Blauwe smurfen

Als die agentenen samen met de regering nou eens beseffen dat 'veiligheid' komt uit oplettendheid (waaronder vooruitkijken en erop anticiperen, zelfkennis : het kennen van je eigengrenzen), voertuigkennis en voertuigbeheersing..
In die combinatie.
Maar nee, ze vertegenwoordigen de wet en het krankzinnige en thevens zinloze overheids beleid t.a.v. verkeer.
Okay, politie doet ook hun werk, maar vindt dat ze hun prioriteiten totaal verkeerd hebben liggen.
Politie moet er zijn voor het volk, om diegene op te pakken de andere mensen bijvoorbeeld pijn doen, iets van hun stelen e.d.
Niet die domme thevens nutteloze (op het vullen van de kas na) boetes..
Tjonge, wat leuk, snelheidsboetes uit delen... Wat een wereld-verbeterende taak zo... (Wake up!!!)

Politie-agenten zijn ook mensen en dus kunnen ze ook bij hun zelf denken dat het beleid verkeerd is en alleen maar wrijving en ergernis veroorzaakt bij het volk..
Als politie-agenten ook mensen zijn, kunnen ze ook zelf en voor hun zelf nadenken en dus ook stoppen met het blindelings opvolgen van van het beleid en blind de wet vertegenwoordigen. B|

Politie is niet mijn vriend. Waarom? Omdat de hond (duitse-herder Rex, is op SBS6 geweesd) van een maat van is vermoord door een grove fout van de politie in Flevoland.. Daarbij probeerden ze er ook nog eens onder hun fout uit te komen.. Die maat van me heeft er een zaak van gemaakt en deze gewonnen, met schadevergoeding... Maar daarmee heeft ie Rex niet terug.. De tweede hond (Bor, ook een duiste-herder), die bij Rex hoorde, is nu nog steeds na 2 jaar tijd van slag... :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(


Groetjes...
 
En toch zijn snelheids controles niet altijd zinloos. Hoewel ze zeker niet altijd op een goed gekozen plaats staan...
Neem voor de gein eens aan dat er niet meer op snelheid gecontroleerd zou worden vanaf morgen.
Op dag 1 denk je mischien: ah joh, rij nu op de snelweg, 10km/h te hard kan wel (oftewel Vmax+10). Dus je gaat op de snelweg 10km/h te hard rijden. In de bebouwde kom en voor scholen en zo hou je je nog steeds aan de snelheid.
Dag 2 breekt aan. Je geeuwt, eet een ontbeit en stapt op je motor naar het werk. Gister is het ook goed gegaan, die Vmax+10 op de snelweg, ben een beetje laat, dus laat ik ook maar binnen de bebouwde kom 10km/h te hard rijden...
Dag 3, Nog steeds geen bekeuringen binnen gehad. Wat lekker zeg. Nu heb je je echt verslapen, zonder ontbeit op de motor dan maar en gas open naar je werk. Dus je rijd, laten we zeggen, 40km/h te hard. Want je krijgt toch geen boeten...
Op dag 27 heb je nog steeds geen boetes gehad, snelheid went gewoon heel erg snel dus je bent inmiddels gewend aan je veels te hoge snelheid. Ook voor scholen rijd je inmiddels te snel, die kinderen hebben toch ook ogen???
Op dag 28 rijd je een kind plat dat net voor je oversteekt...
Tuurlijk is het allemaal wel redelijk dramatisch neergezet. Maar een beperkte snelheid heeft toch wel degelijk een verhoogde veiligheid tot gevolg. Als er niet gecontroleerd zou worden zou ook niemand er zich aan houden.
En ja, ik rij regelmatig te hard. Verwacht nog een boete binnen te krijgen van zo'n 40km/h te hard op een stukkie waar dat echt geen probleem zou moeten zijn... (door een lasergun, ben niet staande gehouden, dus ben benieuwd of ik hem wel krijg...)
 
Overigens.....

Het door jou aangehaalde stukje gaat over RADARapparatuur.

Dan klopt t stuk maar de regiokorpsen MOGEN niet eens meer gebruik maken van de radarapparatuur, dat is voorbehouden aan het KLPD en de VHT's.
Dat is heel wat anders en we hadden t dus juist over het verschil tussen radar en laser controle's.

Kan me nuawelijks voorstellen dat je dat verschil niet gemerkt had en vind dat je hiermee misleidende argumenten probeert te gebruiken!!

Schijnbaar heeft dit stukje schrijven op JOU wel indruk gemaakt.

Ik wist dat je met een stukje geschrift zou komen.
Ik ben echter zelf minder theoretisch en benoem t zoals op straat gebruikelijk is.
Oftewel zoals iemand die hier leest t tegen zal komen.

Theoretisch is de wereld tenslotte ook eens een platte schijf geweest.
En dat was toen nog bewezen ook!!

Uiteraard is het wel zo dat er waarschijnlijk niet zo is dat er ooit iemand van de rand van de wereld is afgevallen maar dat het mogelijk is dat je een cobtrole tegenkomt waar idd vanaf zeer lage limieten word gelasert.
Tot nu toe bewijzen praktijk (en meerdere forumtopics!!) echter dat de wereld rond is. EEeeeeuuhh..... :? :?

Daar gaan we weer... :P


Ben al weer terug gejojood. 8-)

Wordt er beetje misselijk van eigenlijk. Hoezo ik ben snel beinvloedbaar? Valt best mee toch? :P
 
Weet iemand hoe dit is geregeld als je op de motor zit? Van voren genaaid worden.

(Afbeelding)


Hoe kom je in hemelsnaam op blauwe smurfen, dat zijn n.l. hele lieve vriendelijke behulpzame zachtaardige wezentjes. Volgens mij is dit een z'n medemens plagende en bestelende kwaadaardige troll, die wegkruipt omdat hij te lui is om boeven te vangen :P















































vroebert kruipt nu even achter iets weg voor het commentaar :+
 
Er zijn er bij op wie dat van toepassing is ja!!!


Maar dat geld ook voor "echte" agenten, bouwvakkers, monteurs, effectenhandelaren, oliebaronnen enzenz... ;)

Hmmm.. wil je toch weer het laatste woord hebben.....???

hebben agenten geloof ik wel vaker last van hoort geloof ik bij de karakterschets voor de betere agent :+
 
Omdat het een nu voorrangsweg binnen de bebouwde kom is geworden mag je er ook op de rijbaan parkeren, want er geldt geen parkeerverbod of verbod tot stilstaan. Het enige wat ik een keer gedaan heb, is - toen er een politiewagen achter me reed - de auto op de rijbaan stilgezet en ben toen even weggelopen. Het enige wat hij deed was zijn alarmlichten aan. Na een minuut of vijf gebeurde er niets (behalve een file) en ben ik maar weer ingestapt en doorgereden. En ik wilde zo graag een (parkeer)bekeuring, maar dat komt vast nog wel een keer. :)
kijk, met zo een kennis... daar kom je nog ergens mee.

uiteraard, de mensen die in de file gestaan hebben zullen er wel niet mee gelachen hebben denk ik.
 
kijk, met zo een kennis... daar kom je nog ergens mee.

uiteraard, de mensen die in de file gestaan hebben zullen er wel niet mee gelachen hebben denk ik.

Die mogen er best wel wat tijd voor over hebben als iemand de moed neemt om de overheid op z'n falen te wijzen :)
 
Maar eerlijk gezegd zou ik de auto voor de shell parkeren en een bordje tekenen van karton.
Deze op de achteruit plakken.

Let op! Controle!

Ofzo. Gnagna *GNAP*

})



Of anders met een infrarood ding de hele tijd zijn lasergun jammen. :o
Gewoon terugschieten dus. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan