blauwe rook

550fourpat

Rookie
31 aug 2004
12
0
Malle
er komt uit één van de uitlaten (4-4) van mijn cb550k four een beetje licht blauwe rook als ik het gashendel na redelijk wat gas snel dichtdraai. Ik merkte dit toen de motor stationair draaide en ik enkele malen het gashendel opendraaide. Als hij gewoon stationair draait is er niks aan de hand. Zou het kunnen, aangezien de koppakking een beetje lekt dat er wat olie via de lekke koppaking in de verbrandingsruimte terechtkomt? Of zou ik het probleem eerder moeten zoeken bij een kapotte klepseal?

dank bij voorbaat
 
Denk dat je beter de compressie kunt meten,zal één cilinder een lagere waarde hebben(da's de gene die rookt)en zal waarschijnlijk ruime zuigerveren hebben(kapot kan ook)
er komt uit één van de uitlaten (4-4) van mijn cb550k four een beetje licht blauwe rook als ik het gashendel na redelijk wat gas snel dichtdraai. Ik merkte dit toen de motor stationair draaide en ik enkele malen het gashendel opendraaide. Als hij gewoon stationair draait is er niks aan de hand. Zou het kunnen, aangezien de koppakking een beetje lekt dat er wat olie via de lekke koppaking in de verbrandingsruimte terechtkomt? Of zou ik het probleem eerder moeten zoeken bij een kapotte klepseal?

dank bij voorbaat
 
bmw's hebben geen klepseals, hebben ze ook niet nodig ook.
een beetje rook kan geen kwaad voor je four-tje ik zou me er niet druk om maken.
dat kan je altijd nog doen als er niemand meer achter je wil rijden.
zolang je oliekanalen niet lekken zou ik de kop laten zitten, klepseals kan je vervangen door een touwtje door je bougiegat te laten zakken, je zuiger naar boven te draaien en dan de veer eraf te halen (héél beknopt).
je kan ook perslucht op die cilinder zetten door je bougiegat zodat de kleppen aangedrukt worden.
ik zou bij een four alles doen om die kop maar te laten zitten.
 
bmw's hebben geen klepseals, hebben ze ook niet nodig ook.
een beetje rook kan geen kwaad voor je four-tje ik zou me er niet druk om maken.
dat kan je altijd nog doen als er niemand meer achter je wil rijden.
zolang je oliekanalen niet lekken zou ik de kop laten zitten, klepseals kan je vervangen door een touwtje door je bougiegat te laten zakken, je zuiger naar boven te draaien en dan de veer eraf te halen (héél beknopt).
je kan ook perslucht op die cilinder zetten door je bougiegat zodat de kleppen aangedrukt worden.
ik zou bij een four alles doen om die kop maar te laten zitten.

had jij ook niet zo'n apparte manier van kleppen inslijpen op z'n Keniaas ?? klep laten zitten en later wegspoelen die zooi ??

alles laten doen om de kop te laten zitten ?? kom, het is een werkje van twee uur hooguit (als het blok eruit ligt)
 
kan de kop er af zonder het volledige blok er uit te halen? en dan nog een algemene vraag, is het mogelijk dat er olie door een lekke koppakking in de verbrandingsruimte komt? Ik stel mij die vraag omdat er veel cb'tjes (die van mij incluis) olie zweten door de koppakking, misschien dat de pakkingen ook inwendig kunnen zweten of lekken.
in elk geval al bedankt voor de reacties :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan