Bloedgroep op je helm

Ik stel voor dat we ons allemaal laten chippen, net als de moderne huisdieren :Y

Overigens als er een epd is, zal nog steeds de bloedgroep bepaald worden, al staat het daar in. De kans op fouten is te groot om het risico te nemen. Ook als een bloedgroep in het verleden in hetzelfde ziekenhuis bepaald is, zal bij een transfusie opnieuw de bloedgroep-rhesus bepaald worden want het bloed moet toch gekruisd worden, dat kost nauwelijks extra tijd.
 
Laatst bewerkt:
Wel interessant punt, maar dan breder: hoe weet men snel wie je bent? Normaal heb ik mijn rijbewijs in mijn portemonnee. Maar mijn portemonnee heb ik niet altijd bij me. In de auto meestal wel (ruimte zat) maar op de motor minder vaak (dat ding zit vol met pasjes en kleingeld en dat is dus een aardig gevaarte). Probleem is dan dat je je rijbewijs niet bij je hebt, maar goed, de kans dat je aangehouden wordt is klein en als ik me daar niet uit lul dan betaal ik die paar tientjes wel. Maar met identificatie is dat dus lastiger.

Kortom, bedankt voor het aan het denken zetten, altijd een kopie rijbewijs op zak. Misschien trapt de politie er in, maar de ambulancebroeder kan er zeker wat mee, mocht het nodig zijn. En tja, dan is het natuurlijk een kleine moeite om belangrijke medische gegevens er op te pennen (of je donorcodicil ook te kopieren).
 
Ik snap alleen die hele telefoondiscussie niet. Bij mij staat er een ´thuis´ onder de contacten. Ik heb wel eens een mobieltje gevonden, en vaak genoeg staat er wel een mam of pap of thuis in om te bellen.

Bloedgroep, geen idee, maar als het echt zo handig was geweest hadden we het waarschijnlijk al lang gehoord 8-)
 
\volgens de sticker op mijn helm is mijn bloedgroep shoei.

Lijkt me leuk als je een klapper maakt op een geleende motor met een geleende helm, krijg je zomaar een scheutje blauw bloed in plaats van rood bloed ofzo.

voor de rest lijkt het me zinloos, ze testen toch wel wat je nodig hebt.
 
Dus 0-neg kan geen kwaad.
Meestal niet. Tenzij je duffie of kell of nog andere zeldzame antilichamen hebt. Dan heb je kans dat je lichaam een afweerreactie tegen het gedoneerde bloed aanmaakt. Dan heb je er niets aan; je krijgt koorts, en soms loopt het fataal af. Maar een arts geeft doorgaans alleen ongekruist bloed wanneer 'ie schat dat de kans dat je dood gaat zonder onmiddelijk gegeven donorbloed groter is. (Kortom: gewoon je pak aan, helpt meer dan een bloedgroep op je helm zetten...)
 
Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeval de slachtoffers een GSM-toestel bij zich hebben. Maar het urgentiepersoneel weet vaak niet 'welke' persoon men moet bellen uit deze (vaak) grote lijst met telefoonnummers.

Het leek de ambulancemedewerker een goed idee om een standaardnaam of afkorting te hanteren voor de persoon, met wie contact moet worden opgenomen als zich een noodgeval of urgente situatie voordoet.

Zijn voorstel is dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam *"ICE"* (= In Case of Emergency). Onder deze naam wordt dan het telefoonnummer opgeslagen van de persoon die bij noodgevallen of urgente situaties gebeld moet worden.

*'ICE' IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING*

Als deze werkwijze wordt gehanteerd, weten politie, ambulancemedewerkers, arts, etc. steeds met wie er contact moet worden opgenomen.

Indien verschillende personen gebeld moeten worden, gebruikt men de namen *ICE1, ICE2, ICE3,* enzovoorts.

Het is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zéker verschil maken.

ja das wel handig als je overal wachtwoord op hebt zitten voor het geval je telefoon gestolen wordt...

heb het overigens wel gedaan, PA ICE etc. MA ICE

maarja ze komen toch niet in mn telefoonlijst/oproepen
 
Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeval de slachtoffers een GSM-toestel bij zich hebben. Maar het urgentiepersoneel weet vaak niet 'welke' persoon men moet bellen uit deze (vaak) grote lijst met telefoonnummers.

Het leek de ambulancemedewerker een goed idee om een standaardnaam of afkorting te hanteren voor de persoon, met wie contact moet worden opgenomen als zich een noodgeval of urgente situatie voordoet.

Zijn voorstel is dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam *"ICE"* (= In Case of Emergency). Onder deze naam wordt dan het telefoonnummer opgeslagen van de persoon die bij noodgevallen of urgente situaties gebeld moet worden.

*'ICE' IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING*

Als deze werkwijze wordt gehanteerd, weten politie, ambulancemedewerkers, arts, etc. steeds met wie er contact moet worden opgenomen.

Indien verschillende personen gebeld moeten worden, gebruikt men de namen *ICE1, ICE2, ICE3,* enzovoorts.

Het is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zéker verschil maken.

denk dat gewoon "thuis" ook wel werkt....


is het trouwens niet nuttiger om op je helm te zetten of je orgaandonor bent?
 
In mijn telefoon onder ICE:

Telefoonnummers van thuisfront, bloedgroep + rhesusfactor (heet toch zo?) staan vermeld en dat ik niet allergisch ben voor medicatie of i.d., bijvoorbeeld jodium.
Omdat ik altijd mijn rijbewijs en ID-kaart bij me draag, hoeven ze in ieder geval niet te gissen naar mijn identiteit.
 
ICE = wel handig voor in je telefoon,

Bloedgroep = nutteloos, je krijg gewoon ongekruist bloed (O-neg) mocht het echt nodig zijn.
Is wel erg duur en kan soms toch problemen geven, dus als het even kan wachten wordt je eigen bloed nog gekruist.
 
Laatst bewerkt:
Ja?, wordt ineens je moeder gebeld door een gefrustreerde automobilist en vraagt welke halve zool nu op de RW20 zit te kl....zakken. Schrikt dat mensje zich rot.

Ach vind ze wel gezellig, wat contact. Maar ik weet trouwens niet hoe groot jij je bloedgroep op je helm wilde zetten. Telefoon nummer op de zijkant in een corpsje 12 is voor de dienstdoende ambulancebroeder zeer goed te lezen hoor, maar de driftige meneer in de BMW ziet het niet.
Daar komt nog bij, als ze gebeld wordt is het om te vertellen wat een voorbeeldige weggebruiker ik ben _O-
 
18306565_1.jpg


DIt heb ik ooit van tante Trix gekregen en daar staat eigenlijk alles op:

Naam, Mil. Registratienummer, Geloof, Bloedgroep etc...
Heb ik altijd om mijn nek tijdens motorrijden, skieën, duiken etc....
 
Zijn voorstel is dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam *"ICE"* (= In Case of Emergency). Onder deze naam wordt dan het telefoonnummer opgeslagen van de persoon die bij noodgevallen of urgente situaties gebeld moet worden.
Ik heb in mijn portemonnee en in mijn papieren een kaartje zitten in 4 talen met mijn gegevens en met telefoonnummers voor het geval er iets mis gaat :) Als ze toch gaan graven naar een telefoon komen ze die ook tegen.
 
ja das wel handig als je overal wachtwoord op hebt zitten voor het geval je telefoon gestolen wordt...

heb het overigens wel gedaan, PA ICE etc. MA ICE

maarja ze komen toch niet in mn telefoonlijst/oproepen
_O-

dan zoeken ze op ICE en dan vinden ze het niet omdat er Ma en Pa voor staat? Weten zij veel dat ze op ma of pa moesten zoeken :?

oww... mijn nieuwe gsm vind ze in beide gevallen
 
Mijn mobiele telefoon(s) gaan al stuk zonder dat ik mezelf onderuit rij (of laat rijden) op de motor. Daarom gekozen voor een papiertje met ICE/SOS + naam/tel nummer. bij m'n motorpapieren (die altijd in een tasje om m'n nek hant tijdens het rijden). Combinatie van beiden zal wel het handigst zijn.
 
Mijn mobiele telefoon(s) gaan al stuk zonder dat ik mezelf onderuit rij (of laat rijden) op de motor. Daarom gekozen voor een papiertje met ICE/SOS + naam/tel nummer. bij m'n motorpapieren (die altijd in een tasje om m'n nek hant tijdens het rijden). Combinatie van beiden zal wel het handigst zijn.

He, dat is doordacht.
Natuurlijk bestaat er een grote kans dat als je onderuit gaat, waarbij je zo te hard ten val komt dat je niet meer bij je positieven bent, je telefoon niet meer zal functioneren.
 
He, dat is doordacht.
Natuurlijk bestaat er een grote kans dat als je onderuit gaat, waarbij je zo te hard ten val komt dat je niet meer bij je positieven bent, je telefoon niet meer zal functioneren.


yep.
En als je bij het vallen dan ergens aan blijft haken met dat touwtje om je nek is er van haast hebben bij hulpverlening helemaal geen sprake meer .

Dit is licht ironisch bedoelt . Maar G Slampampus heeft een jeugdtrauma door een moeder die panisch was voor touwtjes om de nek.
 
Irritante is dan dat wanneer jouw te bellen persoon jou op een gewone dag belt er niet de goeie naam, maar ICE in beeld staat :P

Sla je het ICE nummer op met +31 en het gewone zonder.


Ik heb een setje DogTags die ik om m'n nek heb met mijn naam en telefoonnummer van m'n ouders er op.

Weet niet of dat wel zo lekker is in een ongeluk. Zou op een vervelende plek kunnen gaan snijden.
 
yep.
En als je bij het vallen dan ergens aan blijft haken met dat touwtje om je nek is er van haast hebben bij hulpverlening helemaal geen sprake meer .

Dit is licht ironisch bedoelt . Maar G Slampampus heeft een jeugdtrauma door een moeder die panisch was voor touwtjes om de nek.

Hehe :) heb het niet als een pilotensjaaltje achter me aan wapperen hoor :+ zit goed weggestopt in het pak. Maar je hebt gelijk, er is altijd een kans dat je ergens achter blijft hangen (ik schat die kans wel wat kleiner in dan dat mijn telefoon een crash overleeft)
 
Terug
Bovenaan Onderaan