Blauwe schijven + klote remmen

Switch

Banned User
8 mrt 2003
4.442
0
r
Hey ,

Ik heb sinds kort een fzr400rr-sp gekocht , erg gaaf dingetje maar nou kwam ik er laatst achter dat hij na langdurig HARD remmen zeg maar van 120 naar 0 op volle kracht en dat een kwartiertje herhalen. Hij ineens heel klote ging remmen , leek wel of de schijven waren vet geslagen. Ik dus blokken eruit gehaald en opgeschuurd en vandaag weer testen. Dus weer naar een grote pakeerplaats en na een keer of 20 achter elkaar hard optrekken en gelijk weer tot 0 remmen (zo dat je achterwiel niet aan de grond te houden is) begon die het weer klote te doen. Schijven begonnen al een aardige blauwe gloed te krijgen en waren echt &^%&&^%&% heet (ja het deed zeer |( ) .. na dan weer 2x heen en weer rijden met rustig remmen waren ze wat afgekoeld en remde ze weer als een huis.

Heb ik dan gewoon kut blokken of rem ik te hard ? of wat kan het anders zijn ?
 
Lijkt mij gewoon een typisch geval van Fading.
Je remmen zijn gekozen naar straatgebruik. Als jij ze dan als een gek gaat gebruiken, gebruik je ze op een manier waarvoor ze niet geschikt zijn.

Je gaat toch ook niet met een Harley het circuit op |( Die zijn daar ook niet geschikt voor.

ohw ja, en wie won er in het begin van het racen zowat alles wat er te winnen viel?

ohw ja inderdaad Harley davidson!

En ook later heeft harley nog jaren geraced
 
oa. met de vr 1000
full
 
Als ik vanmiddag nieuwe remvloeistof ga halen , welke moet ik dan nemen ??? dus een goede die niet erg snel gaat koken enzo ??
Ik heb zelf rbf600 van motul. deze heeft een hoger kookpunt dan dot5.1
ik had met 5.1 het probleem dat de vloeistof ging koken als ik veel achter elkaar moest remmen. De remhendel kon ik dan tegen het stuur aantrekken.
met de rbf600 heb ik dit niet meer gehad.
 
remvloeistof vervangen en klaar is kees, doet die het dan nog steeds, dan zit je gewoon op het maximum wat de remmen kunnen hebben.

fading = koken van het water wat in je remvloeistof zit, remolie trekt water aan (hydroscopisch), vandaar dat je regelmatig je remolie moet vervangen.
Vloeistoffen zijn niet samendrukbaar, gassen wel, vandaar dat als het water gaat koken, je waterdamp krijgt, dit is dus samen drukbaar en daardoor verlies je je remdruk.
 
Ik heb zelf rbf600 van motul. deze heeft een hoger kookpunt dan dot5.1
ik had met 5.1 het probleem dat de vloeistof ging koken als ik veel achter elkaar moest remmen. De remhendel kon ik dan tegen het stuur aantrekken.
met de rbf600 heb ik dit niet meer gehad.


yep, alleen is 5.1 minder hygroscopisch, dus beter voor straatgebruik.
 
naja m ik heb gister dus maar dot5.1 remolie + raceblokken + stalenremleidingen besteld, dan moet het hopelijk wel verholpen zijn denk ik ...

bedankt voor de reacties !!! voordal dat van de harley's was interesant :P
 
naja m ik heb gister dus maar dot5.1 remolie + raceblokken + stalenremleidingen besteld, dan moet het hopelijk wel verholpen zijn denk ik ...

bedankt voor de reacties !!! voordal dat van de harley's was interesant :P

ik hoop dat het dan remblokken zijn met thermische protectoren zodat je remvloeistof niet zo warm BLIJFT worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan