Bloedgroep op je helm

Kun je dat niet beter bij je verzekeringspas stoppen ofzo? of erop schrijven? ze halen heel snel je paspoort/rijbewijs/portemonnee uit je zak bij een ongeluk om evt familie te bellen hoor.
 
Wie heeft zijn bloedgroep op zijn helm staan ? voor het geval .............

Zinloos, want geen enkele medicus zal afgaan op hetgeen op een helm staat. Het zal er maar verkeerd op staan of iemand anders heeft jouw helm even op......
 
In de C2 zit zo'n vakje om dat soort informatie in op te slaan. Maar ja, als je op je andere kant ligt :N
 
Ze kunnen tegenwoordig met een testje heel snel bepalen wat je bloedgroep is, lijkt me overbodig om het nog eens op je helm te zetten. En als het daar al opstaat dan gaat er toch niemand van uit.
 
Tuurlijk, alles kan.
.. en omdat het resultaat dodelijk is gaan ze er dus niet op af.

Het duurt 1/2 seconde om een bloedgroep te controleren, dus daarom doen ze het steeds opnieuw.

Als je verkeerde bloedsoorten bij elkaar doet gaat het klonteren. Dat doen ze dan dus op een 'schoteltje' en daarom gaat het testen ook zo snel, het stelt niets voor.
 
En als je met je helm over het asfalt schaaft staat je bloedgroep er niet meer op.... :+
 
Laatst bewerkt:
In de C2 zit zo'n vakje om dat soort informatie in op te slaan.

Klopt. Typisch weer zo'n detail dat een Duits ingenieur bedenkt.
Kunt op het papiertje ook je huisarts vermelden.
En het adres waar ze je hoofd naar toe kunnen brengen.

:)
 
Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeval de slachtoffers een GSM-toestel bij zich hebben. Maar het urgentiepersoneel weet vaak niet 'welke' persoon men moet bellen uit deze (vaak) grote lijst met telefoonnummers.

Het leek de ambulancemedewerker een goed idee om een standaardnaam of afkorting te hanteren voor de persoon, met wie contact moet worden opgenomen als zich een noodgeval of urgente situatie voordoet.

Zijn voorstel is dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam *"ICE"* (= In Case of Emergency). Onder deze naam wordt dan het telefoonnummer opgeslagen van de persoon die bij noodgevallen of urgente situaties gebeld moet worden.

*'ICE' IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING*

Als deze werkwijze wordt gehanteerd, weten politie, ambulancemedewerkers, arts, etc. steeds met wie er contact moet worden opgenomen.

Indien verschillende personen gebeld moeten worden, gebruikt men de namen *ICE1, ICE2, ICE3,* enzovoorts.

Het is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zéker verschil maken.
 
Het verschil dat het kan maken is dat je mamma je eerder een aai over de bol kan geven terwijl jij met je gebroken ribben loopt te balen dat je mooie motor totall los is.

Maar als het goed is heb je belangrijke medische gegevens bij, en zou men daarvoor geen familie hoeven bellen.
 
Overigens heb ik het ook in mn telefoon, maar dus alleen omdat ik weet dat mn ouders het prettig vinden het te weten als ik van het asfalt ben geschraapt. :P
 
Laatst bewerkt:
Het verschil dat het kan maken is dat je mamma je eerder een aai over de bol kan geven terwijl jij met je gebroken ribben loopt te balen dat je mooie motor totall los is.

Maar als het goed is heb je belangrijke medische gegevens bij, en zou men daarvoor geen familie hoeven bellen.


Voor de medewerker is het wel handiger om meteen de juiste mensen te kunnen bereiken.
 
Het is inderdaad niet zinvol omdat een bepaling altijd over gedaan wordt om zeker te weten. En weten ze t niet dan wordt je gevuld met O neg bloed, waar niemand antistoffen tegen maakt.
Kijk eventueel hier om er nog wat meer over te lezen.
 
Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeval de slachtoffers een GSM-toestel bij zich hebben. Maar het urgentiepersoneel weet vaak niet 'welke' persoon men moet bellen uit deze (vaak) grote lijst met telefoonnummers.

Het leek de ambulancemedewerker een goed idee om een standaardnaam of afkorting te hanteren voor de persoon, met wie contact moet worden opgenomen als zich een noodgeval of urgente situatie voordoet.

Zijn voorstel is dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam *"ICE"* (= In Case of Emergency). Onder deze naam wordt dan het telefoonnummer opgeslagen van de persoon die bij noodgevallen of urgente situaties gebeld moet worden.

*'ICE' IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING*

Als deze werkwijze wordt gehanteerd, weten politie, ambulancemedewerkers, arts, etc. steeds met wie er contact moet worden opgenomen.

Indien verschillende personen gebeld moeten worden, gebruikt men de namen *ICE1, ICE2, ICE3,* enzovoorts.

Het is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zéker verschil maken.


Irritante is dan dat wanneer jouw te bellen persoon jou op een gewone dag belt er niet de goeie naam, maar ICE in beeld staat :P

Ik heb een setje DogTags die ik om m'n nek heb met mijn naam en telefoonnummer van m'n ouders er op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan