Blauwe plaat laten maken

Is je motor op de weg gekomen vóór 01-01-1979 ( 'X'-nummers), dan mag deze op blauw.
Vraag je een historisch kenteken aan (bijvoorbeeld bij invoer, moet je wèl om vragen..), dan krijg je een 'Z'-nummer en mag deze ook op blauw..

Het is niet voor 1979 maar voor 1978.

Citaat site RDW:
  • de datum waarop het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten (datum eerste toelating) vóór 1 januari 1978 ligt én
  • het kenteken uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat.
 
Ik ben ook op zoek naar een 'showplaat'. Bij kentekenmaken kan ik alleen kiezen voor een niet vierkant model, maar 210x143mm. Is dat gebruikelijk voor oude platen of is het beter het web af te speuren naar een adres dat vierkante maakt?
 
Ik ben ook op zoek naar een 'showplaat'. Bij kentekenmaken kan ik alleen kiezen voor een niet vierkant model, maar 210x143mm. Is dat gebruikelijk voor oude platen of is het beter het web af te speuren naar een adres dat vierkante maakt?

210 X 143 zijn de oude standaardmaten voor motoren. Voor auto's kunnen ze ook 340 X 210 mm. leveren. :Y
 
Laatst bewerkt:
340 x210 mm dat is nogal wat,als je die er achterop zet vang je zoveel wind dat je niet meer vooruit komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan