Blauwe wheelie!!!

Ik hoop dat je begrijpt dat ik een geintje maak. Die wheelie is zo echt als het maar kan. Was er niet iemand die zo'n filmpje onder zijn naam heeft staan. Was met een marlboro yamaha uit de gp500. Toch???
Max Biaggi die bijna achterover klapte... Tijdje lang icon van F@zertje geweest dacht ik.... :)
 
dit filmje ?

biaggi.gif
 
Maximum, heb je ooit een wheelie op een suzuki GS kunnen maken? Volgens mij zijn ze daar namelijk te lomp voor.

GS=luchtgekoelde viercylinder vanaf 1975.

Ik heb nog een GS550 staan... ('78, 210 kg en minder dan 50pk, succes)

Zelfs met een schakelbrommer kan je een (korte) wheelie maken. Tenminste met de mijne wel. Een Honda NSR 50-2 met een top van +/- 100km/u Met andere tandwielen er op reed ie nog maar 65, maar wheelieën kon d'r wel mee. Het enige nadeel is dat de ketting van zo'n brommer er niet op gemaakt is. }) Een ander nadeel is dat de koppeling iedere keer zo gigantisch op z'n donder krijgt.

P.S. De CB500 lesmotor waarop ik reed wilde het voorwiel ook wel de lucht in laten komen. :9
 
Laatst bewerkt:
heeej maximum,

is het mogelijk om een wheelie te maken met een kawasaki zxr 750 van 1991 zonder de koppeling te gebruiken???

probeer nu altijd in de 1 tot ongeveer 5000 toeren, ff gas dicht en dan weer vol open.
wordt wel licht aan de voorkant, maar gaat niet echt de lucht in...
 
heeej maximum,

is het mogelijk om een wheelie te maken met een kawasaki zxr 750 van 1991 zonder de koppeling te gebruiken???

probeer nu altijd in de 1 tot ongeveer 5000 toeren, ff gas dicht en dan weer vol open.
wordt wel licht aan de voorkant, maar gaat niet echt de lucht in...

Misschien wil rukje aan het stuur dan nog even helpen...
 
heeej maximum,

is het mogelijk om een wheelie te maken met een kawasaki zxr 750 van 1991 zonder de koppeling te gebruiken???

probeer nu altijd in de 1 tot ongeveer 5000 toeren, ff gas dicht en dan weer vol open.
wordt wel licht aan de voorkant, maar gaat niet echt de lucht in...

vanaf 6500 touren nog eens proberen... moet wel lukken hoor.. De mijne (92) deed ut wel iig... Je moet alleen wel je voorvering gebruiken...
 
hoe bedoel je de veering gebruiken? bij het loslaten van het gas een beetje remmen zodat ie inveert?
 
Even een cross-post om de kans op reactie te vergroten.

Ik heb op mijn VF750C wel eens gevoeld dat het voorwiel even stuiterde bij het wegrijden. Geen idee of 'ie echt loskwam van de grond. Maar het lijkt me wel eens grappig om het doelbewust te proberen. Kan iemand mij een korte cursus "Wheelies voor beginners" geven?

Maar is het eigenlijk niet verschrikkelijk slecht voor je cardan? Ik lees hier dat jongens met een ketting die moeten opspannen na dit soort trucs. En zijn er nog andere slijtage risico's?
 
Ik krijg zelfs mijn RF900R met 135pk en 206 kg (droog) niet in de lucht |(
 
off topic:
Er valt me op: veel mensen hier vertellen dat het niet lukt om zieke wheelies te maken op die dure en fuckin snelle machines, terwijl er weer een aantal MF-ers zijn die het op elke fiets kunnen...

Met al dat vermogen moet het toch niet al te moeilijk zijn, zelfs op een goldwing kan het!!!
 
Ach wat versta je onder een wheely? Ik krijg het voorwiel van m'n Honda CD50 (72cc 4takt bromfiets met zo'n 1,5 tot 2 kW aan het achterwiel) ook wel de lucht in als ik hard wegrij, maar die komt niet hoog en duurt vrij kort..

Zo'n échte gecontroleerde wheely, een paar honderd meter rijden met het voorwiel hoog in de lucht, lukt volgens mij alleen met veel oefening en genoeg power onder je kont..
 
Zo'n échte gecontroleerde wheely, een paar honderd meter rijden met het voorwiel hoog in de lucht, lukt volgens mij alleen met veel oefening en genoeg power onder je kont..

power zal wel meevallen, alleen veel oefenen denk ik, en durven, xr250r moet toch ook gemakkelijk te wheelien zijn ofniet?
 
In de nieuwe Superbike wheelied Big Dave een FJR1300 zo hoog dat het kontje en de uitlaten de grond raken :}

Als je kunt wheelien kun je het volgens mij op elke motor en...........ik spreek niet uit ervaring want mij lukt het voor geen meter op een enkele stuiter na.
 
off topic:
Er valt me op: veel mensen hier vertellen dat het niet lukt om zieke wheelies te maken op die dure en fuckin snelle machines, terwijl er weer een aantal MF-ers zijn die het op elke fiets kunnen...

Met al dat vermogen moet het toch niet al te moeilijk zijn, zelfs op een goldwing kan het!!!

Tis vast niet moeilijk als je het eenmaal kan, maar dat is met veel dingen zo...
Niemand heeft zin om een dure en fuckin' snelle machine te trashen met het proberen van wheelies.
 
Tis vast niet moeilijk als je het eenmaal kan, maar dat is met veel dingen zo...
Niemand heeft zin om een dure en fuckin' snelle machine te trashen met het proberen van wheelies.

Dan heeft het niet echt zin om het maar "half" te proberen lijkt mij...
Je moet je in dat balanspunt bevinden om de gewenste wheelie te bereiken maar zodra je op die hoogte zit is met het kleinste foutje de motor al wasted..

doe het goed of doe het niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan