Blinde Koekblik gesignaleerd!

"De DAS"

MF'er
12 apr 2003
248
0
Zuid Holland
Uitleg situatie

Een auto voor me ging stilstaan, hij was op zoek naar een parkeerplaats. Ik remde en stond stil, ongeveer 2 meter achter de auto. Opeens ging de auto naar achteren rijden, ik zag de auto mijn motor naderen en schreeuwde en toeterde. Dit heeft helaas niet geholpen, want de auto bleef achteruit rijden en botste op de voorkant van mijn motor. ;(

Toedracht

De automobilist heeft toegegeven mij niet gezien te hebben, hij had 2 inzittenden achterin de auto en tevens balonnen. De Koekblik-man gaf ook aan dat door de balonnen achter in zijn auto hij mij niet gezien heeft. Hij heeft wel het geschreeuw en getoeter gehoord, maar gaf aan dat hij niet dacht dat dit voor hem was. Grrr... :X Nee het was niet stevie Wonder 8-)

Schade

De zichtbare schade is mijn spatbord, deze is opgerold naar binnen. De auto ruste volledig op mijn voorband dusdanig dat de auto uit zijn vering kwam. Ik heb de motor overeind kunnen houden. Hierdoor is er een behoorlijke kracht gekomen op mijn stuurinrichting/voorvork/band/velg/lagers/etc.. Het is dus de vraag of hier ook schade aan is ontstaan? '(


Iemand ooit zoiets meegemaakt? Hoe blind kan je zijn?! :r
Ik ben geen sleutelaar... wat zou niet direct zichtbare schade kunnen zijn?

Als ik het schade raport heb zal ik het posten!
 
gewoon laten doen dan weet je zeker dat je niet voor verborgen gebreken komt te staan die je later DE DAS om doen ;)

maar het blijft gewoon kut dit soort dingen
 
De automobilist heeft toegegeven mij niet gezien te hebben, hij had 2 inzittenden achterin de auto en tevens balonnen.
Dit is toch standaard de smoes :? Welkom in het verkeer!
Schade

De zichtbare schade is mijn spatbord, deze is opgerold naar binnen. De auto ruste volledig op mijn voorband dusdanig dat de auto uit zijn vering kwam. Ik heb de motor overeind kunnen houden. Hierdoor is er een behoorlijke kracht gekomen op mijn stuurinrichting/voorvork/band/velg/lagers/etc.. Het is dus de vraag of hier ook schade aan is ontstaan? '(
Ik zou het lekker door de dealer laten bekijken en geen enkel risico met je voorvork etc nemen.
Laten vervangen als je twijfelt.
Als de dealer een goed verhaal heeft, zal de schade-expert wel met hem mee moeten.
 
Ik hoorde het van hans gister. Tis toch wat.
Auto vol balonnen en gewoon gaan rijden joh, lekker belangrijk als je niks ziet.
Ik neem aan dat je de gegevens van die persoon hebt?
Gewoon samen met Joyce ;) naar Safe gaan en na laten kijken en eventuele kosten uiteraard op de bewuste persoon verhalen
 
Een tijdje geleden ook meegemaakt, auto met aanhanger! rijd plots achteruit.
Tegen dat hij mijn getoeter heeft gehoord stond de aanhanger al op mijn voorwiel.
Ben naar de dealer geweest en had op een kras na op mijn spatbord geen schade.
Is best wel even verschieten, had wel het geluk dat ik mijn fiets kon rechthouden.
 
Ik hoorde het van hans gister. Tis toch wat.
Auto vol balonnen en gewoon gaan rijden joh, lekker belangrijk als je niks ziet.
Ik neem aan dat je de gegevens van die persoon hebt?
Gewoon samen met Joyce ;) naar Safe gaan en na laten kijken en eventuele kosten uiteraard op de bewuste persoon verhalen

Waarom zou je dan niet mogen rijden? Je moet een linker spiegel hebben en of een binnenspiegel of een rechter spiegel.

Blijft lullig natuurlijk zeker dan denken dat er niemand tegen hem kan claxoneren |(

Bij dealer helemaal laten nakijken en alle kosten kan je doorvoeren naar koekblikker.
 
Heb exact hetzelfde gehad met m'n brommer (met roestige spaakvelgen) en had verder eigenlijk geen schade, dus zal wel meevallen denk ik. Ik hield 'm toen ook overeind *D
 
moraal van het verhaal: koop allemaal een zodanig zware motor dat er een achteruit op zit :+ (goldwing??)

Maar idd knap klote. Ik denk overigens niet dat er schade aan de voorvork of het wiel zit. Maar in dit geval zeker door een dealer laten nakijken aangezien het jou niks kost.
succes ermee
 
Laten vervangen... Als het aan mij ligt wordt alls vervangen maar als idd de expert het niet nodig vind zit ik met de gebakken peren.Tja... hoe krijg je de dealer zo ver dat hij zich voor je uit gaat sloven?
Omdat hij winst maakt op die onderdelen en de werkuren die daarbij horen?
 
Allemachtig, wat een kl**thommel !!
Nou heb ik al aardig wat verhalen gehoord, maar dit slaat toch wel echt alles.
Moeten we nou al bakstenen meenemen die we door achterruiten kunnen gooien voor onze eigen veiligheid ?

Ik kan je helaas niet helpen met advies ;(
Sterkte met de afhandeling.
 
Omdat hij winst maakt op die onderdelen en de werkuren die daarbij horen?

Ik heb nog garantie dus ik zal de dealer zeker inwrijven dat als ze er niet goed naar kijken en er alles uithalen wat er in zit ze het zelf op hun bordje krijgen.
Dit moet ze behoorlijk wakker schuden zodat ze het niet afdoen als weer en schade...
 
Ehh, jah, maar ik heb een bus zonder achterruiten. Deze zijn dicht, welteverstaan... Ga je achter mij staan dan rij ik je plat... En ik hoor je ook niet...

T is me een keer overkomen met een Ford Ka die precies niet zichtbaar was in mijn spiegels. Ook plat..

Ik heb er nu maar een camera op gezet. Nou zie ik alles.

Maar stelregel is, zie je de spiegels niet ? Dan ziet de chauffeur je niet !
 
Ehh, jah, maar ik heb een bus zonder achterruiten. Deze zijn dicht, welteverstaan... Ga je achter mij staan dan rij ik je plat... En ik hoor je ook niet...

T is me een keer overkomen met een Ford Ka die precies niet zichtbaar was in mijn spiegels. Ook plat..

Ik heb er nu maar een camera op gezet. Nou zie ik alles.

Maar stelregel is, zie je de spiegels niet ? Dan ziet de chauffeur je niet !


ik probeer meestal via de spiegel te kijken of ik de chauffeur achter het stuur kan zien , zie ik die niet dan weet ik ook dat hij mij niet kan zien
 
Heb je wel een schadeformulier met een situatie-schets en een handtekening van de koekblikker?? Strax ben jij nog de l*l omdat hij zegt dat jij hem van achter hebt aangereden...... :o
 
Maandag midag precies hetzelfde meegemaakt. Alleen raakte hij dan mijn band met een klein tikje. Hij stond op een drempel om links af te slaan. Ik stond er achter en zag hem al rustig naar achteren rollen, dus ik effe een keer toeteren om hem te waarschuwen hielp niet!! Dus ik maar hard schreeuwen toen ik in de gaten had dat hij het niet zag snel mijn andere voetje aan de grond en naar achteren lopen ( rennen ). Met een klein tikje tegen mijn band zag hij het probleem pas. Hij kwam zelfs nog effe netjes uit zijn auto om te kijken of er iets was gebeurd. Hij gaf eerlijk toe dat hij me niet had gezien of gehoord. Nou ja nix gebeurt gelukkig. Zal wel effe je motor laten nakijken door een expert!! Veel succes met de afhandeling!!
 
Behalve blind zijn die sukkels dus nu ook al mentaal doof aan het worden... :(

"Oh dat toeteren is vast niet voor mij bedoeld terwijl ik net blind aan het achteruit rijden ben"... sukkel :r
 
oe dat is wel weer goed kut.

Ik heb dit met mijn xr een keer gehad.
Reed achter een vriend aan en die kwam ook naar achter gezet, terwijl ik vlak achter hem stond..
Hij reed zo mijn voorvork op, gelukkig geen schade
 
Terug
Bovenaan Onderaan