Blik op de weg III

Hij geeft in het filmpje ook aan dat hij openstaat voor ideeën voor zijn vlog. Zolang het geen grote investeringen vergt. Kunnen we hier met z'n allen wat bedenken?

Ik heb nog wel een extra donatie gedaan, ik zit de laatste weken meer naar het Youtube kanaal van Leo de Haas te kijken dan naar Netflix, dus vind ik het niet meer dan fair dat ik daar een navenante bijdrage aan lever...
 
Ik vind het vooral bijzonder om te horen waarover hij zoal commentaar krijgt: Van zijn werkhandschoenen op zijn dashboard tot gezeur over zijn niet opgemaakte bed aan toe. En dan die droge reactie: Zo er ligt nu een sprei op, het bed is nog steeds niet opgemaakt maar het ziet er een stuk beter uit. Ook weer opgelost! _O-:t
 
Hij geeft in het filmpje ook aan dat hij openstaat voor ideeën voor zijn vlog. Zolang het geen grote investeringen vergt. Kunnen we hier met z'n allen wat bedenken?

Ik heb nog wel een extra donatie gedaan, ik zit de laatste weken meer naar het Youtube kanaal van Leo de Haas te kijken dan naar Netflix, dus vind ik het niet meer dan fair dat ik daar een navenante bijdrage aan lever...
Er stond een reactie bij om die agenten die vroeger in BodW zaten weer eens voor de camera te trekken. Vind ik een top idee!
 
Er stond een reactie bij om die agenten die vroeger in BodW zaten weer eens voor de camera te trekken. Vind ik een top idee!

Ik ook en zo nog wat van die ideeën. Zo stond er ook een reactie dat men niet begreep dat geen een omroep zijn ideeen nog op de tv wilde. En dan denk ik weer: Of je bent te jong om het te weten of je hebt onder een steen gelegen. Leo is en wordt nog steeds tegen gewerkt door een sujet dat ooit de baas bij het BVOM was. En daardoor lijkt het me heel sterk dat deze agenten toestemming krijgen om mee te werken. Ik hoop dat ik me vergis.
 
Ik kan me zo voorstellen dat dat een aantal van die agenten tegenwoordig met pensioen zijn, misschien dat hij daar eens een item over kan maken. Hoe is het nu met ofzo
 
Ik ook en zo nog wat van die ideeën. Zo stond er ook een reactie dat men niet begreep dat geen een omroep zijn ideeen nog op de tv wilde. En dan denk ik weer: Of je bent te jong om het te weten of je hebt onder een steen gelegen. Leo is en wordt nog steeds tegen gewerkt door een sujet dat ooit de baas bij het BVOM was. En daardoor lijkt het me heel sterk dat deze agenten toestemming krijgen om mee te werken. Ik hoop dat ik me vergis.
Buiten dat, ik kan me voorstellen dat het huidige mediabeleid van de politie ook niet iets is waar Leo aan mee wil doen. Maar de legendarische types die bij Leo in de auto zaten zijn inmiddels wel met pensioen, denk ik. Al is Charles (die agent die met een motor tussen zijn benen geboren is - ik las daar ook wat over in de reacties) intussen een hoge pief bij de politie zie ik. Een interview met die man zou ook top zijn. En de twee heren uit het Amsterdamse natuurlijk, wat een helden!
 
Ja, inderdaad! Een aantal zullen lang en breed met pensioen zijn, en het zou leuk zijn als hij die nog eens kan interviewen! En die kunnen daar zelf over beslissen. Hoewel dat misschien in de huidige 1,5 meter samenleving even op zich moet laten wachten.
 
Ik vraag me ook af of je het zou moeten willen, Leo bij de commerciëlen. Misschien als hij volledige vrijheid krijgt, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Ik vermoed dat een deel van de 'magie' die Leo de Haas is verdwijnt als je hem in het keurslijf van de commerciëlen stopt. Ik heb het idee dat het juist bij de NPO kon worden wat het was doordat er geen campingzenderbaas aan vast zat die vond dat er te weinig crashes/gescheld/harde lat erover in het programma zaten. Juist dat educatieve en het feit dat alles met een knipoog en soms een waarschuwing afkon was een van de sterke punten van BodW.

Maar ja, zolang het al eerder genoemde sujet nog ergens wat macht heeft zie ik een terugkeer op televisie sowieso somber in. Laat hem dan maar zonder censuur mooie dingen maken op Youtube, maakt het voor ons in ieder geval leuk om te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Leo gaf laatst nog aan in een van zijn "uitlegblogjes", dat hij journalistiek onafhankelijk wil zijn. Dus hij wilde altijd items kunnen maken zoals hij dat wilde, waarin ook de visie van de andere kant vaak in beeld kwam, meestal zonder daar een waarde-oordeel over te vellen. Om die reden wil hij geloof ik ook geen sponsoring voor zijn vlogs.

Ze hadden om die reden ook altijd hun eigen auto, met alle apparatuur er in, waren geen auto's van de politie. En items tussendoor, interviews met de aangehouden personen.

Die instelling werkt bij de commerciëlen gewoon bijna nooit. Al was het maar omdat de sponsor product-placement wil.
Ik vind het wel bewonderenswaardig. Hij is continu bezig met hoe hij zijn vlogs beter kan maken, je ziet gewoon dat hij datgene wat hij doet, gewoon goed wil doen. Niet afraffelen omdat het dan goedkoper is...
 
Ik merk in de reacties een behoorlijke 'hang naar vroeger'. Ouwe koeien weer op het droge hijsen. Prima, maar ik zie vooral ook (nieuws)waarde in nieuwe zaken. Als het dan toch om mobiliteit gaat, duik dan eens in de nieuwe ontwikkelingen. Een gemeente Groningen die de bedrijfswagens op waterstof laat rijden. Ga op bezoek bij Energica, maak een rit op een elektrische motor. Zero, Harley idem. Hij heeft zelf een Tesla gehad èn is/was beroepschauffeur. Zo'n elektrische vrachtwagen, is dat wat? Ga bij Rivian kijken. Waarom stoppen veel grote automerken met de doorontwikkeling van H2? Enz enz. Doe daar wat mee.

Blijf niet alleen hangen in het oude; daar kom je niet verder mee.
 
Ik merk in de reacties een behoorlijke 'hang naar vroeger'. Ouwe koeien weer op het droge hijsen. Prima, maar ik zie vooral ook (nieuws)waarde in nieuwe zaken. Als het dan toch om mobiliteit gaat, duik dan eens in de nieuwe ontwikkelingen. Een gemeente Groningen die de bedrijfswagens op waterstof laat rijden. Ga op bezoek bij Energica, maak een rit op een elektrische motor. Zero, Harley idem. Hij heeft zelf een Tesla gehad èn is/was beroepschauffeur. Zo'n elektrische vrachtwagen, is dat wat? Ga bij Rivian kijken. Waarom stoppen veel grote automerken met de doorontwikkeling van H2? Enz enz. Doe daar wat mee.

Blijf niet alleen hangen in het oude; daar kom je niet verder mee.
Dat is eigenlijk wel een goede. Programma maken om te zien waar het naar toe gaat met de mobiliteit in nederland. Ga eens bij fabrikanten langs, ga eens met hun praten, die willen echt wel mee helpen om hun bedrijf te promoten via die manier. Maar ga ook eens rijden met een elektrische bus en ga eens onderzoeken hoe dat in de praktijk werkt. Carsharing, een goed idee, maar wel of niet uitvoerbaar?
 
Ik zou het proberen een beetje te combineren. Dat hele technologische geneuzel interesseert mij persoonlijk niks. Ik weet wel dat het de toekomst is, maar mijn interesse ligt daar totaal niet. Maar het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.

Blik op de Weg zoals het was zal nooit terugkomen, en het materiaal voor de Terugblikken zal op een bepaald moment ook op zijn. Toch lijkt het mij wel leuk om een aantal afleveringen te vullen met verhalen van inmiddels gepensioneerde agenten. Hoeft geen uren te duren, al zijn het maar één of twee afleveringen.

Wat mij ook wel leuk lijkt is om eens te kijken wat voor voertuigen bij particulieren thuis staan. Er zijn genoeg mensen met bijzondere hobbyvoertuigen, auto's, motoren, vrachtwagens. Wat is het verhaal er achter, zo iemand wil daar maar al te graag over vertellen waarschijnlijk.

Of om in de vrachtwagens te blijven, ga als bijrijder mee in de verschillende takken van transport. Er zijn genoeg verschillende taakvelden te bedenken. En het is gelijk gratis reclame voor het betreffende bedrijf, dus ik denk dat de meesten er geen moeite mee zullen hebben als hij een dagje mee gaat.

Ik denk dat er genoeg te verzinnen is wat een link met verkeer heeft, wat redelijk binnen de perken blijft wat kosten betreft, en waarmee je het aanbod in de afleveringen gevarieerd houdt zodat het voor iedereen leuk is.
 
Ik zou het proberen een beetje te combineren. Dat hele technologische geneuzel interesseert mij persoonlijk niks. Ik weet wel dat het de toekomst is, maar mijn interesse ligt daar totaal niet. Maar het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.

Blik op de Weg zoals het was zal nooit terugkomen, en het materiaal voor de Terugblikken zal op een bepaald moment ook op zijn. Toch lijkt het mij wel leuk om een aantal afleveringen te vullen met verhalen van inmiddels gepensioneerde agenten. Hoeft geen uren te duren, al zijn het maar één of twee afleveringen.

Wat mij ook wel leuk lijkt is om eens te kijken wat voor voertuigen bij particulieren thuis staan. Er zijn genoeg mensen met bijzondere hobbyvoertuigen, auto's, motoren, vrachtwagens. Wat is het verhaal er achter, zo iemand wil daar maar al te graag over vertellen waarschijnlijk.

Of om in de vrachtwagens te blijven, ga als bijrijder mee in de verschillende takken van transport. Er zijn genoeg verschillende taakvelden te bedenken. En het is gelijk gratis reclame voor het betreffende bedrijf, dus ik denk dat de meesten er geen moeite mee zullen hebben als hij een dagje mee gaat.

Ik denk dat er genoeg te verzinnen is wat een link met verkeer heeft, wat redelijk binnen de perken blijft wat kosten betreft, en waarmee je het aanbod in de afleveringen gevarieerd houdt zodat het voor iedereen leuk is.

Mee eens, die nieuwe techniek is vast de toekomst en enorm interessant voor andere mensen, maar persoonlijk zou het mijn interesse niet echt hebben. Die van Leo ook niet denk ik trouwens, hij heeft meermaals zijn liefde voor oldtimers en een wat dwarse houding tegenover de hedendaagse auto-industrie en ontwikkelingen/beleid laten zien. Vind ik zelf best verfrissend. Die aflevering met Marco Hof waar ze in een paar minuten even heel sarcastisch het Nederlandse stikstofbeleid fileren kon ik smakelijk om lachen. Er zijn zoveel kanten die hij uit kan; oud-agenten uit BodW, oldtmerritten en -liefhebbers, meerijden in de transportwereld, maar ook die korte pilotaflevering van 'buggyboys' die hij online heeft gezet vond ik erg vermakelijk.

Ik merk trouwens dat een 'thema' wel zo prettig zou zijn. De lange 'bedankt!'-beelden vond ik wat minder om naar te kijken, het had niet echt een doel, en er had denk ik meer in gezeten. Maar goed, hij zal zichzelf nu ook opnieuw moeten gaan uitvinden, dus ik ben benieuwd waar hij mee komt.
 
Ik zou het proberen een beetje te combineren. Dat hele technologische geneuzel interesseert mij persoonlijk niks. Ik weet wel dat het de toekomst is, maar mijn interesse ligt daar totaal niet. Maar het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.

Blik op de Weg zoals het was zal nooit terugkomen, en het materiaal voor de Terugblikken zal op een bepaald moment ook op zijn. Toch lijkt het mij wel leuk om een aantal afleveringen te vullen met verhalen van inmiddels gepensioneerde agenten. Hoeft geen uren te duren, al zijn het maar één of twee afleveringen.

Wat mij ook wel leuk lijkt is om eens te kijken wat voor voertuigen bij particulieren thuis staan. Er zijn genoeg mensen met bijzondere hobbyvoertuigen, auto's, motoren, vrachtwagens. Wat is het verhaal er achter, zo iemand wil daar maar al te graag over vertellen waarschijnlijk.

Of om in de vrachtwagens te blijven, ga als bijrijder mee in de verschillende takken van transport. Er zijn genoeg verschillende taakvelden te bedenken. En het is gelijk gratis reclame voor het betreffende bedrijf, dus ik denk dat de meesten er geen moeite mee zullen hebben als hij een dagje mee gaat.

Ik denk dat er genoeg te verzinnen is wat een link met verkeer heeft, wat redelijk binnen de perken blijft wat kosten betreft, en waarmee je het aanbod in de afleveringen gevarieerd houdt zodat het voor iedereen leuk is.

Ja een paar goede ideeën. Leo is ook gek van oldtimers. Inderdaad leuk om die hoek in te duiken. De vraag is echter in hoeverre mensen daar aan mee willen werken, wegens privacy. Een ritje kan, maar thuislocatie etc, zou ik niet in beeld willen hebben in tijden dat motoren al verdwijnen als ze op MP te koop aangeboden worden. En verder lijkt het me prachtig om smeuïge details van ex-agenten en medewerkers te horen hoe het er nu echt aan toe gegaan is achter de schermen en hoe ze echt denken over het eerder genoemde sujet. Maar dat zal nooit gebeuren _O-
 
Wat mij ook wel leuk lijkt is om eens te kijken wat voor voertuigen bij particulieren thuis staan. Er zijn genoeg mensen met bijzondere hobbyvoertuigen, auto's, motoren, vrachtwagens. Wat is het verhaal er achter, zo iemand wil daar maar al te graag over vertellen waarschijnlijk.
Volgens mij vroeg hij daar al om. :Y Het materiaal voor de terugblikken zal nog wel even voldoende zijn denk ik? Er moet héééél veel ongebruikt materiaal zijn.
 
Mee eens, die nieuwe techniek is vast de toekomst en enorm interessant voor andere mensen, maar persoonlijk zou het mijn interesse niet echt hebben. Die van Leo ook niet denk ik trouwens, hij heeft meermaals zijn liefde voor oldtimers en een wat dwarse houding tegenover de hedendaagse auto-industrie en ontwikkelingen/beleid laten zien. Vind ik zelf best verfrissend. Die aflevering met Marco Hof waar ze in een paar minuten even heel sarcastisch het Nederlandse stikstofbeleid fileren kon ik smakelijk om lachen. Er zijn zoveel kanten die hij uit kan; oud-agenten uit BodW, oldtmerritten en -liefhebbers, meerijden in de transportwereld, maar ook die korte pilotaflevering van 'buggyboys' die hij online heeft gezet vond ik erg vermakelijk.

Ik merk trouwens dat een 'thema' wel zo prettig zou zijn. De lange 'bedankt!'-beelden vond ik wat minder om naar te kijken, het had niet echt een doel, en er had denk ik meer in gezeten. Maar goed, hij zal zichzelf nu ook opnieuw moeten gaan uitvinden, dus ik ben benieuwd waar hij mee komt.

:Y En hij gaf zelf ook aan dat het bedank ritje niet zo doelgericht was en dat hij de komende afleveringen weer meer doelgericht ging werken.
 
Die lange versie heb ik niet gekeken, heel verhaal vanaf de motor hoeft van mij niet zo nodig.
Ben het met je eens hoor, al heb ik het wel gekeken. Het vervelende geluid hielp niet mee, maar alles bij elkaar vind ik het verrassend hoe een monoloog van een half uur door Leo toch soort van goed te bekijken is. Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen. Daarom denk ik ook dat het best goed komt met Leo. :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Waar kon hij financieel gesteund worden? Kan het zo 1.2.3. niet vinden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan