blik op de weg

wat die instructeur zegt ivm. inhalen en bochtentechniek kan ik goed inkomen.
is bij mij ook soms verkeerd...

maar hogere snelheid op grote wegen en snelwegen hoeft niet altijd gevaarlijk te zijn!

en die radardetector op het einde: leuk detail :)
 
was herhaling had het al een keer gezien.
toch leuk om te zien hoe die even de motor \'kwijt\' was op dat strookje mos en hoe die schrik reactie was. ik ken dat gevoel. zo van oeps, foutje bedankt.

gelukkig weet ik dat ik een slechte motor beheersing heb en dat scheelt..... ga je geen gekke dingen doen.
 
Wat een bullshit die cursus. Alles wat die gozer verteld heb leren ze bij wijze van spreken op je eerste rijles al.
Van dat inhalen gedoe enzo en die bijzonde verrichtingen.
Die gozer moest een circeltje rijden.
 
Het klopt wel wat hij vertelde (instructuur). Maar hij vergeet dat je bij auto\'s er overheen kan kijken bij het inhalen. Blijft dat je in de dode hoek rijdt van de auto en de bestuurder zich te pleuris schrikt... })

Dat glijden over een stukje mos (of andere troep, wit vlak, enzo) kwam bekend voor ja. Is niet ernstig. Ik heb dat nooit ervaren als eng, en toch vaak gehad (en heb nog steeds).

Ik vond overigens wel dat ze met dat weer en die zooi op de weg te hard reden, ik zou rustiger rijden.
 
Ik vond overigens wel dat ze met dat weer en die zooi op de weg te hard reden, ik zou rustiger rijden.

Als je zelf niet rijdt lijkt het al snel erg eng. Je zou een video van jezelf terug moeten zien, dan schrik je je ook de pleuris.
 
Als je zelf niet rijdt lijkt het al snel erg eng. Je zou een video van jezelf terug moeten zien, dan schrik je je ook de pleuris.

Als je voorwiel een flink stuk wegglijdt dan schrik je ook wel (ik iig wel, achterwiel is iets beter controleerbaar)
 
Schrikken gebeurt meestal achteraf als je zelf rijd. Op het moment dat je schrikt zit je dus:

a. op je kont in het gras oid.
b. nog lekker op je fiets te zweten.
 
Als je voorwiel een flink stuk wegglijdt dan schrik je ook wel (ik iig wel, achterwiel is iets beter controleerbaar)

Ik heb een keer regen meegemaakt (was meer een stortvloed maar goed) en had staan schuilen onder een viaduct.

Ik trek op en zo rond de 90 wil ik naar links de eerste rijstrook op, en tijdens deze actie begon mijn achterwiel dus door te slippen , geloof me dat is geen lekker gevoel.......

Brrr ik kan me nog steeds die \"gas-los\" reaktie voor de geest halen.
 
en die radardetector op het einde: leuk detail :)

Tja, een auto radardetector welke absoluut niet goed werkt :) Ik heb zo\'n ding ook maar inmiddels er al weer uitgehaald, ik rijd wel zonder, met het blote oog zie ik ze zelfs sneller dan dat ding. Geeft alleen maar valse meldingen. Bovendien hoor je \'m niet als je hard aan het rijden bent, en moet je kijken naar je radardetector ipv de weg. Nee doe dan gewoon het motor-model met een grote lamp. Maargoed, het blijven boeren he ;)
 
Als je zelf niet rijdt lijkt het al snel erg eng. Je zou een video van jezelf terug moeten zien, dan schrik je je ook de pleuris.

Dat zou kunnen ja. Maar schrikt iedereen zich nou te pletter of zo als je achterwiel een slippertje maakt? Voor, oké, das minder!
 
Dat zou kunnen ja. Maar schrikt iedereen zich nou te pletter of zo als je achterwiel een slippertje maakt? Voor, oké, das minder!

Volgens mij wel jah, want als ie echt aan\'t schuiven gaat ben je toch echt wel de lul met die achterwielaandrijving.
Als ie net effe klein beetje opschuift en gelijk weer stabiliseert zal niemand erom gaan zweten denk\'k.
 
jonas:
maar hogere snelheid op grote wegen en snelwegen hoeft niet altijd gevaarlijk te zijn!

Snelwegen is duidelijk (met de gebruikelijke op- en aan-merkingen. Grote wegen die als snelweg zijn aangelegd (gescheiden rijbanen, op en afritten) zijn als snelweg.

\'normale\' grote wegen wordt al wat anders. Daar kom je de wereld aan zooi tegen waarbij een te hoge snelheid opeens wel een fors verschil gaat maken. De snelheid waarmee die twee uit Blik gepakt werden, was niet verantwoord.

Wellicht komt het door de \'N\' wegen waar ik doorgaans kom, maar over het algemeen is 100+ daar niet verantwoord. Op de wegen die autoweg zijn, is veel harder dan 100 ook al dubieus.

Zelf hanteer ik de \'te\' van \'te hard\' als maatstaf, waarbij \'te\' bepaald wordt door bestuurder, voertuig en omstandigheden. Waarbij het me opvalt dat de marges die \'men\' denkt te hebben op de doorgaande wegen vaak hoger liggen dan op de snelweg, terwijl de werkelijke marges daar juist lager liggen.

Gevoelsmatig kom ik op de doorgaande wegen meer mensen die 30 km te hard rijden dan op de snelweg, terwijl het op de laatste juist \'kan\'.

Maar goed, ik ben ook een roepende in de woestijn :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan