BleuTooth in je helm

man of atlantic

Die hard MF'er
9 okt 2007
505
32
Wehl
Ik heb lang gedaan met een Cardosetje om te kunnen telefoneren en radio te luisteren. De helm viel onlangs helaas op een betonnen vloer en het Cardosetje is nu kaduuk. Ook de microfoon was al wat minder.

Ik kwam een bedrijf in Leiden tegen die helmen importeert met alles al ingebouwd. Het gaat om een systeemhelm. De microfoon zou ingebouwd zitten, zodat je geen stengeltje hebt. Ook de bediening zit aan de zijkant van de helm en zou met handschoenen te bedienen zijn. Heeft iemand een idee of dat wat is?

Het bedrijf is op internet te vinden:
Struik Onderdelen B.V - Sinds 1929

Ik kwam daar nog een aardig ding tegen: cruise control voor motoren en scooters:
http://www.onderdelen-struik.com/shop/index.php?cPath=101
Zou dat een handig iets zijn?
 
Ik heb een helm met ingebouwde bleutooth gehad. (niet deze)

Op zich werkte het goed, maar bediening viel tegen met de winterhandschoenen.
Op de knop drukken om op te pakken ging nog net, maar de rest is met winterhandschoenen niet te doen.
Ik was wel heel duidelijk te verstaan en ook ik verstond alles goed.

Helaas is de helm hard gevallen, waardoor ik hem niet meer vertrouwde.
Om nog een keer extra geld uit te geven voor bleutooth in de helm zag ik niet zitten en rij nu dus weer zonder.
 
Ik heb er ook wel eens naar gekeken. toch doe ik het liever niet. Bij het motor rijden moet je je 100% concentreren. Dit is nu typisch zo'n moment om dat lulijzer eens niet op te nemen. Jammer dan 10 jaar geleden was er ook geen telefoon.
 
Je kunt ook zachtjes ook muziekje afspelen met bluetooth, of je navigatie erover heen laten kwebbelen.

Ik heb het toevallig net ingebouwd en ik kan het pratisch nut er wel van inzien. Ik denk ook niet dat ik gesprekken ga voeren, ik kan wel opnemen en zeggen dat ik aan het rijden ben. Vervolgens als ik een keer ergens even stop terug bellen.

Ik doe het met een xlite x-602 (280,-) helm met n-com bluetooth kit (250,-).
 
Dat halfuurtje per rit doe ik wel zonder extra geluid, maar voor de km-vreters zal het wel een welkome afleiding zijn.


Ben r6 rijder, alias poser/weekendcowboy/mooiweerrijder enz enz. Alles behalve km vreter!

Ritje duurt wel wat langer als een half uurtje.
 
Ik heb geen speciale helm maar wel blue tooth in mijn helm.
Ik heb uitsparingen bij mijn oren waar de super platte schijfjes perfect in passen met klitteband wat standaard op de achterkant van zo'n schijfje zit.
Ik voel hem totaal maar dan ook totaal niet zitten.
Ik heb de Cardo Scala rider fm bleu tooth. Deze werkt in samenwerking met mijn Garmin zumo perfect !
De enige keer dat ik de radio door die oorjes gehoord heb is thuis op de bank om het uit te proberen haha. Ik vind muziek onder het rijden maar niks.

Ook mijn telefoon kan ik er door horen iets wat WEL weer makkelijk is. Ik neem dan niet op maar druk hem met 1 knop weg en kan dan een rustig plekje zoeken om terug te bellen mits het een belangrijk telefoontje was. Handige is dat je dan niet je helm af hoeft te zetten :-)
Eigenlijk heb ik de telefoon maar zelden aangesloten.
 
Ik heb de Scala Rider Teamset sinds een aantal maanden gemonteerd in mijn helm(en) maar tot nu toe alleen nog maar uitgeprobeerd............thuis op de bank.
Hierop zit een extra aansluiting voor bijvoorbeeld een radio/MP3 speler (bedraad).
Ik heb hem gekocht voor de communicatie met mijn passagier en eventeel de instructies van de navigatie (zit te wachten tot de Zumo 220 op de markt komt) en niet zozeer voor het telefoneren.
 
Laatst bewerkt:
er is ondertussen blijkbaar een nieuwe versie van de Cardo Scala teamset

Op de oude versie kan je geen MP3 speler aansluiten

Dus even opletten als je zo'n set koopt, er circuleren nogal wat oude versies op het internet zonder de MP3 aansluiting

Bij die oude sets is het niet zo eenvoudig om ook de bijrijder mee naar de muziek te laten luisteren die je bijvoorbeeld op je Zumo hebt staan

Vooral de antwoorden van Yammax lezen op pag. 4

Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - scala rider communicatieprobleem
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb een nolan helm met ingebouwde B.T. Werkt goed op Tomtom rider, alleen heb ik regelmatig wel het probleem , wanneer telefoon overgaat kan je hem opnemen via tomtom, met toets ja of nee. Meestal valt daarna de ingebouwde B.T ontvanger helemaal uit. Kom er nog niet achter wat er fout gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan