blik op de weg!!!!!!!!!!

rinus v d vaart

Die hard MF'er
18 apr 2002
706
95
bergen op zoom
voor diegene die het programma niet hebben gezien dit geeft weer aan dat er veel word uitgelokt,
het betrof hier een duitse motorrijder die de weg naar de TT kwijt was ,dus reed hij binnendoor en vroeg aan passanten de weg met in zijn kielzog een camera auto met een sensatiezoeker er in.
de duitser stond op een gegeven moment dubbel geparkeerd voor de stoplichten (overtreding 1)na het optrekken reed hij ook nog over een verdrijvingsvlak(overtreding 2)bij het volgende stoplicht stond de sensatiezoeker achter hem maar hield hem niet aan terwijl er voldoende tijd voor was,nee hoor ze bleven hem volgen tot op de snelweg en daar ging het gas erop tot 195km/u en toen begonnen ze te klagen dat ze hem niet konden achterhalen.
kijk dat noem ik nou opjagen ze hadden hem voor die eerdere overtredig allang aan kunnen houden en dat had dan preventief gewerkt(als je een bekeuring heb gehad houd je je voor de rest wel aan de regels)maar dat was hier duidelijk niet de bedoeling.
ze hadden hem nu waar ze hem wilden pakken.
betalen en hij mocht weer gaan en er was weer een negatief beeld geschapen over de motorrijder.
ik denk als er tijdens de achtervolging iets mis was gegaan ze de beelden nooit hadden uitgezonden,althans niet volledig.
rinus.
 
En dan zegt de presentator ( ben effe zijn naam kwijt) ons motor rijders.

Blik op de weg heeft bij mij de laatste tijd helemaal afgedaan :r Volgens dit programma zijn wij allemaal criminelen die altijd te hard en asociaal rijgedrag vertonen.

Daarom is het programma ook waarschijnlijk van de NCRV :j
 
Ik vond het niet helemaal onterecht dat ze hem aanhielden, bijna tegen de vangrail inhalend. Maar die agent moet echt super aso hebben gereden, zo druk als het was. Die heeft heel wat mensen gesneden.
 
...enalsjeopdezemanierjetekstneerzetishetnogmoeilijker :+ probeerhetnogmaareensalsjegezopenhebt
 
Laatst bewerkt:
Neuh, als ik het goed heb heeft die vent nooit om zich heengekeken... eigen schuld |( Idd wel irritant dat ze zo lang hebben gewacht met bekeuren, dat had zeker eerder kunnen gebeuren :j
Wat je je af moet vragen, is dat als hij de snelheid niet had overschreden, hij misschien wel eens geen prent had gekregen. De eerste overtreding dubbel opstellen; er staat geloof ik nergens in de wet dat 2 voertuigen elkaar niet in mogen halen op dezelfde weghelft en het was een zeer trage inhaalactie. Die tweede is misschien wat meer op het randje, hoewel ik het zelf ook regelmatig doe...
 
misc.php


Dit voel ik aankomen :+
 
voor diegene die het programma niet hebben gezien dit geeft weer aan dat er veel word uitgelokt,
het betrof hier een duitse motorrijder die de weg naar de TT kwijt was ,dus reed hij binnendoor en vroeg aan passanten de weg met in zijn kielzog een camera auto met een sensatiezoeker er in.
de duitser stond op een gegeven moment dubbel geparkeerd voor de stoplichten (overtreding 1)na het optrekken reed hij ook nog over een verdrijvingsvlak(overtreding 2)bij het volgende stoplicht stond de sensatiezoeker achter hem maar hield hem niet aan terwijl er voldoende tijd voor was,nee hoor ze bleven hem volgen tot op de snelweg en daar ging het gas erop tot 195km/u en toen begonnen ze te klagen dat ze hem niet konden achterhalen.
kijk dat noem ik nou opjagen ze hadden hem voor die eerdere overtredig allang aan kunnen houden en dat had dan preventief gewerkt(als je een bekeuring heb gehad houd je je voor de rest wel aan de regels)maar dat was hier duidelijk niet de bedoeling.

'opjagen'? Die duitser had niet eens door dat hij achtervolgt werd door politieachtigemannekes.

Ze hadden hem idd beter direct kunnen bekeuren want die BODW(blik op de weg) mannetjes hebben genoeg ervaring om te weten dat het gas erop gaat zodra hij op de snelweg is.

Je wel aan de regels houden als je al een keer een bekeuring hebt gehad? Vind ik een vooroordeel, er zijn zat mensen die vaker worden bekeurd.
Ik ben ook wel eens bekeurd voor verkeerd parkeren maar dat doe ik nu zo weer. Je moet het niet op de verkeerde tijd&plaats doen.

En door die parkeerbekeuring hou ik me ook niet precies aan de snelheid :+ (naast auto staan & te hard rijden)

ze hadden hem nu waar ze hem wilden pakken.
betalen en hij mocht weer gaan en er was weer een negatief beeld geschapen over de motorrijder.
ik denk als er tijdens de achtervolging iets mis was gegaan ze de beelden nooit hadden uitgezonden,althans niet volledig.
rinus.

Ik denk ook dat ze waarschijnlijk ook wel opnames hebben die nooit het archief verlaten omdat de BODW mensen zelf aan het prutsen waren.

Maar 'Weer een negatief beeld'? Ze laten expres ook positieve beelden zien maar als mensen daar niet naar kijken (en graag alleen het spectaculaire zien) is het toch hun fout en niet die van de programmamakers? Dit programma levert alleen maar zulke 'negatieve beelden' op. Betekend dat dat alle automobilisten ook een heel slecht beeld hebben dankzij BODP?
 
idd een beetje kinderachtig van die wouten dat ze hem niet gelijk na z'n eerste overtreding aan de kant zetten. Was nu echt van 'Zie mij eens een stoere agent wezen, die jou een hele dikke bekeuring gaat geven' Misselijke lui... bah...
 
Mensen zien toch wat ze willen zien. Die 99 motorrijders die het goed doen worden vergeten, die ene die echt asociaal rijgedrag laat zien wordt onthouden. Daar helpt geen een campagne of televisieprogramma of wat dan ook tegen.
 
ik had de uitzending nog niet eerder gezien,en wat betreft het opjagen,die agenten konden niet inschatten of hij er vandoor ging of niet en daar zijn al eerder schrijnende ongelukken mee gebeurt.
ik heb al eens een politieauto in de sloot zien liggen op een opgejaagde motorrijder,over uit de hand lopen gesproken.
:r
 
Tja, ik reed vandaag nog achter een onopvallende politiewagen (herkende hem aan een kleine sticker Politie achterop), die reed met circa 160 en bumperklevend op de snelweg, zal vast wel weer onderweg zijn geweest naar een spoedgeval, z'n eten werd koud ofzo. :r :j

Zij mogen wel en wij niet. :(
 
Tjah die ratten w8'n gewoon op 'n mooi moment om 'm te naaien.
en indd..."sensatie-mannetje" er in, en dan ook nog zo'n bekkie op zetten tegen die duitser |(
Ach vaak zijn 'r van die trieste figuren die thuis nix te vertellen hebben en zich heel wat voelen om 'n ander af te bekken met hun "functie"

These guys make me :r
 
sja...ze zitten gewoon te wachten totdat jij 10 overtredingen maakt...
leverd weer lekker veel op he..

bah...beetje jammer van die gasten...
aan de andere kant je heb het ook snel door als je achtervolgt wordt....althans..ikkuh...

hun rijgedrag is zwaar afwijkend....en dat valt op :)
 
sja...ze zitten gewoon te wachten totdat jij 10 overtredingen maakt...
leverd weer lekker veel op he..

bah...beetje jammer van die gasten...
aan de andere kant je heb het ook snel door als je achtervolgt wordt....althans..ikkuh...

hun rijgedrag is zwaar afwijkend....en dat valt op :)
Veel te netjes en als het ff kan duiken ze meteen weer naar de rechterbaan, "onopvallend" achter een andere auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan