Bling bling

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
Beusichem
Hoe kan ik dit:

P9230014.JPG


weer zo krijgen?

P9230008.JPG


Even voor de duidelijkheid, het is dus RVS en ik heb al even wat geprobeerd met zilverpoets en zo, maar echt veel zwart kwam er niet af.
 
Ik heb geen ervaring met RVS, maar je kan proberen de roest weg te halen met waterproof schuurpapier (fijn), daarna eventueel met wat staalwol + chroompoets de krassen grotendeels wegwerken en/of polijsten met de welbekende katoenschijf.

Die aanslag moet ziezo weg als je wilt polijsten (regel 1: vrij van aanslag) :)
 
Is het wel RVS?

lijkt mij meer op verchroomd staal

(magneetje er tegen aan: "plakt" hij -> staal/slechte kwaliteit RVS, plakt hij niet -> RVS

als het echt RVS is moet je hem stevig poesten, zilverpoets neemt bijna niet af.
Ik zou eerst met waterproof schuurpapier (korrel 600 oid) aan de gang gaan en dan steeds fijner en als laatste de polijstschijf.

als het verchroomd is opnieuw laten verchromen, een andere oplossing is er niet
 
als dat rvs is eet ik mijn hoed op. :+
DAAR hou ik je aan!! *D

(wist niet dat Akrapovic ook systeempjes hadden in verchroomd staal? :P )

Magneet valt er dus gelijk weer vanaf, hoorde net van ZXRené ook al dat iig eerst de aanslag er af moet. Tis nu ook wel glad, alleen moeten die vlekken er nog af. Dat zou dus goed te doen moeten zijn door te polijsten?
 
Ik had het nl ook bij mn moto, maar hoe het komt, ik weet het niet...misschien een slechte legering maar het was wel RVS en die vlekjes leken een beetje in het materiaal te zitten..

Een poetsschijf met commandant of polijstpasta werkt goed!
 
Ik heb geen ervaring met RVS, maar je kan proberen de roest weg te halen met waterproof schuurpapier (fijn), daarna eventueel met wat staalwol + chroompoets de krassen grotendeels wegwerken en/of polijsten met de welbekende katoenschijf.

Die aanslag moet ziezo weg als je wilt polijsten (regel 1: vrij van aanslag) :)

Roest, op RVS? Misschien als het 'RS' zou zijn :+
 



rvs kan wel degelijk roesten hoor
alleen wat minder makkelijk als gewoon staal

zo'n uitlaat wordt natuurlijk erg heet , soms wel roodgloeiend en als er dan vuil,water e.d opkomt/tegenaanspat beschadigd het oppervlak en meer vatbaar voor corrosie




:X ik werk alleen maar met roestvaststaal


[spammodus] hier [/spammodus] O-)

;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is prima gelukt! (al zeg ik het zelf ;) )

Eerst met waterproof de aanslag verwijderd waarna het er al stukken beter uit zag en daarna gepolijst. Natuurlijk was ik weer zo dom geweest te vergeten polijstpasta te halen, maar met polijstpasta voor autolakken lukte het ook prima. Heeft waarschijnlijk wat langer geduurd dan als ik het met Belgom zou doen, maar het blinkt weer net zo netjes als foto 2 :)
 
Tja, in de volksmond wordt RVS RoestVRIJStaal genoemd. Het hoort te zijn: RoestVASTStaal.
Dat betekent inderdaad dat het veel beter bestand is tegen roest, maar dat ook RVS kan roesten. Akrapovic is klasse-spul, dus aan de kwaliteit van het staal zal het zeker niet hebben gelegen. Zal eerder gebrek aan onderhoud zijn geweest.
 
Tja, in de volksmond wordt RVS RoestVRIJStaal genoemd. Het hoort te zijn: RoestVASTStaal.
Dat betekent inderdaad dat het veel beter bestand is tegen roest, maar dat ook RVS kan roesten. Akrapovic is klasse-spul, dus aan de kwaliteit van het staal zal het zeker niet hebben gelegen. Zal eerder gebrek aan onderhoud zijn geweest.


hmm weer wat geleerd, moet dus mijn uitlaten ook weer onderhouden
en hoe doe je dat dan, elke week met een spuitbusje alles invetten ?
 
Gebruik eens staalfix, dat wordt gebruikt om rvs spoelbakken e.d. hun glans terug te geven. En dan eventueel napolijsten met de lappenschijf. Zo heb ik wel het een en ander weer mooi gekregen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan