Blik op de weg III

kijk, een 'blik op de weg'
platblikje.jpg
 
(linksplakkers rechts voorbij)

Het verbaasde mij dat ze daar zo moeilijk over deden. Ben ook wel 's aangehouden na het inhalen van chronische linksplakkers, maar ik kreeg geen bekeuring. Lijkt me ook niks mis mee, mensen inhalen die hardnekkig links blijven rijden als rechts ook ruimte is.
 
Het verbaasde mij dat ze daar zo moeilijk over deden. Ben ook wel 's aangehouden na het inhalen van chronische linksplakkers, maar ik kreeg geen bekeuring. Lijkt me ook niks mis mee, mensen inhalen die hardnekkig links blijven rijden als rechts ook ruimte is.

Tja zo krom zijn de regels nu eenmaal. Onnodig links hangen mag niet. En rechts inhalen mag niet. Echter staan de boetes niet tot verhouding. De boete voor rechts inhalen is een veelvoud van de boete voor links hangen. Als ze dit nu eens om zouden draaien door de boete voor onnodig links hangen ernstig te verhogen, dan zou het verkeersbeeld er anders uit komen te zien. Mits er dan ook gehandhaafd wordt.

Echter zal dit niet gebeuren: Het is de weg van de minste weerstand: Het is veel makkelijker om die ene "verkeersagressor" zwaar te beboeten in plaats van die honderd, die onnodig links hangen.
 
Echter zal dit niet gebeuren: Het is de weg van de minste weerstand: Het is veel makkelijker om die ene "verkeersagressor" zwaar te beboeten in plaats van die honderd, die onnodig links hangen.

Ik kreeg geen boete. En uit wat de agenten zeiden, ik had een aardig gesprek met ze, denk ik dat als ik niet rechts had ingehaald, dat ze dan de beide linksplakkers bekeurd hadden.
 
Er zit een verschil tussen rechts inhalen en er rustig rechts voorbijrijden zonder direct weer naar links te gaan. Sommige linksrijders zijn echt ernstig en als ik de tijd heb cirkel ik zo lang mogelijk om ze heen en kijk ze zo indringend mogelijk aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg geen boete. En uit wat de agenten zeiden, ik had een aardig gesprek met ze, denk ik dat als ik niet rechts had ingehaald, dat ze dan de beide linksplakkers bekeurd hadden.

Je hebt mazzel gehad. Ze bekeuren maar wat vaak degene die rechts inhaalt. En vaak ook nog alleen op kenteken!
 
Er zit een verschil tussen rechts inhalen en er rustig rechts voorbijrijden zonder direct weer naar links te gaan. Sommige linksrijders zijn echt ernstig en als ik de tijd heb cirkel ik zo lang mogelijk om ze heen en kijk ze zo indringend mogelijk aan.

_O-

Herkenbaar :Y
En soms heeft men het door en gaat naar rechts. Maar vaak willen ze het maar niet begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was de motorspecial van Blik op de weg, maar volgens mij kijkt er bijna niemand meer.
Wel grappigom een klant prominent in beeld te zien.... :+
 
Die aap die zo over de vluchtstrook in haalt met een onverzekerde motor.... want ben je dan voor ontzettende kneus.
Dan rijd je al onverzekerd rond en ga je ook nog opvallen in het verkeer.
 
Ik zag toevallig een stukje maar ik vond het niet zo spannend. Ze zouden 's een aflevering over motorrijders moeten maken, gericht op automobilisten. In de trant van "wat kunt u doen om geen motorrijder dood te rijden".
 
Ik zag toevallig een stukje maar ik vond het niet zo spannend. Ze zouden 's een aflevering over motorrijders moeten maken, gericht op automobilisten. In de trant van "wat kunt u doen om geen motorrijder dood te rijden".

Ja eens! Ik vond het al met al nogal een negatief beeld neerzetten en ik denk dat zo'n aflevering die jij noemt ook voor veel meer duidelijkheid in het verkeer kan zorgen.
 
Blik op YouTube!
Op dit kanaal zullen we zoetjesaan alle beeldmateriaal gaan uploaden dat we in 22 jaar Blik op de Weg hebben opgenomen. Een mega klus, maar wát leuk om vooral ook al die oude beelden terug te zien! We hopen dat we u hier een plezier mee doen. Gezien het grote aantal aanvragen zijn we daar niet zo bang voor.

leodehaastv
 
Terug
Bovenaan Onderaan