Blauwe plaat niet meer verkrijgbaar voor te jonge motor?

Ik had op mijn voormalige XT500 uit 1980 ook een blauwe plaat zitten. Kreeg ik bij een flitsboete meteen een extra boete mee. Toen was ik er wel klaar mee ;-). Nu heb ik een motor uit 1972 dus daarmee kan ik gewoon blauw blijven rijden
 
Nummerplaten met 4 letters en 2 cijfers valt ook wel heel erg op in BLAUW.

Echter dan ook niet geheel onbelangrijk;

Wat is het boetebedrag voor een niet juiste, niet legale, nummerplaat?

De boete is 130 euro. Link naar OM.


Er zijn ook nog 2 goede manieren om er onderuit te komen als de agent een beetje coulant is tenminste:

[*] De vermoorde onschuld spelen: "Ja maar meneer dit is toch een oldtimer??" En: "Ik heb hem zo gekocht..." Etc. etc.

[*] Zorg voor een gele GAIK plaat en monteer de blauwe nep plaat daar overheen. Als je aangehouden wordt doe je je verhaal over dat het er niet uitziet op je oldtimer maar dat je hem direct zult verwijderen en met de goede gele plaat verder rijdt.

Ik ken iemand die al jaren met een klein (italiaanse afm.) kenteken voor op zijn alfa sud rond rijdt. Is al een aantal keer aangehouden. Monteert snel de officieel grote blauwe plaat en mag weer verder met een waarschuwing.

Zo zie je ook wel eens een Maserati, Chevrolet Corvette of Landrovers met een sticker kenteken aan de voorkant.
 
Ik had op mijn voormalige XT500 uit 1980 ook een blauwe plaat zitten. Kreeg ik bij een flitsboete meteen een extra boete mee. Toen was ik er wel klaar mee ;-). Nu heb ik een motor uit 1972 dus daarmee kan ik gewoon blauw blijven rijden

Hmmm dat was dan wel een oplettende ambtenaar struikrover. Ik ben laatst ook geflitst (6km te hard, crimineel :') ) maar gelukkig geen boete voor blauwe plaat. Had ik eigenlijk ook nog nooit aan gedacht...

Maar hij blijft toch zitten })
 
Ik ga met mijn 125cc oldtimer naar de RDW voor een NL kenteken. Het kenteken wordt (na 4 maanden touwtrekken) verstrekt, maar helaas zijn ze niet bereid het bouwjaar te hanteren dat op mijn Engelse papieren staat, maar het bouwjaar dat ze zelf "vinden". De motor is hierdoor op kenteken niet uit 1977, maar uit 1980......

Wat een idioot verhaal !!
Mijn motor is in 1993 geïmporteerd vanuit de USA en is voor het eerst op de weg toegelaten op 30-6-1977. Ik heb twee maanden terug nog een historisch kenteken aangevraagd en dat ging heel gemakkelijk. KLIK
 
Terug
Bovenaan Onderaan