Blauwe plaat

Zzrenz

Die hard MF'er
21 feb 2011
363
0
Zoetermeer
Goedendag!

Ik heb een Soes uit 1980 met een gele plaat.
Is het mogelijk hier een blauwe plaat voor te krijgen?

Ik hoor het van jullie!

Greetz,

Renze

P.s.: Het is vrijdag! Nog 1 dagje mensen *O*
 
Is dat niet vóór 1978? Tenminste dat is wel het geval bij koekblikken, motoren niet anders lijkt me?
 
Donkerblauwe kentekenplaat

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een "datum eerste toelating" van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.


Ingevoerde voertuigen met een datum eerste toelating voor 1 januari 1973 en met een historisch kenteken mogen ook de donkerblauwe kentekenplaten voeren. Dit geldt ook voor ingevoerde personenauto’s met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972 en 1 januari 1978, die zijn voorzien van een historisch kentekennummer (YA of YB als letters in het kenteken)

Bron: RDW
 
Laatst bewerkt:
Maar je kunt hem wel gewoon kopen als je dat zou willen. Maar formeel mag het niet.
Maar als het een type is dat voor 1978 ook al op de markt was loop je weinig risico.
 
Haha, jij wil zeker lekker zonder helmpie op t fietspad rijden?!

Nee niet zo'n blauwe plaat ;)
Ik vind het gewoon mooier staan.

Ik heb dus een soes uit 1980, een GS550L, en dit type werd ook in 77 gemaakt.
Datum eerste toelating van mijn fiets is in 1980.

Ik ga er even over nadenken. Bedankt allen!

Deputy Duc, bedankt!
 
Laatst bewerkt:
officeel moet je een gele gaik plaat op de jouwe.

dat van "als het model ook al voor 78 gebouwd werd mag het wel" is gelul(zou je een "mexico" kever uit 1990 ook op een blauwe plaat mogen laten rijden)

maar hey fuck it ,als jij een blauwe plaat wil,gewoon erop onder het mom van ow is dat zo?wist ik niet meneer agent,heb em zo gekocht enz.

mijn hardtail is van 79...heeft ook een blauw plaat
 
Idd. Mevr. tuthola rijdt ook een soes uit 1980 en gewoon met een blauwe plaat. Staat fantastisch.
Als ze langs de kant wordt gezet doet ze gewoon lief lachen en stom kijken en dan mag ze doorrijden.

IMG_4456.jpg
 
Idd. Mevr. tuthola rijdt ook een soes uit 1980 en gewoon met een blauwe plaat. Staat fantastisch.
Als ze langs de kant wordt gezet doet ze gewoon lief lachen en stom kijken en dan mag ze doorrijden.

[http://i114.photobucket.com/albums/n258/superpim/Henk/IMG_4456.jpg (afbeelding)]

sterker nog ds een gs850 op de foto....werden pas vanaf ´79 gebouwd

superfiets he!
 
Ik rijd zelf op een Honda CB900 Bol D'Or uit 1980, en heb ook zo'n "illegale" blauwe plaat er op.
( zonder stempel )
Ben al meerdere malen aangehouden, en maar 1 keer gehoord "dat mag eigenlijk niet he?"
Verder geen problemen mee.

Gister zag ik wel onderstaande motor staan, óók met een illegale blauwe plaat.
Dan heb ik wél zoiets van: De enige die je voor de gek houd is je schoonmoeder.
2010-Harley-Davidson-Fat-Boy-Lo-2.jpg
 
Ik rijd zelf op een Honda CB900 Bol D'Or uit 1980, en heb ook zo'n "illegale" blauwe plaat er op.
( zonder stempel )
Ben al meerdere malen aangehouden, en maar 1 keer gehoord "dat mag eigenlijk niet he?"
Verder geen problemen mee.

Gister zag ik wel onderstaande motor staan, óók met een illegale blauwe plaat.
Dan heb ik wél zoiets van: De enige die je voor de gek houd is je schoonmoeder.
[http://www.autogaul.com/wp-content/uploads/2009/12/2010-Harley-Davidson-Fat-Boy-Lo-2.jpg (afbeelding)]


en jij houd nooit iemand voor de gek zeker.


enne tuthola...gs1000??
 
Ik hou wel eens iemand voor de gek, maar met zo'n glimmend nieuw hok hou je niemand voor de gek.
En daarbij: hoe denkt zo'n persoon dan? "kijk mij met m'n oldtimer" ?
Ik snap dat zo'n ding net zo vaak stuk gaat als een echte oldtimer, maar daar houd de vergelijking ook op. :P
 
Nu heb ik toevallig net een zundapp ks50 motorfietsframe gekocht en heb het daarvoor ook uitgezocht. De datum eerste toelating is juli 1973. De datum dat hij in Nederland op kenteken is gezet is 2008. Op de site van de RDW kun je het volgende vinden

Donkerblauwe kentekenplaat
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
Invoer historische voertuigen
Oldtimers krijgen (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren. Dit geldt niet voor brom- en snorfietsen.

Personenauto’s en motorfietsen met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972
en 1 januari 1978 krijgen bij invoer ook automatisch een historisch kentekennummer. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricagedatum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd.


en

Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken
Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.
Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.


Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

uw personenauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.
Motorfiets
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

uw motorfiets is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De motorfiets moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

uw motorfiets in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.


In mijn geval is de afgifte van het kenteken in Nederland 2008. Daarmee heb ik een combinatie van vier letters en twee cijfers (bij eerste toelating voor 1973 had ik 2 letters+4 cijfers gehad). Ik kan hem dus niet omzetten naar historisch kenteken.

Ik meen het zo goed geinterpreteerd te hebben. Daarnaast begreep ik dat de kentekenplaatmakers tegenwoordig ook goedkeuring moeten hebben van de RDW voor ze een plaat kunnen afgeven. Op die manier wordt het nog lastiger om toch een blauwe plaat te krijgen.
I
 
@meneer Erik:
Duidelijk. Dit is dus eigenlijk niet toegestaan voor mijn fiets.

@Helaholatuthola: Je vriendin heeft het voordeel dat ze lief kan lachen met haar 'blonde' haren en 'blauwe' ogen en mooie voorgevel. Helaas ben ik een jongetje, dus of mijn charmes ook zullen helpen in die situatie valt te bezien ;)

Maar goed, kan ik zo'n plaat gewoon bestellen bij de platenboer? Gaat hij niet moeilijk doen over het feit dat de fiets niet in aanmerking komt voor zo'n plaat?
 
Plaat kan je gewoon bestellen bij de platenboer.
Aldaar er geen stempel op de plaat komt te staan zal hij niet moeilijk doen over het feit dat het eigenlijk niet mag.

Je kan ( als je wil ) zelfs een blauwe plaat bestellen voor op je motor met : MF-IS-OK ( omdat het geen kenteken is wat je bestelt, maar gewoon een tekstplaat. )
 
Laatst bewerkt:
Maar als je motor er ook "historisch" uit ziet zou ik gewoon blauwe platen nemen. En als ze je aanhouden zeggen dat je hem zo hebt gekocht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan