blauw maken van rvs uitlaat

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.273
276
Amersfoort
hallo ik vroeg me af of het mogelijk is om rvs uitlaatbochten blauw te krijgen van hitten zijn hier tips voor?bijv iets met gasbrander ofzo


bijvoorbaad dank
 
Normaal gesproken kan je die gewoon zo kopen.
Dan worden ze vanzelf zo blauw.
Misschien dat je zelf ook wat met je originele bocht kan doen, maar dat is niet gebruikelijk.
 
Zet de klepspeling van de uitlaatkleppen op het minimum. Dan worden de kleppen zo warm dat je uitlaatbochten binnen de kortste keren blauw zijn. *D

Dat met die gasbrander zou ik niet zomaar proberen, verwarmen van binnenuit over de hele opppervlakte is toch anders dan van buiten verwarmen op een paar vierkante centimeters. Het zou zonde zijn als je opeens zwarte uitlaatbochten hebt he?
 
Met een grote brander, zoveel mogelijk over de gehele lengte gelijktijdig op warmen en niet te snel willen, dan kan het best.
Laatst een reparaatie gedaan aan een RVS bocht. Na afloop opgeschuurd en over de gehele lengte rustig aan opgestookt jtot hij weer dezelfde kleur had als de andere bocht, zag er weer prima uit.
 
nou het zit namelijk zo ik heb een titanium bochtenset gekocht en daar zit een stukje van staal op naar de demper (ongeveer zo`n 20 cm lang)en ik vindt dat geen gezicht van die mooie blauwe pijp en opeens een stukje staal.dus nu wou ik zelf een stukje pijp maaken van rvs maar ik wil wel dat dit dan ook blauw is
 
Terug
Bovenaan Onderaan