blinkers als remlichten (probleempje)

RFast

Die hard MF'er
9 sep 2003
872
1
Lieshout
Ik heb de remlichten van mijn RF zelf omgebouwd naar knipper en remlicht in een.

Nu is het enige probleem dat als richting aangeef en rem de lamp niet blijft knipperen maar permanent gaat branden, zodat mensen achter mij niet meer zien dat ik richting aan geef. is hier met een electornisch schakelingetje iets aan te doen???


RFast
 
Waarschijnlijk kun je het gewoon anders aansluiten, of iets met diodes doen of zo, maar dan moet je eerst even aangeven wat voor lampen het precies zijn en hoe je het nu aangesloten hebt.
Zijn het LED lampjes, waarbij je rode hebt voor je remlicht en oranje voor de richtingaanwijzer, maar dan in 1 behuizing?
 
een RF heeft twee forse remlichten en die gebruik ik als knippers.

ik heb er al diodes´s tussen zitten om te zorgen dat de linker niet gaat branden als ik naar rechts richting aan geef en anders om. en als ik rem branden ze beiden.
heb er ook diode´s tussen zitten dat als ik rem de voor knippers niet gaan branden maar blijven knipperen (zij het een beetje sneller)

tot zo ver werkt het perfect. het is alleen zo dat als ik richting aangeef en rem het lampje niet blijf knipperen maar permanent gaat branden.

zou daar met een soort van logische schakeling niets aan te doen zijn

RFast

edit.. zijn de gewone remlichten, dus geen exotische led lampjes of zo
 
Laatst bewerkt:
Maar wat wil je nu precies bereiken? Zoiets als wat Amerikaanse auto's hebben, dat het ene remlicht blijft branden en de andere gaat knipperen? In dat geval ontkom je er denk ik niet aan om een relais te gebruiken of zo, waarmee je de richtingaanwijzer vrij schakelt van het remlicht circuit.

e.e.a. is afhankelijk van de manier waarop het geheel aangesloten zit, onder andere of er op de schakelaar van de richtingaanwijzer een constante spanning aanwezig is. Kun je een schema posten? Dus hoe het origineel is en hoe je het nu aangesloten hebt.
 
Laatst bewerkt:
hey sparkey, dat van dat relais is idd wel slim.

daar had ik nog niet aan gedacht, :(

lijkt me idd de makkelijkste oplossing om idd het amerikaanseauto idee te verkrijgen

RFast
 
@fumeur: ja, dat lijkt me ook, maar ach, het is een boete van 50 euro, dus dat is nog wel te riskeren lijkt me zo. Of het verstandig is, in verband met de zichtbaarheid en zo, is natuurlijk een heel ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan