Blik op de weg III

Ach, wie mist Bodw eigenlijk werkelijk... Ik ben al jaren gestopt met kijken om 2 redenen, 1 is die misselijke kop van Spee, doet me denken aan Melkert en Cohen tegelijk en dat in het kwadraat, 2 is dat ik telkens het idee heb een oude aflevering te kijken ook al staat er duidelijk een datum van 2012 in beeld.

Ik weet al sinds mijn vroege jeugd wat mijn rechten en plichten zijn, als eerlijke burger heb je in dit land alleen plichten en wordt je onnodig en buiten verhouding bestraft en beboet. Daarom kon dit programma mij na een paar jaar al gestolen worden. My 2 cents..

Koos Spee heb ik de laatste 100 afleveringen niet gezien hoor. En de beelden van de laatste uitzendingen komen idd gewoon uit 2012, er moet ook gewoon opgenomen worden hé :+
 
BodW is toch wel de moeder van alle verkeersprogramma's. RIP BodW '(

Kan me van een aantal jaren geleden nog de drieluik herinneren over verkeerstechnische begeleiding van de politie in Den Haag. Hierbij kreeg je een beeld van de opleiding die de motoragenten daar voor moeten volgen en wat het werk nou precies inhoudt. Dat soort items zie je bij WMB niet :N




-O-

Leo de Haas en team: bedank voor alle uren kijkplezier. Hopelijk kom je snel weer met een nieuw idee. Maar of dat het succes van BodW kan overtreffen......
 
Laatst bewerkt:
Kun je nagaan wat een paar keer Koos Spee laten optreden heeft veroorzaakt.. ;)

Overigens vond ik de afleveringen met motoren altijd wel de moeite waard.
 
Laatst bewerkt:
Ach misschien komt er een keer een mooie dag en rijden zowel spee als die kabouter zich te pletter tegen een boom.

Dergelijke doodsverwensingen zijn ongepast en ongewenst.

Je mag er even over nadenken gedurende je MF-loze weekend.
 
Laatst bewerkt:
Dat Koos zelf niet snapt dat het 'hoor en wederhoor' principe (wat leo vaak genoeg deed in BODW) juist in zijn voordeel werkt - voor het hele politieapparaat: als Koos vertrouwen heeft in het werk van zijn blauwe hulpjes, waarom dan geen vertrouwen in onafhankelijke publiciteit daarover? Het is een teken aan de wand, beste Koos! Je maakt jezelf verdacht. Leo neemt zijn publiek serieus. Koos daarentegen is kortzichtig en een bangerik. Als wethouder/minister had Koos zo een motie van wantrouwen aan zijn broek hangen: nu is die ongrijpbaar.
 
Laatst bewerkt:
@roybatty. Je maakt een kleine denkvaut. De politie is niet een hulp van de advocaat van de overheid, Spee als officier van justitie heeft dezelfde positie als andere advocaten, alleen is hij in dienst van de overheid.
 
Ik zag laatst in Blik op de Weg de volgende vraag; mag je als motorrijder langs de buitenkant van deze wegversmalling rijden?

voorbeeld-_wegversmalling.jpg


In de aflevering werden een aantal mensen geinterviewd, met allemaal als antwoord dat ze dachten van niet, omdat het om een fietspad gaat. Daarna werd bevestigd door Leo dat het inderdaad niet mag.

Maar wat ik heb geleerd is dat dit 'fietspad' helemaal geen fietspad is. Het is namelijk een onderbroken streep, en heet een 'fiets-suggestie strook', waar je met je auto en motor gewoon overheen mag rijden. Alleen als het een doorgetrokken streep is betekent dit dat er geen auto's motoren overheen mogen.

Toch?
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt. Ook geen dwingende pijl die aangeeft via welke kant je langs de wegversmalling moet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag laatst in Blik op de Weg de volgende vraag; mag je als motorrijder langs de buitenkant van deze wegversmalling rijden?

[afbeelding]

In de aflevering werden een aantal mensen geinterviewd, met allemaal als antwoord dat ze dachten van niet, omdat het om een fietspad gaat. Daarna werd bevestigd door Leo dat het inderdaad niet mag.

Maar wat ik heb geleerd is dat dit 'fietspad' helemaal geen fietspad is. Het is namelijk een onderbroken streep, en heet een 'fiets-suggestie strook', waar je met je auto en motor gewoon overheen mag rijden. Alleen als het een doorgetrokken streep is betekent dit dat er geen auto's motoren overheen mogen.

Toch?

Het mocht juist wel zolang je maar geen fietsers hinderd, word aan het einde van die aflevering door die agent gezegd.
 
@Sphyrnidus: De officier van justitie is een van de hoofdrolspelers in het strafrecht. De officier van justitie geeft leiding aan het opsporingsonderzoek door de politie, vertegenwoordigt het Openbaar Ministerie in het overleg met het bestuur en treedt namens de samenleving op ter terechtzitting, waar hij een straf eist.

bron: Home - Openbaar Ministerie
 
@Roybatty: In de functie waar Spee optreedt is hij de openbare aanklager. Daar is hij advocaat. Immers hij vraagt namens "de samenleving"aan de rechter een straf op te leggen. Dat is een ander aspect dan bij misdrijven etc.
 
Ik zag laatst in Blik op de Weg de volgende vraag; mag je als motorrijder langs de buitenkant van deze wegversmalling rijden?

[afbeelding]

In de aflevering werden een aantal mensen geinterviewd, met allemaal als antwoord dat ze dachten van niet, omdat het om een fietspad gaat. Daarna werd bevestigd door Leo dat het inderdaad niet mag.

Maar wat ik heb geleerd is dat dit 'fietspad' helemaal geen fietspad is. Het is namelijk een onderbroken streep, en heet een 'fiets-suggestie strook', waar je met je auto en motor gewoon overheen mag rijden. Alleen als het een doorgetrokken streep is betekent dit dat er geen auto's motoren overheen mogen.

Toch?

In blik op de weg wordt juist gezegd dat het mag! Hij zegt alleen dat het niet 'gedoogd' wordt want gedogen zou betekenen dat het eigenlijk niet mag maar dat het door de vingers gezien wordt... In dit geval mag het gewoon en is er dus geen sprake van gedogen...
 
Het mocht juist wel zolang je maar geen fietsers hinderd, word aan het einde van die aflevering door die agent gezegd.
Ah, ik heb het einde van de aflevering gemist, vandaar! Ik vond het al gek dat Leo alle mensen op straat gelijk gaf die zeiden dat het niet mocht 'Makkelijke vraag toch?'.

Ik heb zo een straat namelijk hier in de buurt waar ik bijna altijd aan de buitenkant langs 'moet', ook met politie tegenover mij en er niet op aangesproken.
 
@Sphyrnidus: advocaat? Nee, onaantastbaar bestuurder met vriendjes bij het ministerie, want hij levert volgens die vriendjes zo'n belangrijke bijdrage aan de verkeersveiligheid:

'De heer Spee zal coördinerende taken op het gebied van verkeershandhaving gaan verrichten. Hij heeft op dat terrein een bijzondere expertise opgebouwd die het OM graag wil behouden en inzetten. Het College en de heer Spee zijn in goed overleg over de nadere invulling. Spee zal doorgaan met het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan het verkeersprogramma Wegmisbruikers.' (over de aanstelling van Spee bij het ministerie na 20/01/2009)

Bron: Home - Openbaar Ministerie

Dus gaat Spee al te graag propaganda voeren met zijn beleid bij SBS, want SBS wil spektakel, geen journalistiek. 'Dank je wel SBS,' denkt Spee. 'Dank je wel Spee,' denkt SBS.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer met zo'n cameraman achterop de motor gereden voor een reality programma van TV Rijnmond waarbij de bikers van stadstoezicht werden gevolgd. Buitengewoon amusant avond gehad, maar buiten beeld fietste continu een derde biker mee, die er vooral was om mij van achteren te "dekken" mochten we in druk publiek terecht komen.

Die derde vertelde ook absoluut niet in beeld te willen komen en dat het merendeel van zijn collega's er zo over dacht. Alleen dat van hogerhand werd beslist dat hier aan mee moest worden gedaan en dat daardoor degene met het minste bezwaren naar voren werden geschoven.

Ook vertelde hij dat bij dit soort programma's veel in scene wordt gezet. Iemand krijgt een bekeuring, tot dusver is het echt. En dan biedt iemand van het camerateam aan die bekeuring te betalen waarbij als tegenprestatie die persoon even flink uit zijn dak moet gaan tegen de agenten.
 
@roybatty. Je maakt een kleine denkvaut. De politie is niet een hulp van de advocaat van de overheid, Spee als officier van justitie heeft dezelfde positie als andere advocaten, alleen is hij in dienst van de overheid.

Zelfs dat laatste niet meer, Spee is geen officier van justitie meer. Maar inderdaad in Wegmisbruikers wist Spee als OvJ heel stellig zaken te beweren over wat wel en wat niet verboden zou zijn. Maar dat had feitelijk net zo veel waarde als Moskowicz die beweert dat zijn cliënt onschuldig is.

Tegenwoordig heeft het geen enkele waarde meer omdat hij gewoon als burger praat.
 
Ook vertelde hij dat bij dit soort programma's veel in scene wordt gezet. Iemand krijgt een bekeuring, tot dusver is het echt. En dan biedt iemand van het camerateam aan die bekeuring te betalen waarbij als tegenprestatie die persoon even flink uit zijn dak moet gaan tegen de agenten.

Bij sommige is dat helemaal niet nodig, die begrijpen wat ze fout hebben gedaan en vinden ook die boete geen probleem.
Alleen die lens in hun giechel worden ze lyrisch van....

Over een vertekening vd werkelijkheid gesproken!
 
Zelfs dat laatste niet meer, Spee is geen officier van justitie meer. Maar inderdaad in Wegmisbruikers wist Spee als OvJ heel stellig zaken te beweren over wat wel en wat niet verboden zou zijn. Maar dat had feitelijk net zo veel waarde als Moskowicz die beweert dat zijn cliënt onschuldig is.

Tegenwoordig heeft het geen enkele waarde meer omdat hij gewoon als burger praat.
Als burger wordt je toch geacht om de wet te kennen,of je nou Spee heet of Piet.
Alleen Spee krijgt de kans om dit op tv te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan