blauwe rook

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
omdat het vorige verhaal in mijn andere topic een beetje onduidenlijk was komt t hier overnieuw
mijn xr rookt dus blauwe rook maar dat is volgens mij pas gekomen nadat ik er nieuwe olie
full
in heb gedaan en een nieuw olie filter! om eerlijk te zijn daarvoor niet zo erg opgelet! nou heeft hij dus na honderd kilometer al aardig wat olie verbruikt (ik schat een 200ml) kan iemand mij vertellen wat dit is of wat ik er aan kan doen?
 
1.nou zit ik dus nog steeds met mn probleem dat hij blauw rookt
2.ik heb een liter olie bij gevuld en zie nog steeds niks op de pijl stok er moet toch zeker nog wel een andere manier zijn?
gaat om een xr250 1992
 
ik had een honda xr 250r bj 1988 die begon ook veel olie te gebreuken en zo aleen als die goed wat werk moest verzeten en hoog in de toeren moest ik had der altijd 10w 40 eurol half senteties ales je der gewoon 10w 40 op doet willen de koppelings plaaten nogwel eens blijfen plakken en zo
 
ik had een honda xr 250r bj 1988 die begon ook veel olie te gebreuken en zo aleen als die goed wat werk moest verzeten en hoog in de toeren moest ik had der altijd 10w 40 eurol half senteties ales je der gewoon 10w 40 op doet willen de koppelings plaaten nogwel eens blijfen plakken en zo
Jeeeeeeses man wat heb jij gezopen toen je dit schreef :? :N

Anders ga je ff op een cursusje LOI posten op motor forum aanmelden *O*

:+
 
nou ik ben er over uit! cilinder ga gehoond worden komt een nieuwe zuiger in en klepseals woren vervangen.. heb ik jst in giessenburg gebeld arbeidsloon 40 euro per uur!!! is dit niet zelf te doen? heb geen wphb... honen en nieuwe zuiger was samen ong 160 euro is nog wel te doen dus.. en als ik heb open heb zijn er dan nog dingen die ik aan de kleppen moet doen ofzo?
 
heb het zelf ook gedaan bij mijn vorige xr250, is goed zelf te doen.alleen de cilinderkoppen van een xr250 zijn heel erg vaak niet al te best meer, controleer daarom goed of er geen scheurtjes zitten van een klepzitting naar het bougiegat.verder dus je kleppen opnieuw inslijpen, en klepseals vervangen.controleer trouwens ook of je distributieketting nog goed is, een nieuwe ketting zit op ongeveer 90 euro.verder heb je als het goed is alleen een zuigerkit en een pakkingsset nodig, bij een pakkingsset zitten trouwens al klepseals bij.tis alleen even afwachten hoe het gesteld is met onder andere je nokkenas en cilinderkop aangezien dit wel eens problemen oplevert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan