Blik op de weg III

ach , ieder zijn ding toch ? :Z , ik vind dat allemaal nogal :X programma s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer! Ik gun Leo beter. Wegmisbruikers kwam niet in de buurt van De Haas...
Leo relativeerde waar het kon en plaatse eea in een perspectief.
"In de camerawagen rijden we volle bak, terwijl de Porsche voor ons nu net naar z'n twee schakelt".
Ook de 1 april grap met de Corvette was geniaal en vele trapten daar in.
Ook mooi waren de testen die ze deden met bijvoorbeeld een aanhangwagen met en zonder losbreekreminrichting, etc.
Ik had altijd gehoopt dat Leo terug zou komen met een programma ala fifth gear in Engeland. Met tests, humor en reviews...
 
Om het even voor iedereen te verduidelijken:

André van der Toorn (Wegmisbruikers):
mid_73_8348_a9q5590.jpg


Leo de Haas (Blik op de Weg):
dg_20120322_30381220120322-leo.jpg
 
Een misselijkmakend programma met een krullenbol die idiote opmerkingen maakt.

Gelukkig zijn de agenten in het programma vaak wel prima mensen.

Als kleine jongen hoorde ik dit deuntje (https://www.youtube.com/watch?v=7P9oWtWjvz4) altijd in de huiskamer als mijn vader Blik Op De Weg bekeek. Sindsdien geboeid gekeken naar het verkeer, haar deelnemers en vaak stomme, onnodig en soms ludieke ontsnappingen aan de lange armen der wet. Een heerlijk programma, vooral het destijds met het opvoedkundige van een heer van de ANWB erbij. Heel spijtig dat juist dit programma dat alle banen heeft geplaveid voor de hededaagse programma's als Wegmisbruikers (met die irritante André). 35 jaar een instituut, waar velen een voorbeeld aan hadden.
Ik wens Leo en het team heel veel sterkte toe voor de toekomst. Hoop dat in ieder geval deze FB pagina behouden blijft, en wellicht terug naar hoe het begon, uit hobby naast je werk. Misschien zit daar een toekomst, of een eigen YT kanaal met pay per view voor nieuwe afleveringen. Genoeg beeldmateriaal mag ik aannemen.
 
Als kleine jongen hoorde ik dit deuntje (https://www.youtube.com/watch?v=7P9oWtWjvz4) altijd in de huiskamer als mijn vader Blik Op De Weg bekeek.

Leuk om te horen, herkenbaar! Wist wel dat de tune van een bestaand nummer afkomstig was, maar eigenlijk nog nooit zo gehoord.
 
Nog een stukje waar "de ongelofelijke sukkels van het motor-forum" in voor komen ...


de rest van die playlist is ook :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier toch wel zo hard om gelachen:


En dan die reactie van zijn vrouw erbij ....

Dit is nu precies at Blik op de Weg is, zo jammer ...
 
Nog een stukje waar "de ongelofelijke sukkels van het motor-forum" in voor komen ...


de rest van die playlist is ook :}
Hier in België is dat ook al regelmatig onderwerp van discussie geweest, maar net als die agent zegt, als het om een fiets suggestiestrook gaat, mag het, als er op dat moment geen fietsers rijden.

Wat niet mag, is met een motorscooter over een officieel fietspad rijden.
Die laatste groep proffiteerd hier echter veelvuldug van het feit dat een 50CC scooter nu een even grote kentekenplaat krijgt als een motorfiets, en rijden lange afstanden over officiële fiestpaden. Want een gemiddelde koekblikker kent het verschil niet tussen een M-, S- en U-plaat.
m = motor (motorscooter), S = 50cc;25km/u, U = 50cc;50km/u
Sommigen doen het zelfs aan een behoorlijke snelheid ...
 
Dat zou gaaf zijn. Ik kijk met veel plezier de oude afleveringen van Blik op de Weg terug op Leo zijn Youtube kanaal (nu bij aflevering 121, dat is ergens in seizoen 12). En zoals Leo in bovenstaand filmpje zegt, het is ook erg leuk een blik terug in de tijd, oude auto's, oude motoren. Stukje jeugdsentiment ook, maar verder eigenlijk nog steeds heel relevant.

Dus ja, ik verheug me al op nieuwe afleveringen met beelden die we nog nooit hebben gezien. Zeker als Leo ze voorziet van zijn heerlijk droge commentaar!
 
Ben bang dat het heel moeilijk wordt om Leo nog terug op tv te krijgen. Ene Koos Spee heeft er alles aan gedaan om het Leo moeilijk te maken. En Koos heeft blijkbaar nogal wat te zeggen in dit land, ook al is hij met pensioen. En we weten allemaal welke aflevering het begin van het einde van de samenwerking tussen de twee heren was: Die waarin de alcholtester getest werd. Bij elk biertje die bij de proefpersoon naar binnen ging en het apparaat weer niet aansloeg, zag je Koos zijn gezicht chagrijniger weg trekken _O- En later beschuldigde hij Leo ervan dat hij niet had mogen zeggen ooit veel te snel gereden te hebben. Want Leo had immers een voorbeeldfunctie volgens Koos. En weer jaren later biechtte dezelfde Koos op ook ooit een verkeersovertreding begaan te hebben met een caravan. De hypocriet! Het hele programmaconcept van Leo is gekopieerd en gejat. Maar dan op een hele goedkope en tendentieuze wijze voor de campingzender. Daar is iedere weggebruiker een wegmisbruiker. Bah! Ergens hoop ik nog steeds dat het nieuwe sbs de stekker uit dat ruk programma trekt. Maar de kijkcijfers zullen daarvoor te goed zijn.

Lang leve Leo de Haas en hopelijk komt hij wel terug!
 
Ff oma reanimeren.
Leo wil met oud materiaal weer paar afleveringen maken op youtube.

Zou mooi zijn als veel mensen reageren, wellicht dat het ook weer op tv kan komen. Was toch altijd een van de betere programma's die door koos spee om zeep is geholpen.



Het doet goed om hem terug te zien en te horen dat hij het faillissement achter zich heeft kunnen laten. Hij blijft de pionier mbt dit soort programma’s :t
 
Zou het prachtig vinden als Leo online zijn ding kwijt kan.. tv is passé anyway!
 
Terug
Bovenaan Onderaan