Blauwe smurfen

Is blauwe smurfen niet erg dubbel op? Gele ben ik iig. nog niet tegen gekomen... :+

Correctie er zijn ook zwarte. :)

Maar die zijn niet vriendelijk, die bijten blauwe smurfen in hun staart en dan worden die ook zwart. en het enige wat ze kunnen zeggen is GNAP meen ik.

[me]Flagg heeft er een stripboek van (gehad)
[/me]


Ken uw klassiekers. :P

ff kijken of google mijn verhaal kan bevestigen. :)

[edit]

smurf_1_01.jpg


Er zijn zelfs latex poppetjes van.
7838587.jpg


nog eentje dan

PIX_COL155_268.jpg

:P

OMG je komt wat tegen op internet!!! |(

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=128616
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn die gasten een stuk selctiever dan een flitspaal. Kan me niet voorstellen dat ze je van de weg af helan voor 55 waar je 50 mag.

Maar dat kan ook een misplaatst vertrouwen in de mensheid zijn. :P
Klopt volledig. Vanaf 57km/h = 30 euri. Net als een flitspaal dus.
 

Correctie er zijn ook zwarte. :)

Maar die zijn niet vriendelijk, die bijten blauwe smurfen in hun staart en dan worden die ook zwart. en het enige wat ze kunnen zeggen is GNAP meen ik.

[me]Flagg heeft er een stripboek van (gehad)
[/me]


Ken uw klassiekers. :P

ff kijken of google mijn verhaal kan bevestigen. :)

[edit]

(Afbeelding)

:P

Dat verklaard dan plots ineens waarom TS zo'n hekel aan de genoemde blauwe heeft, hij mag niet in zijn staartje bijten :+


Beetje jammer dat iemand die zelf uit een groep komt waar veel vooroordelen over zijn zelf zo makkelijk met vooroordelen/scheldnamen gooit.
Daarmee bevestigd hij iig dat vooroordeel over zichzelf als zijnde "nogal waarheidsgetrouw".

Verder vind ik t wel best, voordat ik m'n eigen vooroordeel reputatie bevestig dat ik veel te vaak het laatste woord wil hebben :P


 
Ach gut, daar staat weer zo'n vriend van "de baas".
Meneer zal het binnenkort wel schoppen tot hoofdagent als hij maar genoeg mensen betrapt die 1KM/h te hard rijden. Ja, als je hoger op wil komen moet je mensen kunnen naaien, voorliegen, andere de schuld van je fuckups kunnen geven.

Hierna ging deze pennelikker vast verkeerd overstekende omatjes op de bon slingeren om het jaarlijkse quota te halen. En ja, die vechten inderdaad niet terug.

De held! :}

Echte agenten, das een uitstervend ras dankzei dit soort beleidsmedewerkers.
Laten we het beste hopen..

:+



Wat een goede zaak is, is dat de verplichte schietoefeningen + examen steeds minder vaak moeten, volgens mij is het nu nog maar een keer per jaar of zelfs nog minder. De kans dat deze blauwe olifant je motor op de korrel krijgt met dat ding is miniem. })
 
Klopt volledig. Vanaf 57km/h = 30 euri. Net als een flitspaal dus.

jaja dat snap ik, en ik hoop dat jij ook helder genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel...

Je weet wel, interpreteren van dingen, gezond verstand gebruiken, net als verkeersregels.
 
Ach gut, daar staat weer zo'n vriend van "de baas".
Meneer zal het binnenkort wel schoppen tot hoofdagent als hij maar genoeg mensen betrapt die 1KM/h te hard rijden. Ja, als je hoger op wil komen moet je mensen kunnen naaien, voorliegen, andere de schuld van je fuckups kunnen geven.

Hierna ging deze pennelikker vast verkeerd overstekende omatjes op de bon slingeren om het jaarlijkse quota te halen. En ja, die vechten inderdaad niet terug.

De held! :}

Echte agenten, das een uitstervend ras dankzei dit soort beleidsmedewerkers.
Laten we het beste hopen..

:+



Wat een goede zaak is, is dat de verplichte schietoefeningen + examen steeds minder vaak moeten, volgens mij is het nu nog maar een keer per jaar of zelfs nog minder. De kans dat deze blauwe olifant je motor op de korrel krijgt met dat ding is miniem. })

Ik hoop toch nog even mee te mogen gaan :P



Overigens is het jammer dat je veel schrijft maar daarmee juist aantoont dat je niet weet waarover je praat.
De verplichte schietoefeningen moeten nl eerder vaker dan minder vaak en zijn de laatste jaren juist uitgebreid met meerdere lichamelijk/fysieke toetsen en met theoretische wetskennistoetsen.

De enige hoop die je zou kunnen hebben is dus dat er steeds minder politiemensen voor al die toetsen zakken.

Alhoewel...ze dan dus doorgeschoven worden richting oa de radarcontrole's aangezien ze daar niet al die toetsen voor nodig hebben....
Ik zou dus maar hopen dat ze allemaal slagen als ik jou was :+ ;)
 
Ik hoop toch nog even mee te mogen gaan :P



Overigens is het jammer dat je veel schrijft maar daarmee juist aantoont dat je niet weet waarover je praat.
De verplichte schietoefeningen moeten nl eerder vaker dan minder vaak en zijn de laatste jaren juist uitgebreid met meerdere lichamelijk/fysieke toetsen en met theoretische wetskennistoetsen.

De enige hoop die je zou kunnen hebben is dus dat er steeds minder politiemensen voor al die toetsen zakken.

Alhoewel...ze dan dus doorgeschoven worden richting oa de radarcontrole's aangezien ze daar niet al die toetsen voor nodig hebben....
Ik zou dus maar hopen dat ze allemaal slagen als ik jou was :+ ;)

Ik kraam toch alleen maar onzin uit.

Het enige wat wel waar is.. Op zo'n manier controleren vind ik niet leuk.

Maar jij bent wel een goeie hoor. :)
 
Ik kraam toch alleen maar onzin uit.

Het enige wat wel waar is.. Op zo'n manier controleren vind ik niet leuk.

Maar jij bent wel een goeie hoor. :)
:P

Uiteraard is op zo'n manier controleren niet leuk.
Zeker niet als het op plekken gebeurt waar je je daadwerkelijk gaat of vragen waar de verhouding geldzucht/veiligheid ligt....

Maar bij laser ligt meestal toch de grens vanwaaraf geverbaliseerd word iets hoger en kan er iig zo nu en dan rekening worden gehouden met omstandigheden, iets wat een radarcontrole dus hoe dan ook zowiezo niet doet!!

Soms liggen mijn mening en van anderen helemaal niet zover uit elkaar, maar de manier waarop sommigen zich uiten is dan meer iets wat reactie oproept O-) ;)

blijft dat veel mensen zich niet realiseren dat 5 kilometer + of - in remafstand een heel stuk scheelt. Is niet erg, maar ze beseffen ook niet dat t zoveel verschil maakt, dat is wel erg!!
 
jaja dat snap ik, en ik hoop dat jij ook helder genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel...

Je weet wel, interpreteren van dingen, gezond verstand gebruiken, net als verkeersregels.
Jammer, maar dat mag niet volgens de aanwijzing van de PG's (circulaire PGO 971280). De snelheidscontrole moet in het hele land op uniforme wijze worden toegepast. Dit in het kader van de rechtsgelijkheid.

Een agent, die met snelheidscontrole bezig is, mag dus niet zelf bepalen wie hij wel en niet laat doorgaan. Bij 57 km/h is het raak, correctie -3 = 54 km/h. Het is dus gewoon een flitspaal.

Waarom denk je dat ze vaak met meer dan één persoon staan te controleren? Juist ja. Hoe heet zo'n systeem ook al weer?
 
Jammer, maar dat mag niet volgens de aanwijzing van de PG's (circulaire PGO 971280). De snelheidscontrole moet in het hele land op uniforme wijze worden toegepast. Dit in het kader van de rechtsgelijkheid.

Een agent, die met snelheidscontrole bezig is, mag dus niet zelf bepalen wie hij wel en niet laat doorgaan. Bij 57 km/h is het raak, correctie -3 = 54 km/h. Het is dus gewoon een flitspaal.

Waarom denk je dat ze vaak met meer dan één persoon staan te controleren? Juist ja. Hoe heet zo'n systeem ook al weer?

En er maar vanuit gaan dat ze die regels ook hanteren natuurlijk, kunnen ze daarop gecontroleerd worden dan?

Wel jammer als dat daadwerkelijk zo is, laserguns zijn ideaal om alleen de malloten eruit te halen.
 
Jammer, maar dat mag niet volgens de aanwijzing van de PG's (circulaire PGO 971280). De snelheidscontrole moet in het hele land op uniforme wijze worden toegepast. Dit in het kader van de rechtsgelijkheid.

Een agent, die met snelheidscontrole bezig is, mag dus niet zelf bepalen wie hij wel en niet laat doorgaan. Bij 57 km/h is het raak, correctie -3 = 54 km/h. Het is dus gewoon een flitspaal.

Waarom denk je dat ze vaak met meer dan één persoon staan te controleren? Juist ja. Hoe heet zo'n systeem ook al weer?

In dit geval blijkt dat er dus verschil is tussen jou theoretische wereld wat dit betreft en de praktijk. Ook op M-F zijn er al meerdere topics geweest waarin bleek dat men de laser gebruikt zoals het hoort en zoals hij bedoeld is, snel inzetbaar en om de excessen eruit te halen, niet als vervanger voor de radar.

Discretionaire bevoegdheid is trouwens ook wereldwijd in heel nederland.

Ook als je t er niet mee eens bent verwacht niet anders van je O-) }) ...is dit dus wel de meer gebruikelijke praktijk.
Misschien ligt t aan de langzame weerstand van binnenuit waar iedereen zo om roept :? :+ :P


Met meerderen controleren heeft er ook alles mee te maken niet als vervanger van de radar te fungeren, niet een bon na een aantal weken op de mat, maar staandehoudingen. Netjes volgens de richtlijn.
Dat weet jij ook wel maar deze uitlegt komt je nu beter uit, schijnbaar ??
 
Laatst bewerkt:
In dit geval blijkt dat er dus verschil is tussen jou theoretische wereld wat dit betreft en de praktijk. Ook op M-F zijn er al meerdere topics geweest waarin bleek dat men de laser gebruikt zoals het hoort en zoals hij bedoeld is, snel inzetbaar en om de excessen eruit te halen, niet als vervanger voor de radar.

Discretionaire bevoegdheid is trouwens ook wereldwijd in heel nederland.

Ook als je t er niet mee eens bent verwacht niet anders van je O-) }) ...is dit dus wel de meer gebruikelijke praktijk.
Misschien ligt t aan de langzame weerstand van binnenuit waar iedereen zo om roept :? :+ :P


Met meerderen controleren heeft er ook alles mee te maken niet als vervanger van de radar te fungeren, niet een bon na een aantal weken op de mat, maar staandehoudingen. Netjes volgens de richtlijn.
Dat weet jij ook wel maar deze uitlegt komt je nu beter uit, schijnbaar ??

Dank je, mijn vertrouwen in de mensheid is weer hersteld. Snap ook niet waarom ik die regelneuker (vette ;) naar Mofkap) geloof :P
 
Baksteen, ik heb het niet van mijzelf hoor.

Het ruim hanteren van de marges is ook niet onopgemerkt gebleven voor enkele kamerleden. De Minister van Justitie heeft onlangs enkele vragen op dit gebied moeten beantwoorden. De Minister heeft bij de beantwoording van deze vragen het standpunt ingenomen dat er naast het aftrekken van de toelaatbaar geoordeelde meetfout altijd een overschrijding van enkele kilometers zal moeten overblijven, maar ook niet meer dan dat.

Kort en goed komt het er op neer dat bij snelheidslimieten onder de honderd kilometer een marge zal moeten worden aangehouden van 6 kilometer en bij snelheidslimieten van honderd kilometer en meer een marge van 7 kilometer. Dat betekent dat er dus moet worden geschreven bij 57 km/u en 87 km/u op respectievelijk 50 en 80 km wegen en bij 108 km/u en 128 km/u op respectievelijk 100 en 120 km wegen. Het hoger instellen van de radarapparatuur omdat het filmpje anders te snel vol is of omdat bepaalde wegen zich door hun infrastructuur zouden lenen voor een hogere snelheid kan niet worden getolereerd. In het geval de infrastructuur van de weg zich niet verenigd met de voor die weg geldende snelheidslimiet, zal met de wegbeheerder moeten worden overlegd om, of de maximumsnelheid aan te passen aan de omstandigheden of de weg zodanig in te richten dat deze uitnodigt om de aldaar bestaande maximumsnelheid niet te overschrijden.

U wordt verzocht dit beleid uit te dragen naar de regiokorpsen en er op toe te zien dat aan de bovengenoemde uitgangspunten de hand wordt gehouden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verwacht dat er (voortaan) in het hele land op een uniforme wijze met marges bij snelheidscontroles zal worden omgegaan.

het College van procureurs-generaal,

namens het college,

mr. D.W. Steenhuis

portefeuillehouder verkeer

Je baas heeft dus de opdracht om jou op te dragen strikt de controle uit te voeren. Niks discretionaire bevoegdheid (in dit geval). Pas je die wel toe dan kan dat een minpunt zijn bij de beoordeling van het functioneren.
 
Baksteen, ik heb het niet van mijzelf hoor.Je baas heeft dus de opdracht om jou op te dragen strikt de controle uit te voeren. Niks discretionaire bevoegdheid (in dit geval). Pas je die wel toe dan kan dat een minpunt zijn bij de beoordeling van het functioneren.

En daar gaat mijn vertrouwen weer. :P

Doe je goed Mofkap. :}
 
Baksteen, ik heb het niet van mijzelf hoor.Je baas heeft dus de opdracht om jou op te dragen strikt de controle uit te voeren. Niks discretionaire bevoegdheid (in dit geval). Pas je die wel toe dan kan dat een minpunt zijn bij de beoordeling van het functioneren.
Schijnbaar heeft dit stukje schrijven op JOU wel indruk gemaakt.

Ik wist dat je met een stukje geschrift zou komen.
Ik ben echter zelf minder theoretisch en benoem t zoals op straat gebruikelijk is.
Oftewel zoals iemand die hier leest t tegen zal komen.

Theoretisch is de wereld tenslotte ook eens een platte schijf geweest.
En dat was toen nog bewezen ook!!

Uiteraard is het wel zo dat er waarschijnlijk niet zo is dat er ooit iemand van de rand van de wereld is afgevallen maar dat het mogelijk is dat je een cobtrole tegenkomt waar idd vanaf zeer lage limieten word gelasert.
Tot nu toe bewijzen praktijk (en meerdere forumtopics!!) echter dat de wereld rond is. EEeeeeuuhh..... :? :?
 
Je baas heeft dus de opdracht om jou op te dragen strikt de controle uit te voeren. Niks discretionaire bevoegdheid (in dit geval). Pas je die wel toe dan kan dat een minpunt zijn bij de beoordeling van het functioneren.
Hoort niet tot mijn dagelijkse werkzaamheden, hoort helemaal niet tot mijn werkzaamheden zelfs, word ik dus niet op beoordeelt en ik kan discretionaire bevoegdheid toepassen en heb dus geen last van minpunten :+ iig niet op dat vlak }) :+

Een hond heeft een baas, trouwens ;)
 


Het ruim hanteren van de marges is ook niet onopgemerkt gebleven voor enkele kamerleden. De Minister van Justitie heeft onlangs enkele vragen op dit gebied moeten beantwoorden. De Minister heeft bij de beantwoording van deze vragen het standpunt ingenomen dat er naast het aftrekken van de toelaatbaar geoordeelde meetfout altijd een overschrijding van enkele kilometers zal moeten overblijven, maar ook niet meer dan dat.

Kort en goed komt het er op neer dat bij snelheidslimieten onder de honderd kilometer een marge zal moeten worden aangehouden van 6 kilometer en bij snelheidslimieten van honderd kilometer en meer een marge van 7 kilometer. Dat betekent dat er dus moet worden geschreven bij 57 km/u en 87 km/u op respectievelijk 50 en 80 km wegen en bij 108 km/u en 128 km/u op respectievelijk 100 en 120 km wegen. Het hoger instellen van de radarapparatuur omdat het filmpje anders te snel vol is of omdat bepaalde wegen zich door hun infrastructuur zouden lenen voor een hogere snelheid kan niet worden getolereerd. In het geval de infrastructuur van de weg zich niet verenigd met de voor die weg geldende snelheidslimiet, zal met de wegbeheerder moeten worden overlegd om, of de maximumsnelheid aan te passen aan de omstandigheden of de weg zodanig in te richten dat deze uitnodigt om de aldaar bestaande maximumsnelheid niet te overschrijden.

U wordt verzocht dit beleid uit te dragen naar de regiokorpsen en er op toe te zien dat aan de bovengenoemde uitgangspunten de hand wordt gehouden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verwacht dat er (voortaan) in het hele land op een uniforme wijze met marges bij snelheidscontroles zal worden omgegaan.

het College van procureurs-generaal,

namens het college,

mr. D.W. Steenhuis

portefeuillehouder verkeer


Overigens.....

Het door jou aangehaalde stukje gaat over RADARapparatuur.

Dan klopt t stuk maar de regiokorpsen MOGEN niet eens meer gebruik maken van de radarapparatuur, dat is voorbehouden aan het KLPD en de VHT's.
Dat is heel wat anders en we hadden t dus juist over het verschil tussen radar en laser controle's.

Kan me nuawelijks voorstellen dat je dat verschil niet gemerkt had en vind dat je hiermee misleidende argumenten probeert te gebruiken!!
 
Baksteen, ik heb het niet over jou persoonlijk of je hond.

Ik heb het over de reguliere snelheidscontroles, zij het door BOA's of OA's. Dan bestaat er geen ruimte voor marge of discretionaire bevoegdheid of eigen interpretatie of wat dan ook. Dan gelden de regels waarvan niet van mag worden afgeweken, befehl ist befehl. 57km/h is schrijven.

Is de aarde niet plat dan?

full
 
Overigens.....

Het door jou aangehaalde stukje gaat over RADARapparatuur.

Dan klopt t stuk maar de regiokorpsen MOGEN niet eens meer gebruik maken van de radarapparatuur, dat is voorbehouden aan het KLPD en de VHT's.
Dat is heel wat anders en we hadden t dus juist over het verschil tussen radar en laser controle's.

Kan me nuawelijks voorstellen dat je dat verschil niet gemerkt had en vind dat je hiermee misleidende argumenten probeert te gebruiken!!
Ja, ik kan het hele stuk hier wel plaatsen, maar het gaat ook over lasermeting.

Radarsnelheidsmeter, lasersnelheidsmeter, detectorsnelheidsmeter, (mobiele) trajectsnelheidsmeter
De maximale fout onder bedrijfsomstandigheden bedraagt 3 km/h voor snelheden niet groter dan 100 km/h en 3% van de gemeten snelheid voor snelheden groter dan 100 km/h.

3.3. Instellen snelheidsmeters

Maximumsnelheid Snelheidsmeter instellen op Correctie 3 Beschikking
30 km/h 37 km/h -3 34 km/h
50 km/h 57 km/h -3 54 km/h
80 km/h 87 km/h -3 84 km/h
100 km/h 108 km/h -4 104 km/h
120 km/h 128 km/h -4 124 km/h

Het hoger instellen van de snelheidsmeters omdat het filmpje anders te snel vol is of omdat bepaalde wegen zich door hun infrastructuur zouden lenen voor een hogere snelheid is in strijd met het handhavingsbeleid en wordt met klem afgewezen.
 
Baksteen, ik heb het niet over jou persoonlijk of je hond.

Ik heb het over de reguliere snelheidscontroles, zij het door BOA's of OA's. Dan bestaat er geen ruimte voor marge of discretionaire bevoegdheid of eigen interpretatie of wat dan ook. Dan gelden de regels waarvan niet van mag worden afgeweken, befehl ist befehl. 57km/h is schrijven.

Is de aarde niet plat dan?

(Afbeelding)
Ik heb geeneens een hond :?

Maar ik heb 't ook maar in een heel klein stukje over mijzelf, daar waar jij het toch duidelijk over "jou" had.
Je baas heeft dus de opdracht om jou op te dragen strikt de controle uit te voeren. Niks discretionaire bevoegdheid (in dit geval). Pas je die wel toe dan kan dat een minpunt zijn bij de beoordeling van het functioneren.


Voor de rest blijft dat er een wereld van verschil is tussen de radar en de laser.
Laser word ingezet op een andere manier, onder andere omstandigheden on onder andere beleidsregels. En dat is het hier om ging.

Als ik beweer dat 1+1=2 heb ik naar mijn mening ook gelijk, maar daar gaat t ook niet over dus dat hoef ik niet te vermelden. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan