Bling bling motherf*ckers!

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Omdat ik een paar krasjes (in de lak) op mijn frame heb zat ik er aan te denken het bovenste deel (dus aleen het stuk onder de tank) te gaan polijsten! Gewoon omdat ik dat mooi vind staan bij kwaakies! Ik heb alleen mijn twijfels over hoe mooi het blijft nadat ik het gepolijst heb.

Ik rijd namelijk het hele jaar door ongeacht het weer en de pekel, ben goed voor een dikke 25.000km per jaar. Nou vraag ik mij af wat er gebeurd nadat ik een wintertje heb gerden, zou het staal dan kunnen beschadigen, of moet hij dan alleen maar even opgepoetst worden met een beetje polijstmiddel? Met andere worden, Is het handig om mijn frame (en de velgen trouwens ook) te polijsten, of is dat echt een afrader?

Ik denk dat het namelijk echt supergaaf staat! gaarne uw advies!

Kris

misc14.jpg
 
Laatst bewerkt:
B| Een fiets is om mee te rijden, niet om zo netjes mogenlijk op te zijn! in heb deze hele winter doorgereden en ik heb alleen een stuk of 10 boutjes waar lichte corosie op zit, dus zo bang ben ik niet voor pekel...
 
Als je het gepolijst hebt Kris, kun je het omdat je ook in de pekel rijd |( , het beste spuiten met blanke lak. Glimt iets minder, maar houd het wel mooi. Anders gaat het te snel lelijk worden, en moet je weer schuren......
 
als je het niet na lakt moet je iedere week goed poetsen met belgom ofzow.

verder.. tja.. moet het echt? tis wel mooi, mits het goed gelijkmatig gebeurd met goed spul... en ik vind het niet mooi als een deel wel is gedaan en een ander niet.. kijk of je randjes hebt, zo ja: als je dan toch polijst.. wordt dat heeeeeeeeeeeeeeeeel veel werk ;)
 
Wel interessant, ga waarschijnlijk mijn broer zijn YZF 750 overnemen van de zomer en zo'n gepolijst frame staat ook op de agenda. Zorg wel dat je het juiste materiaal hebt, want met de hand is het niet te doen!
 
>>bling-bling techniek forum :P



lul, ik loop gisterenavond te schreeuwen als een gek terwijl jij zonder helm naast je chickie over het voetpad richting station rijdt en niet ff omkijken B|
 
Yeah *bling* *bling* motherfucker...
VANALLES068.jpg

Het is mooi maar je poets je de tering heb al een halve schouderfractuur opgelopen van het poetsen...als je een zilver frame hebt zijn er voor mij 2opties polijsten of zwart spuiten dat zilver is naar mijn mening niet echt mooi...zwart is ook wel nice en wat minderpoetsgevoelig...heb pas geleden een x op zondag op een regenachtige dag gereden en hem zo in de schuur gezet(wat een barbaar ben ik)en vervolgens pas het volgende weekend gepoetst(ben doordeweeks niet thuis) dat doe ik dus noooooit meer...
 
Heb pas ergens gelezen dat het van belang is dat het goed gepolijst word. Hoe beter het gepolijst word hoe makkelijker te onderhouden etc.

[me]Loki w8 op pics :9 [/me]
 
Zacht lapje nat van diesel erover, desnoods druipend nat en niet wrijven, meer deppen; of: een ouderwets tuin-handpomp-insectenspuitje vullen met diesel, sprayen en uit laten druipen, laten drogen en (volgende dag) herhalen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan