'Blijf waar je bent!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
zet dit verhaal op een forum voor automobilisten, dit is het Motor-Forum

Dat mis ik wel 's, een autoforum. Veel van wat wordt gepost in "wat heb ik nu weer meegemaakt" hoort op een autoforum thuis. En iemand zou een motorcololumn moeten schrijven in de Kampioen. Dat is een flutblad, maar het wordt wel door een paar miljoen automobilisten gelezen.

Je kan je bericht hier posten:
Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2 ("Het grote idiote acties in het verkeer topic")
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen algemene motorpraat, maar unieke motorpraat, daar moeten we een apart hoofdgroep voor maken...
Daar kunnen al die "kniepers" die als angsthazen in het verkeer de andere ophouden hun gal spuien
sluit dan gvd achteraan, of koop een auto
 
Dit is geen algemene motorpraat, maar unieke motorpraat, daar moeten we een apart hoofdgroep voor maken...
Daar kunnen al die "kniepers" die als angsthazen in het verkeer de andere ophouden hun gal spuien
sluit dan gvd achteraan, of koop een auto
_O- _O- _O-
Beter de fiets :+
 
Dit is geen algemene motorpraat, maar unieke motorpraat, daar moeten we een apart hoofdgroep voor maken...
Daar kunnen al die "kniepers" die als angsthazen in het verkeer de andere ophouden hun gal spuien
sluit dan gvd achteraan, of koop een auto

Krijg nou wat.......ik ben het met je eens. :+
 
Moet trouwens zeggen dat ik bijna net zo vaak moet wachten voor een motorstresskip die voor me zit en niet tussen de file durft dan voor auto's die geen plaats maken.

Hmmm, had hier vroeger ook wel eens last van tot het moment dat ik dus zelf in de file van de motor werd afgereden.
Toevallig reed ik op dat moment stapvoets omdat het krap was, en op het moment dat ik met mijn voorwiel bij een achterkant van de rechter auto was besloot de bestuurder naar links te gaan waar zelfs geen ruimte was voor een andere auto.
Ik weet nog heel goed dat ik zelfs in zijn spiegel keek (wat ik bij elke auto doe om te zien of ze mijn zien), maar meneer keek nergens naar en ramde gewoon opzij.
Dan rij je dus met een al wat oudere motor FZ750 en ga je dus onderuit, beide zijde kuipdelen kapot, voorkuip, en nog wat klein rommel.
Nu moet je dus de verzekering gaan inschakelen en met een aantal getuigen en een bekentenis van meneer is dat geen probleem (denk je)
Want dan komt het gedoogbeleid om de hoek kijken, ik ben 7maanden bezig geweest om wat schade terug te halen, dus al met al ben ik tegenwoordig ook liever de stresskip die door de file heen rijd, en daarbij komt dat je genoeg gladiolen hebt die het niet kunnen hebben dat jij met je motor wel eerder door de file heen bent en moedwillig de ruimte voor je beperken.

Anno 2014 wordt er nog over gedogen gesproken bij het rijden door de file :? |(

Op rijksoverheid.nl wordt volgende vermeld
Filerijden
Voor motorrijders is het niet verboden om in een file tussen de auto’s door te rijden. Het Motorplatform heeft wel regels opgesteld, de zogenoemde filegedragscode. Deze regels staan beschreven in 'Samenspel in de file'.

Motorplatform.nl meld het volgende
De filegedragscode wordt inmiddels door juristen en verzekeraars erkend als een goede richtlijn. Klik hier en lees een artikel over het Bindend Advies wat hier het gevolg van is.

Iedere verzekeraar die dus begint over "gedogen" heeft of dusdanig weinig kennis van zaken dat hij niet eens in het vak zou moeten zitten of probeert zich gewoon onder betalen uit te wurmen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook zo'n automobilist die graag een beetje ruimte maakt. Niet op het laatste moment overigens, maar zodra ik de motor in mijn spiegel zie komen. En dat doe ik niet omdat het te krap zou zijn, maar om te laten merken dat ik hem gezien heb.

TS als je als een bladveer gespannen op de motor zit en met witte knokkels en strakke kaken door de file rijdt, misschien moet je het dan voortaan gewoon niet meer doen maar gewoon achteraan sluiten....zó gespannen rijden is vragen om ongelukken.
 
Ooh, als een automobilist echt duidelijk ruimte voor mij maakt, steek ik juist een duimpje op als bedankje.
 
lol ik lig juist altijd helemaal dubbel hoe abrupt sommigen opzij sturen. in de file. Echt alsof ze zich de t***** geschrokken zijn toen ze je aan zagen komen in hun zijspiegeltje. Soms gaat het echt heftig, en alleen om meer ruimte voor je te maken :p Wel lief dat wel.
 
Beste motorrijder, hier sta ik dan, stil in de file en kan geen kant op |( De zon schijnt en de airco blaast lekker rustig 19 graden naar binnen. Ik kijk 8-) om me heen en zie je aankomen tussen de auto's :] , jou motor heeft meer knipperende lichten aanstaan dan de politie, brandweer of ambulance.... :+ waarom, waarom zo agressief overkomen met al die lichten? rij gewoon met je licht aan en meer niet. Bang dat we je niet zien? dat kan wel eens kloppen als jij weer een met 50 km/h hoofdschuddend :N tussen ons door raast omdat jij vind dat wij jou te weinig ruimte geven terwijl wij stil staan, terwijl je weet dat het snelheidsverschil tussen ons maar 10 km/h mag zijn :Y Ook wij schrikken :o ons dan wel eens een ongeluk. Waarom..... tussen ons door rijden als de "file"inmiddels weer rond de 80 km/h rijd terwijl je weet :Y dat je als motorrijder weer moet aansluiten in de rij als wij weer harder dan 45 km/h gaan rijden of aan het rijden zijn. Waarom..... die alarmlichten aan tijdens het rijden door de file terwijl je weet dat dat verboden is :Y

Ach... tijd om naar huis te gaan.... en laat ik nu eens lekker op de motor zijn _O- *O*

Fijn (motorrij) weekend allemaal :W
 
Precies. Hoe harder je tussen de file door rijdt, hoe korter je tussen de auto's bent en hoe minder kans je dus hebt om geraakt te worden.


Dat is net zo'n leuke stelling, als met mist flink doorrijden, omdat je dan het andere verkeer eerder ziet. :+
 
Beste motorrijder, hier sta ik dan, stil in de file en kan geen kant op |( De zon schijnt en de airco blaast lekker rustig 19 graden naar binnen. Ik kijk 8-) om me heen en zie je aankomen tussen de auto's :] , jou motor heeft meer knipperende lichten aanstaan dan de politie, brandweer of ambulance.... :+ waarom, waarom zo agressief overkomen met al die lichten? rij gewoon met je licht aan en meer niet. Bang dat we je niet zien? dat kan wel eens kloppen als jij weer een met 50 km/h hoofdschuddend :N tussen ons door raast omdat jij vind dat wij jou te weinig ruimte geven terwijl wij stil staan, terwijl je weet dat het snelheidsverschil tussen ons maar 10 km/h mag zijn :Y Ook wij schrikken :o ons dan wel eens een ongeluk. Waarom..... tussen ons door rijden als de "file"inmiddels weer rond de 80 km/h rijd terwijl je weet :Y dat je als motorrijder weer moet aansluiten in de rij als wij weer harder dan 45 km/h gaan rijden of aan het rijden zijn. Waarom..... die alarmlichten aan tijdens het rijden door de file terwijl je weet dat dat verboden is :Y

Ach... tijd om naar huis te gaan.... en laat ik nu eens lekker op de motor zijn _O- *O*

Fijn (motorrij) weekend allemaal :W
:} :} :} _O- _O- _O-
 
Ik raad trouwens TS aan om NOOIT in b.v. Frankrijk te gaan toeren, daar maken ze zelfs rijdend ruimte voor je, dus niet alleen in de file....
Als in Frankrijk automobulisten een motor in de spiegel zien aankomen, gaan ze desnoods nog met 2 wielen in de berm rijden om PLAATS TE MAKEN, dan even rechtervoetje van je stepje, en je kunt vrolijk verder...
Dat moet toch wel de ultieme nachtmerrie voor TS zijn
 
als ik meemaak dat iemand opzij gaat met zijn auto op het moment dat ik er langs rijd, zou dat inhouden dat ik met wel 3km/u er langs raas. nee, nog nooit meegemaakt zelfs met 10 km/u verschil niet, dan ben ik er al lang voorbij :)
wel vaak genoeg dat ze het doen vlak voordat ik er ben, top! dank u wel ;)

ts moet misschien iets meer ontspannen op de motor gaan zitten of toch maar niet meer file rijden :)
 
Toch heeft TS wel een punt hoor.
Automobilisten die ruimte maken: graag, ja natuurlijk.
Maar niet als je er al naast zit.

Enne, automobilisten die zelf ook motor rijden,
houden er toch per definitie al rekening mee,
en hoeven dus geen ruimte te maken,
omdat ze al netjes aan de kant rijden :?
 
Hebben we al zo lang geen echt Vrijdagmiddagtopic meer gehad dat we vergeten zijn dat het grappige ironische bullshitposts horen te zijn?

Ik vond 'm leuk! *O*
 
Toch heeft TS wel een punt hoor.
Automobilisten die ruimte maken: graag, ja natuurlijk.
Maar niet als je er al naast zit.
Ach, ook geen moeite mee en ook de chauffeurs welke pas aan de kant gaan wanneer ik er al ben krijgen een handje of duimpje :Y
Wie weet gaat de chauf de volgende keer wel eerder aan de kant.
Enne, automobilisten die zelf ook motor rijden,
houden er toch per definitie al rekening mee,
en hoeven dus geen ruimte te maken,
omdat ze al netjes aan de kant rijden :?
Ik niet hoor, probeer zoveel mogelijk om me heen te kunnen zien. Wel ben ik al redelijk ver naar rechts voor de motorrijder ook maar in de buurt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan