Blauw MT-07

Martijn1812

Rookie
19 okt 2022
2
0
Hallo,

Ik heb via een motorwinkel een Yamaha MT-07 uit 2019 gezien met 7750 km op de teller.
De volgende accessoires zitten erop:
- Arrow uitlaat van voor tot achter.
- Led knipperlichten
- Handvatverwarming
- Korte kentekenplaat houder
- Windschermpje
- Alle boekjes

De verkoper vraagt €7450,- voor deze moter (nieuw waarde motor zonder accessoires €7599,-)

Na onderhandelen heb ik een aanbod gekregen van €7600,- inclusief terug brengen naar A2 rijbewijs (35KW) en een schijfremslot. Is dit een mooie prijs of kan ik hem dan beter laten staan?
Motor heeft geen beschadegingen en komt van de eerste eigenaar.

Alvast bedankt!

Groetjes Martijn
 
Tenzij je echt op die accessoires zit te kwijlen zou ik een nieuwe kopen met dat kleine prijsverschil,scheelt
je weer wat tijd in fabrieksgarantie.Stel je ook de vraag waarom die MT met zo weinig km,s weer in de verkoop is,ex verhuurfiets,of
iemand die er snel vanaf wou omdat het een ellende fiets bleek,ex schadefiets?,bij nieuw heb je die problemen niet.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij je echt op die accessoires zit te kwijlen zou ik een nieuwe kopen met dat kleine prijsverschil,scheelt
je weer wat tijd in fabrieksgarantie.Stel je ook de vraag waarom die MT met zo weinig km,s weer in de verkoop is,ex verhuurfiets,of
iemand die er snel vanaf wou omdat het een ellende fiets bleek,ex schadefiets?,bij nieuw heb je die problemen niet.
Van de accessoires vind ik alleen de Arrow uitlaat en het windscherm wel een echte leuke toevoeging. De motor is geen ex verhuur geweest maar door een persoon bij de officiele dealer gekocht en nu ingeruild (voor een MT-09) bij de winkel waar ik hem bij zag staan.
Is deze prijs dus een beetje rieel of zegt u (en/of andere) ik bied 7000 ofzo, zo niet laat hem staan?
 
Van de accessoires vind ik alleen de Arrow uitlaat en het windscherm wel een echte leuke toevoeging. De motor is geen ex verhuur geweest maar door een persoon bij de officiele dealer gekocht en nu ingeruild (voor een MT-09) bij de winkel waar ik hem bij zag staan.
Is deze prijs dus een beetje rieel of zegt u (en/of andere) ik bied 7000 ofzo, zo niet laat hem staan?
Tja die beslissing is aan jou,hoe oud is hij en hoelang zit er nog fabrieksgarantie op?
 
Zou voor een nieuwe gaan.
Accessoires zijn niets waard.

En dat terugbrengen naar 35kw + slot zou gewoon in de prijs moeten zitten van 7450.

Bij de nieuwe motor; bij een officiële Yamaha dealer kan je hem waarschijnlijk meteen op 35kw krijgen zonder extra kosten en dan is hij nieuw.
Maar dan toch kan je altijd vragen "Voor welk bedrag kunnen jullie hem leveren? inclusief terugzetten naar 35kw".. Vergelijk ook meerdere dealers / garages en speel ze tegenover elkaar uit.
 
Kan toch nog steeds? Nadat ze je motor geleverd hebben voor 200 euro minder dan de garage in het volgende dorp.
Uiteraard ook onderhoud uit laten voeren waar je hem dan uiteindelijk gekocht hebt.
 
Zou voor een nieuwe gaan.
Accessoires zijn niets waard.

En dat terugbrengen naar 35kw + slot zou gewoon in de prijs moeten zitten van 7450.

Bij de nieuwe motor; bij een officiële Yamaha dealer kan je hem waarschijnlijk meteen op 35kw krijgen zonder extra kosten en dan is hij nieuw.
Maar dan toch kan je altijd vragen "Voor welk bedrag kunnen jullie hem leveren? inclusief terugzetten naar 35kw".. Vergelijk ook meerdere dealers / garages en speel ze tegenover elkaar uit.

Ben ik deels mee eens, echter is (als ik het niet vergis) de MT07 van 2022 uitverkocht, of bijna. Dat wil zeggen dat je de 2023 moet gaan kopen en dus ook adviesprijs van 2023, welke ook weer hoger is dan de 8599 EUR van dit jaar.

De opties die erbij staan, mits je er van houdt zijn zeker wel een leuke toevoeging. Standaard geluid vd MT07 is namelijk echt zonde. Die van mijn vriendin klinkt met de Mivv uitlaat een heel stuk beter namelijk.

Verder denk ik ook, door die schaarste, dat het uitspelen tegen elkaar vrij lastig is. Gezien die situatie van de MT motoren denk ik dat je er vrij weinig mee op schiet.

En is dit ook een valide punt:
Zou ik juist niet doen. Zorg dat je een goede relatie hebt met je garagehouder. Verdien je veel meer aan.

Mijn ervaring is wel een iets jonger model natuurlijk, maar beetje zelfde ervaring:
Ik heb mijn Yamaha MT09 uit 2021 namelijk ook jong gebruikt gekocht ipv nieuw. Er stond 2425km op de teller, stond voor bijna 11k te koop.
MT09 2022 kost nieuw 11.599 EUR. Echter; het eerste beurtje was gedaan, korte kentekenplaat houder, Yamaha ruitje.
Bovendien sprak de kleurstelling van het '21 model ook veel meer aan.
Het was een hele lastige afweging, want het was "maar" 700 EUR, maar als je die paar dingen erbij op telt, kwam je uit op 1200 EUR verschil, dat was toch weer de SC Project uitlaat... Verder met die motorzaak (Van Meel - Made) ook veel contact gehad en diverse aftermarket parts bij hen besteld en de service die ze geleverd hebben is gewoon echt top.

Ook scheelt het wel als hij natuurlijk dealer onderhouden is en alles gewoon goed eruit ziet.
 
Afdingen/korting vragen en krijgen op een nieuwe motorfiets is nu bijna onmogelijk. Een heleboel populaire modellen zijn vrijwel uitverkocht en er zijn er veel minder geleverd dan voor de coronapandemie/chipcrisis. De dealer kan en moet nu de maximale marge pakken om nog wat te verdienen. En hij krijgt ze toch wel verkocht.....
 
Stel je ook de vraag waarom die MT met zo weinig km,s weer in de verkoop is,ex verhuurfiets,of
iemand die er snel vanaf wou omdat het een ellende fiets bleek,ex schadefiets?,bij nieuw heb je die problemen niet.

Zoals algemeen bekent, wordt er gemiddeld 2-3000km/jaar gereden dus is 7750km voor een 2019 fiets redelijk normaal.

Martijn1812 wat is het geworden?

 
Zoals algemeen bekent, wordt er gemiddeld 2-3000km/jaar gereden dus is 7750km voor een 2019 fiets redelijk normaal.

Martijn1812 wat is het geworden?

Dat het normaal is dat kan zijn,blijft nog steeds de vraag waarom deze weer te koopstaat met zo,n lage stand.
 
Jij werkt(e) toch bij een motorzaak? Vreemde vraag dan, maar ik zal wel ff antwoord geven.

De meest aannemelijke reden zal zijn dat hij overgestapt is naar een Harley Electra Glide, omdat al zn vrienden daar op rijden.
Anders is het een Tenere700 geworden want iedereen rijdt allroad tegenwoordig.
Of hij heeft met voetballen zn enkel slecht gebroken en kan nu niet meer schakelen dus is het een Honda Forza geworden.
Kan de energierekening niet meer betalen dus moest de motor weg.
Uitgekeken op de MT07 en voor zn verjaardag een MT09 gekregen van zn vader.
De MT07 blijkt niet te passen in zn collectie van 21 sportmotoren en mocht weer weg.
Ze is zwanger geworden en kan voorlopig toch niet meer rijden.
Na verhuizen kan de motor niet meer binnen staan dus voor de winter weggedaan.
Vriendin klaagde over beperkte ruimte duozitje dus is motor omgeruild voor Kawa 1000SX
......<hier nog 71 andere redenen> ......
 
Terug
Bovenaan Onderaan