Blik op de weg gezien?

Nul norm, tja. Ik moet zeggen dat ik wel eens op de brommert stap met 1 of 2 bier op. Geen last van, maar ik doe wel bewust wat rustiger met het gas. trouwens exact nul keer aangehouden in elf jaar, ook niet voor rijbewijs o.i.d. (nul-norm?).
 
Op Zaterdag 09 februari 2002 07:43 schreef zut het volgende:
100% score tegen nee met drank in het verkeer tot nu toe in dit topic :} . Maar helaas als ik bv mijn collega's zie blijkt toch dat 80% vrolijk met een borrel (of meerdere) achter het stuur kruipt. De pakkans is helaas te klein. Als ze je al controleren blijk je met 11 bier nog steeds onder de maximale norm te zitten (zie een of andere blik op de weg aflevering). :(

Gewoon op nul stellen die norm!
Toen ik nog in Nederland woonde stapte er in mijn vriendenkring of van m'n werk zelden iemand achter het stuur met drank op achter het stuur.
Of er dronk iemand niet om te kunnen rijden (meestal de dames)of we namen een taxi.
Daar moet je in Spanje eens om komen !
Bijna iedere dag komt er wel een colega bezopen terug van een zakenetentje tussen de middag, en als er een bedrijfsfeestje is komt iedereen gewoon met de auto. :+
Als je je rijbewijs nodig hebt vor je werk kun je je verzekeren voor het geval je rijbewijs wordt afgenomen.
Betaalt de verzekering je salaris (tot een bepaald bedrag)door in de tijd dat je zonder rijbewijs zit. :?
De wetten zijn veel strenger geworden de laatste jaren, kijken of dat effect heeft.....
 
:j :j :j , lul alleen over dingen waarover je mee kúnt lullen ja?

Nou misschien dat je het niet weet, maar ik woon in een dorp waar je ELK jaar de grootste optocht hebt van midden-Nederland. En dan nog al die mongolen die op zondagochtend je wakker zitten te maken als je net lekker wilt uitslapen. Nee, gister ben ik mooi gevlucht van te voren :r
 
14 jaar mijn rijbewijs. Rij elk weekend 's avonds en heb nog nooit hoeven blazen. Mag van mij wel vaker gecontroleerd worden. Ben geen heilige wat mijn rijstijl betreft maar alcohol en verkeer gaan gewoon echt niet samen.

Onderzoek (weet niet meer welk) heeft aangetoond dat bij een kwart (25%!) van de dodelijke ongevallen alcohol in het spel is. Dit terwijl bij een gemiddelde controle zo'n 3% teveel gedronken heeft.
 
In de 5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb, heb ik misschien 5 keer moeten blazen. En dat was ook nog in de tijd dat ik taxi reed. Heb nog nooit hoeven blazen wanneer ik prive reed.

Ken een een jongen die al 3 keer een ongeluk heeft gehad omdat hij te veel drank op had. De eerste keer reed hij de auto van zijn schoonmoeder total loss en had zelf niks er was geen politie bij. 2e keer reed hij zijn eigen auto de sloot in, maar werd door zijn broer eruit gehaald en naar de dokter gebracht. Hij had zijn heup gebroken en zijn knie verbrijzeld, hij moest een jaar revalideren. Zijn vader heeft snel de auto uit sloot getrokken en weer is er geen politie bij geweest.
Derde keer parkeerde hij zijn auto in een weiland, hij had niks en de auto had bijna geen schade, maar nu kwam de polite er wel bij kijken. Rijbewijs kwijt, maar na een paar weken had ie hem al weer terug.
3 keer gigantisch in de fout met drank op en maar 1 keer licht gestraft, maar hij heeft wel vrienden verloren met dit gedrag. Ongelooflijk maar waar... |(
 
Zijn vader heeft snel de auto uit sloot getrokken en weer is er geen politie bij geweest.

Als pa, z'n verstand gebruikt had dan had hij de auto lekker in de sloot laten liggen. Of hebben we hier met een 'beetje domme' familie te maken?
 
Als pa, z'n verstand gebruikt had dan had hij de auto lekker in de sloot laten liggen. Of hebben we hier met een 'beetje domme' familie te maken?

Pa dekt zijn zoon aan alle kanten. Van zijn andere zoon moet hij het geld beheren anders komt dat ook niet goed. Een 'beetje erg domme' familie dus...
 
Meisje (16) verdrinkt na aanrijding drankrijder

:j

(Oh ja, bij het maken van een link hoef je niet 2x de complete url in te typen, als je tussen url en /url de link zet is het genoeg (met blokhaakjes uiteraard)
 

:? Juist als je lui bent is dat handig, je hebt dan genoeg aan -url-http://enz-/url- in plaats van -url=http://enz-http://enz-/url-

Kun je het nog volgen?? oh ja, wel ff de streepjes veranderen in haakjes ( - en [ )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon geen alcohol drinken als je nog moet rijden.
En inderdaad vaker controle, ik heb in de 8,5 jaar dat ik m'n rijbewijs heb 1x moeten blazen, da's een beetje weinig.
 
ik zei de gek, bijna 4 jaar m'n rijbewijs, nog geen 1 keer alcohol controle, en diverse snelheidscontroles armer...
 
:^

Hij doet het niet...

misc.php

;)
 
Het zal je vriendin maar zijn... (is ze zo jong BertV?)

Denk dat ik in dat geval ff persoonlijk de doodstraf ga invoeren...
 
De nulgrens, twijfelgevalletje. Een biertje moet kunnen, maar veel meer niet.

Dat ene biertje laten staan moet ook kunnen. Hoe belangrijk is het nou om dat ene biertje te drinken, alsof daar je gezellige avond vanaf moet hangen.

Ik drink niet of ik rij niet.

Dat zeg ik nou wel. Maar ik heb vaak genoeg (vroeger) dronken op de brommer gezeten. Ik reed dan wel een weg waar ik niemand tegen kwam, maar het was wel heel dom. Toen dacht ik dat het geen kwaad kon en elke keer dat het goed ging bevestigde dit. Maar ik ben wijzer geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan