, dan een paar dagen wachten, stickers plakken, de boel goed ontvetten (let op dat je sticker niet oplost door de ontvetter...) en aflakken met blanke.
 
zwager werkt in schade herstel bedrijf en heeft mijn eerste motor ook opnieuw gespoten met stickers onder de blanke lak en geen probleem gehad

twijfel je ,doe dan inderdaad een proef maken

p.s schotsen zorgt voor een betere hechting van de lak
 
Terug
Bovenaan Onderaan