Blauwe kentekenplaat

archy

MF'er
23 okt 2002
101
0
zaandijk
Haai,

Ik heb een soes gsx750 uit '80 en ik heb er een gele kentekenplaat bij. Nu vroeg ik me af, omdat ik hem aan het opknappen ben voor zover dat met mijn technische kennis gaat, of er iemand is die van geel naar een blauwe kentekenplaat is overgestapt. Tegenwoordig met die gaik platen lijkt het me niet zo makkelijk.

Grtz,
Archy :}
 
De regels zeggen vanaf 1 januari 1978 alleen maar geel en dus GAIK. Er zijn echter nog wel handelaren die je willen matsen en een blauw plaatje maken. Maar officieel mag het niet. De bekeuring is te overzien, dacht onder de 100 euro.
 
De regels zeggen vanaf 1 januari 1978 alleen maar geel en dus GAIK. Er zijn echter nog wel handelaren die je willen matsen en een blauw plaatje maken. Maar officieel mag het niet. De bekeuring is te overzien, dacht onder de 100 euro.

Ruim eronder. Is 65 euro om precies te zijn. Moet je wel de pech hebben dat je een diender tegenkomt die dat weet en die zich er druk over maakt. Denk nu niet dat de deputy je aanzet tot het plegen van een overtreding...
O-)
 
in de plaat staat toch ook een nummer dat terug leidt naar de zaak die de plaat gemaakt heeft waardoor ze er daar enorm veel shit mee kunnen krijgen :?
 
Zo'n plaat wordt gemaakt zonder nummer of bedrijfsstempeltje.
Ook staat het ingestanste leeuwtje er niet in.
 
Het ging mij er niet dat ze bij Johan vandaan kwamen of niet, maar of hij deze illegale actie wilde uitvoeren of niet. 8-)

Ik wist wel dat jij bij Johan shopte. :)
 
Volgens mij is de datum 1 jan, niet juist, het jaar 1978 wel, en het eerste kenteken moet er nog op zitten.
Ik heb een 78 met blauwe plaat, en mij is gezegd motoren van na 78 mogen geen blauwe plaat voeren........etc, dus 79+
Ik heb um gewoon via de motorzaak gekregen, en info gewonnen op het pol bureau alhier

En nog iets

Je kan ze gewoon overal bestellen de blauwe, ook bij autozaken, kosten 15 euro ongeveer
De cijfer combinatie ZU-01-02 mag ze wel voeren (volgorde letters en cijfers)
En bij MF-03-JK ben je altijd fout, ook al is het bouwjaar 1972, want dan is er sprake van een vervangend kenteken, dan mag het weer niet
 
Volgens mij is de datum 1 jan, niet juist, het jaar 1978 wel, en het eerste kenteken moet er nog op zitten.
Ik heb een 78 met blauwe plaat, en mij is gezegd motoren van na 78 mogen geen blauwe plaat voeren........etc, dus 79+
Ik heb um gewoon via de motorzaak gekregen, en info gewonnen op het pol bureau alhier

En nog iets

Je kan ze gewoon overal bestellen de blauwe, ook bij autozaken, kosten 15 euro ongeveer
De cijfer combinatie ZU-01-02 mag ze wel voeren (volgorde letters en cijfers)
En bij MF-03-JK ben je altijd fout, ook al is het bouwjaar 1972, want dan is er sprake van een vervangend kenteken, dan mag het weer niet


inderdaa..Brezan leverd ze binnen een dag voor 11 euro...mij eerlijk gezegd een zorg of het wel of niet mag :+ ik gebruik ze alleen op oude motorfietsen :Y van voor 1980 (makkelijk te onthouden) en indien een twijfelaar: mooi origineel NL stickertje ernaast of erboven :)
 
Donkerblauwe kentekenplaat

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een "datum eerste toelating" van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

Bron RDW

Dus daar staat het zwart op lichtblauw ;)
 
Het zou kunnen, maar ik slaap er even hard om, al mijn voertuigen zijn van historisch belang, als het maar lang genoeg duurt :-))

Maar de 78 er is een oude GS 750, laten ze wel met rust denk ik, en 90 % van de wouten zal ook niet weten of het nu 1 jan 78 was of met de bouwvak denk ik, (die van mijn vrouw is van mei) ik daar geen zwaar hoofd in, en ander ach......paar maandjes.
 
Yep, er is een periode geweest dat er lichtblauwe platen, lelijk man. Heb nog een poosje een Alfa gehad met zo'n ding. Is maar kort geweest, volgens mij tussen 75/76 en 78. Maar pin me er niet op vast. Ze waren lichtblauw met grotere cijfers en letters, zag er niet uit. Reden van die actie is mij onbekend.
 
da's nou politiek, jappie...iets doen wat de gewone bevolking niet snapt en waar ze zelf de ballen verstand van hebben

(da's net zoiets als een brikblok uit elkaar trekken en vervolgens gaan nadenken wrom je het hebt gedaan want afgezien van een druppeltje olie was er toch niks aan de hand met het ding ? _ O-)

maareh joaaas...ik heb nog wel zo'n plaat liggen als je nostalgisch-erotiosche gevoelens hebt hoor..als ik m maar schoon terugkrijg zonder plakrandjes O-) ;) 8-) _O- *O* :9 :P
 
Volgens mij is de datum 1 jan, niet juist, het jaar 1978 wel, en het eerste kenteken moet er nog op zitten.
Ik heb een 78 met blauwe plaat, en mij is gezegd motoren van na 78 mogen geen blauwe plaat voeren........etc, dus 79+
Ik heb um gewoon via de motorzaak gekregen, en info gewonnen op het pol bureau alhier

En nog iets

Je kan ze gewoon overal bestellen de blauwe, ook bij autozaken, kosten 15 euro ongeveer
De cijfer combinatie ZU-01-02 mag ze wel voeren (volgorde letters en cijfers)
En bij MF-03-JK ben je altijd fout, ook al is het bouwjaar 1972, want dan is er sprake van een vervangend kenteken, dan mag het weer niet
mijn brik is van 8 januari 1978 en mag officieel geen blauwe kentekenplaat voeren, en ik als brave burger voert dus ook netjes een gele plaat :P
 
Ik ben bij onze lokale bandenboer geweest, en heb daar een heel leuk gesprekje gevoerd over blauwe kentekenplaten. Kon niet en mocht niet, maar uiteindelijk heb:

1x Blauw met stempels erin
1x Geel GAIK met stempels
1x Kentekenbewijs deel met keurig stempeltje

*O*

Rij gewoon met de blauwe plaat, en als ik naar een 'risico-wedstrijd' ga neem ik de gele gewoon mee. Kijk wel wat er gebeurt, die kan ik er altijd overheen plakken of wat dan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan