Blij dat ik gevallen ben

wat ik uiteindelijk wil vertellen is: stel dat ik met andere jongens mee ging die NOG harder gingen, en je weet dat je soms jezelf laat opfokken. WAT was er dan gebeurd.
Dus eigenlijk ben je niet blij dat je gevallen bent, maar dat je niet met andere jongens was gegaan die nog harder gingen. En daar kan ik me wel in vinden ja.
 
Wat jij beschrijft en meegemaakt hebt, is wat de Duitsers een "Aha-Erlebnis" noemen.
Wees blij dat je er goed vanaf gekomen bent en dat je nu het nodige respect voor jezelf en de capaciteiten van je motor "gekweekt" hebt.

Elke motor kan meer dan de meeste berijders, denk daar altijd goed aan....

Als ik mensen vertel dat ik V-Max rij, dan zeggen de meesten:
"dat is toch zo'n ding met heel veel pk en geen remmen?"

Mijn standaard antwoord is dan altijd:

"veel pk's klopt, geen remmen is schromelijk overdreven. Maar je moet wél respect voor de Max hebben, wil je er lang plezier van hebben."

Ik denk dat dat ook voor de meeste (zo niet alle) racers geld. De zwakke factor is zelden de motor, maar eerder de MENS die hem bestuurt.

Ik wens iedereen veel veilige kilometers (of mijlen, maakt niet uit).
 
Wat als........ :X

"Als de lucht naar beneden valt hebben we allemaal een blauw hoedje" zei mijn moeder altijd. Ergo: niet kniezen over wat er eventueel-misschien-zou-kunnen gebeuren. Het is niet gebeurt, basta! Je bent niet gewond geraakt, je brommer is nog helemaal ok, je hebt dus geluk gehad. Mooi zo, geniet ervan!
 
er is een gezegde; er zijn motorrijders die reeds gevallen zijn en er zijn er die dat nog moeten vallen. er is een duidelijk verschil tss deze 2 categorien
ikzelf zit bij de eerst cat
groeten
tom
 
@Pipopopo, typ de volgende keer eens met hoofdletters, komma's en alinea's etc.
Leest echt K U T zo.


Over je val, je mag nog niet klagen denk, hopen dat t hier bij blijft.
 
:)

Netjes dat je zo reageerd hoor...

En met wouw bedoelde je waarschijnlijk wilde? ;)

OT laat je niet opfokken (heb je goed gedaan). Lol in rijden bepaal je zelf, niet anderen.
 
:)

Netjes dat je zo reageerd hoor...

En met wouw bedoelde je waarschijnlijk wilde? ;)

OT laat je niet opfokken (heb je goed gedaan). Lol in rijden bepaal je zelf, niet anderen.

hehe, jah bedoel eigelijk "wilde". in het dagelijks leven zeg ik ook vaak [wouw] soort van stop woordje. heb geen dyslexie , maar sommige woorden leer je je zelf aan he ;)



of heb ik wel dyslexie...??? ah jah, nooit bewezen :D
 
hehe, jah bedoel eigelijk "wilde". in het dagelijks leven zeg ik ook vaak [wouw] soort van stop woordje. heb geen dyslexie , maar sommige woorden leer je je zelf aan he ;)



of heb ik wel dyslexie...??? ah jah, nooit bewezen :D

Nee hoor, geen dislectie, eeh dislexi, eeh laat maar. Gewoon verkeerd woordgebruik.

Wow kan wel he, in de zin van "goh, dat verrast mij, dat had ik niet verwacht, wat indrukwekkend...". Maar als een werkwoord is het niet correct.

Ik wil
Hij wil
Wij willen

Ik wilde
Hij wilde
Wij wilden

:+
 
Helaas helaas, hoe lelijk ik het ook vind, maar tegenwordig mag je "wou" gebruiken, mits informeel.

De vervoeging van het Nederlandse werkwoord willen
je wil / je wilt | Genootschap Onze Taal


Jij mag tegenwoordig van mij alles gebruiken ;). Wil niet zeggen dat het correct Nederlands is.

[taalpurist]
Majesto.com, is dat de site die aangeeft welke woorden we gebruiken, lijkt me niet he...

edit: misschien is dat wel de site om Nederlands te leren op een vmbo of zo, maar de rest van Nederland heeft andere werkwoorden. :')

[/taalpurist]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was dat maar waar, ook in VanDale staat het opgenomen '(.

Ik zeg al: ik word er ook niet vrolijk van, maar het mag wel.
 
hmmm heel raar.
moet je eens googlen met de woorden: dislectie/dyslectie/dislexie.
het staat er allemaal. maar welk woord is nou de correcte? heb geen tijd om in het woordenboek te kijken, ben op mijn werk, jaja heb wel tijd om achter internet te kruipen :P
 
Dit soort situaties is dus waarom ik met een 125 start. Met 110kg had je hem misschien op de baan kunnen houden.

Anyway, geluk gehad, moet je altijd een beetje hebben. Als je ervan geleerd hebt dan isset goed he :)

edit: nvm, staat hier al :)
 
Laatst bewerkt:
hmmm heel raar.
moet je eens googlen met de woorden: dislectie/dyslectie/dislexie.
het staat er allemaal. maar welk woord is nou de correcte? heb geen tijd om in het woordenboek te kijken, ben op mijn werk, jaja heb wel tijd om achter internet te kruipen :P
Nou doe dan es www.vandale.nl
 
Als jij jezelf laat opfokken qua snelheid denk ik nietdat je geschikt bent om motor te rijden :N
 
 wil·len wilde of wou, h gewild 1 verlangen, begeren, eisen, wensen; zijn wil gebruiken: we ~ het niet hebbenastaan het niet toe; b) wensen het niet te kopen, te gebruiken enz.; het wil er bij mij niet in dat … ik kan niet geloven dat …; het toeval wilde dat … het was toevallig zo dat … 2 kunnen: dat wil weleens gebeuren 3 bereid zijn tot: wilt u het zout even aangeven? 4 geschikt zijn om te: die pen wil niet schrijven 5 beweren: het gerucht wil dat ze moesten trouwen
 
maar denk je nu dat je het in het vervolg niet meer kan gebeuren ofzo??
Je hebt een stomme fout gemaakt door andere meer ervaren rijders te proberen te volgen, nu ga je nog meer stomme fouten maken en waarschijnlijk nog wel vaker vallen.

Maar als jij er blij mee bent, wie zijn wij om er niet blij mee te zijn.

|( |( |(
 
~
maar denk je nu dat je het in het vervolg niet meer kan gebeuren ofzo??
Je hebt een stomme fout gemaakt door andere meer ervaren rijders te proberen te volgen, nu ga je nog meer stomme fouten maken en waarschijnlijk nog wel vaker vallen.

Maar als jij er blij mee bent, wie zijn wij om er niet blij mee te zijn.

|( |( |([/quote

de meesten valt 1 of meerdere keren in zijn leven. ik heb er van geleerd, ern wie weet zal ik meer stomme fouten maken, dat kan jou ook overkomen, hoe goed je ook kan rijden. hoeveel ervaring je ook hebt. ik ben een beginnende bestuurder, dus heb ik meer kans om te vallen. of ik nog een keer een stomme fout maak, tja, dat weet ik niet. maar als ik niet was gevallen, had ik geen idee van de gevaren op de motor. omdat ik zelf dacht dat ik wel de motor onder controle zou hebben. niet dus. dit is mijn ervaring over ik me nu er over voel. en wat ik er van heb geleerd. maar jah, ik ben niet iedereen.
 
Beginnend bestuurder, of al een paar jaar op de fiets, we kunnen allemaal wel denken dat we onkwetsbaar zijn.
Om even lekker te zeiken. Ik rij motor sinds 1972.
1 keer een schuiver op ijzel, in 1977 of zo. Geen schade
Dan een tijd niets. dan een frontale aanrijding met een koekblik ( zijn fout) in 1992. Motor total loss, gebroken pols. Passagier hersenschudding.
Dan over de kop met een klap achterband, in 1994. Ik niets, passagier hersenschudding.
Toch wel vreemd he, de passagier steeds een hersenschudding, ik niet :-) Hooguit zal het zaagsel een beetje gelucht zijn, denk ik dan maar.
Dan weer een tijd niets. (wat kan het leven toch saai zijn, he).
Dan een rare schuiver door een onregelmatigheid in het wegdek, november 2007. Geen breuk, wel pijn.
Dan een schuiver door remmen op los grind, in augustus 2008. Gebroken pols, dikke knie.

Ik bedoel maar, beginnend rijder of ( schijnbaar?) ervaren rijder, we kunnen allemaal een keer onderuit gaan. dat heb je niet altijd zelf in de hand: die klapband was een gevolg van een spijker, die heb ik er echt niet zelf ingestoken!
Belangrijk is dan dat je goede kleding draagt. Tot voor kort maakte ik me daar niet erg druk over, maar na m'n laatste schuiver met die dikke knie heb ik toch maar een broek met serieuze kniebeschermers gekocht. Want motorrijden blijf ik wel doen, ik reed twee weken na m'n ongeluk al weer...

Maar blij dat ik gevallen ben? Echt geen 1 keer!
Groeten,
Eduard
 
Laatst bewerkt:
\
maar denk je nu dat je het in het vervolg niet meer kan gebeuren ofzo??
Je hebt een stomme fout gemaakt door andere meer ervaren rijders te proberen te volgen, nu ga je nog meer stomme fouten maken en waarschijnlijk nog wel vaker vallen.

Maar als jij er blij mee bent, wie zijn wij om er niet blij mee te zijn.

|( |( |([/quote

de meesten valt 1 of meerdere keren in zijn leven. ik heb er van geleerd, ern wie weet zal ik meer stomme fouten maken, dat kan jou ook overkomen, hoe goed je ook kan rijden. hoeveel ervaring je ook hebt. ik ben een beginnende bestuurder, dus heb ik meer kans om te vallen. of ik nog een keer een stomme fout maak, tja, dat weet ik niet. maar als ik niet was gevallen, had ik geen idee van de gevaren op de motor. omdat ik zelf dacht dat ik wel de motor onder controle zou hebben. niet dus. dit is mijn ervaring over ik me nu er over voel. en wat ik er van heb geleerd. maar jah, ik ben niet iedereen.
Wat ik niet begrijp is dat je moest vallen voordat je begrijpt wat de gevaren zijn van het motorrijden.
Je hoeft zelf geen fouten te maken om bijvoorbeeld tussen 6 planken te komen te liggen. Als er iemand in een auto niet oplet en zijn auto voor jou gooit terwijl je met 70 aan komt gereden, dan kan je 100 keer zijn gevallen en 100 keer niks hebben maar dan kan je komen te overlijden zonder zelf een fout te maken.

Maar waarschijnlijk ga je het nog wel inzien als je wat meer ervaring hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan