Bloedgroep op je helm

Vroegah was het heel gebruikelijk om de bloedgroep op je helm te zetten. Dat deden nl. de echte racecoureurs ook (stond op hun raceoverall trouwens) en dat moest je natuurlijk na doen, staat stoer denk ik.
Bij een ongeval op straat spuit embulancepersoneel gewoon een zak zoutoplossing in de armen bij veel bloedverlies en die interesseren het niks wat er op je helm staat. Die helm gaat hierna meestal mee met de technische dienst van de politie voor onderzoek ed.
Dus: was gewoon modegril en stond wel stoer. ;)
Bloedgroep stond ook op mijn helm in het rood ook nog _O- A neg
 
bij mij moet er geloof ik Stroh80 staan, is in Oostenrijk nogal veel voorkomend (en veelgebruikt)...
 
in een echt noodgeval zullen ze gewoon O- toepassen.. dat kan namenlijk bij elke bloedgroep (doen ze bij de troepen in afghanistan ook meen ik). en als er iets meer tijd is of tekort aan O- zullen ze idd een testje doen.

stel dat iemand overlijd aan verkeerd bloed, gaan ze natuurlijk naar de hulpverlenende arts.. die kan moeilijk zeggen: stond op zen helm, dus dat was écht zijn bloedgroep.. nee daar komen ze niet mee weg..
 
Om nou mijn bloedgroep, ICE en donorcodicil op mijn helm te plakken? -O-

Heeft een beetje "ik zou me harstikke dood rijden" gehalte.
Altans zou het gevaar van motor rijden wel in de schijnwerpers zetten. :N

Maar de gegevens bij je dragen is ALTIJD een goed idee. :}
 
Vandaag gesproken met een ex-politieman die met de volgende tip kwam. Men zal bij een ongeval met een motorrijder (of bestuurder van een ander voertuig) altijd op zoek gaan naar het rij- of kentekenbewijs. Zet op een briefje alle benodigde gegevens en de te waarschuwen personen en bewaar deze bij je rij- of kentekenbewijs.
Dan weet de politie in ieder geval wie ze moeten waarschuwen.
 
Dan zet ik: Type O Negative op mijn helm en denkt iedereen dat ik van die trieste rockband houdt |(
 
de eerste naam laten beginnen met ALARM en dan de eerste contactpersoon wordt ook wel gebruikt. Deze persoon staat dan altijd bovenaan in je telefoonboek.
Een hekje/hash (#) is beter. Als je tante Ada heet, staat zijn namelijk boven Alarm. #Alarm staat altijd bovenaan. Of #watdanook.
 
Kun je dat niet beter bij je verzekeringspas stoppen ofzo? of erop schrijven? ze halen heel snel je paspoort/rijbewijs/portemonnee uit je zak bij een ongeluk om evt familie te bellen hoor.

Woon jij ook in zo'n wijk?

oh wacht, bij een ongeval :z
 
Nog een tip voor mensen die niet willen dat 'ICE' in het scherm verschijnt als paps, mams of moeders de vrouw belt... Zet een * achter het nummer onder ICE, dit heeft geen effect op het te bellen nummer, maar voorkomt wel dat het in beeld verschijnt ;)

Voorbeeld:
ICE
+31 20 1234567*
 
Ik ken wel iemand met de afdruk van mijn voorband op zijn helm. Tijd: ver voor de georganiseerde VRO waanzin. Plaats: het op- en afrittenparadijs van de N206 in Zuid Holland. Slachtoffer: RR die niet goed oplette tijdens een lesje in geavanceerd knee down (compleet verzorgd met leensliders en klittenband). Hij ging zo langzaam dat ik besloot buitenom te gaan i.p.v. binnendoor, dacht dat ie kon bijremmen @ knee down en de rest is geschiedenis.
 
Zijn voorstel is dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam *"ICE"* (= In Case of Emergency). Onder deze naam wordt dan het telefoonnummer opgeslagen van de persoon die bij noodgevallen of urgente situaties gebeld moet worden.

*'ICE' IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING*



Indien verschillende personen gebeld moeten worden, gebruikt men de namen *ICE1, ICE2, ICE3,* enzovoorts.

Het is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zéker verschil maken.


_O-


Krijg je bij mij eerst ICE CUBE aan de lijn en daarna ICE-T


"Yo, wassup RR 8-) "


"Eeeh, stond in z'n mobiel dat ik u moest bellen In Case of Emergency :') "


"Say What?, You are talking to a N.W.A. }) "
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan