blijft een gepolijst onderdeel mooi?

21 jul 2004
154
0
Hellevoetsluis
kzal me eerst even voorstellen ik ben josh ben 30 jr en heb een paar maanden geleden een yamaha YZF 750 R gekocht.. hij is al deels aangepakt door de vorige eigenaar opnieuw gespoten mooi smoelende monoachtertail.... enz maar nu wil ik mijn velgrand gaan polijsten (winterproject) ik wilde graag weten of iemand weet als je dat doet of die velg dan mooi blijft als je m regelmatig poetst. Of gaat hij na verloop van tijd toch verweren en zo ja wat kun je daar dan tegen doen?
 
Blijft niet mooi ..je blijft poetsen en die blanke lak is zo weer beschadigd door benzine e.d. en dan heb je 2 problemen:

lelijk aluminium en beschadigde blanke lak..

Tenzij iemand KEIHARDE BENZINE bestendigde.. ;) spuitbus lak weet...
 
Volgens mij van Duplicolor (lege spuitbus lang geleden weggegooid).

Benzinebestendige transparante spuitlak, stond expliciet op de bus.

Bij de gemiddelde autolakkenhandel (niet bij Halfords).


Tom
 
Ik heb mijn eigen velgen gepolijst en die van een ander, deze zagen er zo uit toen ik klaar was:

Mijn achtervelg:
foto.php


De TL1000R velgen:
foto.php


Met wat Belgom af en toe na het wassen blijft het geheel best mooi, maar je moet het wel bijhouden!!

En gepolijste onderdelen NIET blank laten spuiten!!
 
ziet er zeker superrr ztrak uit zxrene dit is wel super motiverend, heb je je ster laten poedercoaten? en hoe krijg je trouwens het best de oude verflaag eraf.
Met welke grofheden heb je dit waanzinnige resultaat gekregen?

Die lak krijg je er af met gewone Superafbijt van Alabastine en de rest doe je gewoon eerst met een vloeibaar schuurmiddeltje en daarna met Belgom alu.

En nee, het hart is gewoon gespoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan