Blauw/zwart uitgeslagen vooruitlaatbochten

Revere

MF'er
7 jun 2006
77
0
Hallo,

Weet iemand hoe ik de blauw/zwart uitgeslagen vooruitlaatbochten van mijn motor weer kan laten glimmen? (alu/chroom kleur dan he, ze glimmen nu ook, maar dan zwart....)

Ik ben in de weer geweest met een poetsmiddel en de rest van mijn Laser uitlaat blinkt me tegemoet, behalve die bochten......

alle tips zijn welkom!

Groet, Mariecke
 
Ze worden blauw omdat ze heet worden, hoe heter hoe blauwer. Heb je niet met chroom pijpen, heb je wel met inox pijpen. Waarom worden ze heet? Omdat je mengsel te arm staat (wat niet goed is voor kleppen enzo, want die worden dan ook te heet), ofwel omdat je een nogal snelle jongen bent en veel gas geeft.
Blauwe pijpen zijn geen schande, integendeel, dat mag best! :]
 
Ze worden blauw omdat ze heet worden, hoe heter hoe blauwer. Heb je niet met chroom pijpen, heb je wel met inox pijpen. Waarom worden ze heet? Omdat je mengsel te arm staat (wat niet goed is voor kleppen enzo, want die worden dan ook te heet), ofwel omdat je een nogal snelle jongen bent en veel gas geeft.
Blauwe pijpen zijn geen schande, integendeel, dat mag best! :]

Nou ja, een snelle jongen ben ik niet, want ik ben een -O-
Dus met de snelheid e.d. valt het allemaal wel mee.
Hoe kan ik het mengsel rijker maken (en wat word er eigenlijk bedoelt met mengsel?)
Ze waren een paar weken geleden idd blauw, nu is het zwart....

Groet, Mariecke
 
Als ik zo naar de cijfers op het stuk schuurlinnen kijk dan is het onder de 100.

Gewoon beginnen met een grove korrel(als er veel roest op zit) en dan steeds een stapje omhoog.Bij alleen blauwe/zwarte pijpen zou ik beginnen met 240.
Dan scotch en dan commendant 3 en dan commendant 4.

Frans
 
Als ik zo naar de cijfers op het stuk schuurlinnen kijk dan is het onder de 100.

Gewoon beginnen met een grove korrel(als er veel roest op zit) en dan steeds een stapje omhoog.Bij alleen blauwe/zwarte pijpen zou ik beginnen met 240.
Dan scotch en dan commendant 3 en dan commendant 4.

Frans

Yep en dan... ? :?

Blanke lak ?
groene zeep ?
elke dag poetsen ?
anti roest waakhond ?
 
Verder poetsen met turtle chroompoets en dan in huis neerzetten.
Er schijnt blanke lak te zijn die tot een 1100 graden hittebestendig is.De 650 variant zal het niet redden.
Ik weet niet wat voor staal ze hebben gebruikt ,maar de uitlaatbochten van de FZR1000 blijven aardig lang mooi(alleen de collector niet)



Je kan het ook gewoon bijhouden met chroompolisch van turtle


Frans
 
Laatst bewerkt:
Verder poetsen met turtle chroompoets en dan in huis neerzetten.
In huis neerzetten ? _O-
Dat doe ik weleens in de winter als ik moet sleutelen ja.
Maar ik rijd in alle seizoenen...

Er schijnt blanke lak te zijn die tot een 1100 graden hittebestendig is.De 650 variant zal het niet redden.
Je kan het ook gewoon bijhouden met chroompolisch van turtle
Frans
Da's een goeie tip, thanx :}
Had ik niet eerder van gehoord van 1100 graden bestendige lak.
Ga maar eens ernaar zoeken... (wie het weet geve het svp door)

Nou nog erachter zien te komen hoe ik makkelijk dat bladderend chroom van mijn XV krijg...
 
Ik heb van het weekend Blue Job gekocht.
Hartsikke duur, maar het werkt wel!!
Ik heb weer een prachtig blinkende uitlaat.
Je krijgt een klein potje met een beetje poeder, doekje beetje vochtig maken, poeder erop en poetsen maar.
Je krijgt er wel spierballen van!

Groet, Mariecke
 
Terug
Bovenaan Onderaan