Blik op de weg III

Mooi stukje van Mr. P. van Vollenhoven, over de enige straf voor vliegers en motorrijders is de doodstraf als er iets gebeurt. En hij heeft gelijk, ook dat motorrijders socialer zijn (en dat was in 1993).
Auto's zijn beter geworden, motoren sneller en toen al de conclusie van dat rijopleidingen om je motor de baas te blijven beter voor de berijder zijn.
Leuk om terug te zien.
 
Ik had het stukje nog niet eerder gezien, maar kon mij ook gelijk vinden in de opmerkingen van van Vollenhoven. Mooi dat dat nog steeds zo is. :)

Wat ik ook geinig vind is dat "onnodig linksrijden" al een issue is sinds de start van het programma in 1991. Je ziet het vaak terugkomen in de afleveringen.

En ik heb het idee dat het respect naar elkaar minder is geworden. Hoewel... wellicht verbeeld ik mij dat of romantiseer ik het iets, want in 1991 was ik nog maar een peuter
 
Laatst bewerkt:
Respect is de afgelopen 25 jaar wel verminderd, en sinds de opkomst van het openbare internet en de smartfoons en (Asociale media helemaal!
Merk dat bij ons beide onze rijstijl in de auto ook veranderd is in ons koekblik sinds we motorrijden!
En dat we beter om ons heen kijken, en op de motor defensiever rijden.
Maar de smartfoons en andere meuk in de auto zorgt er wel voor dat wij motorrijders vaker de pineut zijn.
 
Respect is de afgelopen 25 jaar wel verminderd, en sinds de opkomst van het openbare internet en de smartfoons en (Asociale media helemaal!
Merk dat bij ons beide onze rijstijl in de auto ook veranderd is in ons koekblik sinds we motorrijden!
En dat we beter om ons heen kijken, en op de motor defensiever rijden.
Maar de smartfoons en andere meuk in de auto zorgt er wel voor dat wij motorrijders vaker de pineut zijn.


Dit soort reacties worden hopelijk niet de norm.
 
Wij kijken naar zo'n sukkeltje en verwonderen ons over zoveel domheid. Maar morgen zijn we hem weer vergeten en hij heeft zijn hele leven last van zijn miserabele mentaliteit en gebrek aan verstandelijke vermogens.
 
Nadat Blik op de Weg is stopgezet is het bedrijf van Leo de Haas door gegaan met andere programma's. Vandaag is dat bedrijf failliet verklaard:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1007063722666038&id=169785599727192

-O-

Zelfs nu is Leo nog steeds even transparant, als altijd. Speelt gewoon open kaart. Erg jammer dat het zo heeft moeten lopen. Zeker als je bedenkt dat het tendentieuze andere real life weg programma op de campingzender nog wel steeds loopt. Dhr. Spee mag trots op zichzelf zijn :N

Weet niet of je dit leest, Leo. Maar ik hoop echt dat je terug kan komen met iets wat de omroepen niet kunnen laten liggen!
 
Jammer, ik gun Leo de Haas beter. Vind/vond blik op de weg vele malen leuker dan het belerende wegmisbruikers.
 
Ik kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorganger.

Leo, als je dit leest (waar kans op is aangezien je motorrijder- en liefhebber bent), ik hoop dat het verdwijnen van je onderneming niet betekend dat we nooit meer programma's van jou op TV gaan zien!
 
Leo de Haas was de eerste met het idee en heeft ook samengewerkt de heer Spee. Na een tijdje vond Koos het welletjes en ging zijn eigen gang. En daar kwam.... inderdaad, wegmisbruikers.

Een misselijkmakend programma met een krullenbol die idiote opmerkingen maakt.

"Krullenbol: Koos we zagen net een automobilist die reed door rood, mag dat? Koos: Uit onderzoek is gebleken dat......"

Gelukkig zijn de agenten in het programma vaak wel prima mensen.
 
Pff klote nieuws dit... Ben blij dat er heel veel op het youtube kanaal staat maar wat jammer dat dit mooie programma (voorlopig) niet terug zal komen. Hopelijk komt Leo met een concept waar al die nep commerciele zenders wel toekomst in zien. :(
 
Blij dat tie weg is met dat belerende stemmetje van hem :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er nu iemand niet belerend is, dan is het Leo de Haas. Als je dat belerend vind, dan zul je een zwaar leven hebben.

Dit dus. Vergeleken met Wegmisbruikers is het commentaar van Leo altijd weer een verademing. Hij blijft feitelijk en probeert er geen waardeoordeel aan te hangen.

Dit omdat hij zelf ook niet zonder zonde is. Hij genoot er altijd van om in Hardenberg door het tunneltje terug te schakelen om zijn sportwagen beter te horen :P
 
Jammer, blikje maakte mooie programma's. Stuk beter dan 'concurentie' :N

112f2c2aa8db53013f62620064a818c8

MF langs bij de productie studio :Y
 
Nooit geweten dat Koos Spee op MF zat. Bij deze ontmaskerd. Wat een frustratie zeg :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan