Blok CB250 op een CB125T?

Wincake

MF'er
21 okt 2012
161
0
Wat is hier voor nodig? Ze zien er anders uit, maar de ophangpunten voor 't blok zijn toch redelijk hetzelfde?

 
Laatst bewerkt:
Wat inzicht, stukjes staal, gereedschap, lasapparaat.

Je gaat me toch niet zeggen dat je er zo'n ching chang kloon onder gaat doen omdat, óf: dit blokje niet zo lekker loopt, óf omdat je meer power wil?


Daarbij, kenteken moet dan ook aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het was zomaar een idee, want ik begin wanhopig te worden ! Waarschijnlijk is het mijn eigen schuld, ik heb het stationair toerental destijds geregeld met de gaskabel losser zetten, zodat het volgas nu onmogelijk is. Power is geen probleem, maar nu is de max 73 kmpu. 100 moet haalbaar zijn toch?
 
Laatst bewerkt:
Ja, het was zomaar een idee, want ik begin wanhopig te worden ! Waarschijnlijk is het mijn eigen schuld, ik heb het stationair toerental destijds geregeld met de gaskabel losser zetten, zodat het volgas nu onmogelijk is. Power is geen probleem, maar nu is de max 73 kmpu. 100 moet haalbaar zijn toch?

Zou je dan niet eens beginnen met de gaskabel weer goed af te stellen en het stationair toerental met de stationairschroef te regelen.
 
Het afstellen van de gaskabels en stationair met de schroef is geen succes, omdat de stationairschroef dan te ver uitgedraaid word, en er onderhand uit valt.
 
Als je nou een vastloper/kapotte bak/whatever had kan ik het me ( buiten het feit dat je het kenteken aan moet passen om ) voorstellen.
Die chong ching dingen kosten 100 euro.

Maar, TS moet niet mauwen, en dat hondaatje gewoon even weer netjes aan het lopen krijgen.

Als je wel eens in Deventer komt, ben je welkom.
 
Ik vind x7 wel goed beargumenteerde punten inbrengen! :D nope.avi
Ben gewoon nog steeds van plan het hele 11Kw gedoe te omzeilen. Vrachtwagens halen me in op 80-wegen over een dubbele doorgetrokken streep. Doen ze minuten over, levensgevaarlijk bij tegemoetkomend verkeer
 
Ja, het was zomaar een idee, want ik begin wanhopig te worden ! Waarschijnlijk is het mijn eigen schuld, ik heb het stationair toerental destijds geregeld met de gaskabel losser zetten, zodat het volgas nu onmogelijk is. Power is geen probleem, maar nu is de max 73 kmpu. 100 moet haalbaar zijn toch?
Niet om heel erg lullig te doen, maar als jij op die manier je stationair afstelt ben ik bang dat een motorblok overbouwen net iets te hoog gegrepen is voor je. :)
 
Valt wel mee, dat zou wel lukken. Ik heb dat gedaan, geloof het of niet, omdat hij nergens anders op reageerde, en ik het probleem of de valse lucht gewoonweg niet kan ontdekken.
 
Hij reageert wél ergens ander op, alleen kan jij het niet vinden.
Maar, succes dan maar met de ombouw..

Enne, als je ooit een klappert maakt waar gewonden bij vallen, kan je de rest van je leven dokken. :W
 
Wat AadmanZ zegt...

Gast, als het je al niet eens lukt om een simpel (maar oerdegenlijk) motortje als een 125 Twin af te stellen, dan gaat het je ook niet lukken om er een 250 blok in te wurmen, die je dan ongetwijfeld ook af moet gaat stellen.

Wat je moet doen, lekker doorzetten. Gewoon blijven proberen met afstellen.

Begin bij de timing van de ontsteking, zet die eerst goed.
Daarna ga je de klepspeling en mogelijk zelfs de kleptiming controleren (is een fluitje van een cent bij zo'n blokje) controleren.
Daarna trek je de carburateurs eraf, ook de gaskabel even helemaal loshalen.

De carburateurs ga je mooi schoonmaken en je gooit er direct een revisiesetje tegenaan, dan heb je daar nooit meer gezeik mee.
Wat nieuwe pakkingen voor de inlaat, en while youre at it meteen een nieuw luchtfilter en nieuwe bougie'tjes.

Daarna de gaskabel smeren en de boel weer in elkaar zetten.

Daarna starten, en aan de fijnafstelling beginnen van de carbs.

Heb wel wat geduld want het afstellen van de kleine Honda 4 taktjes komt meestal erg nauw.

Eenmaal goed afgesteld niet meer aanzitten en 10x rond de wereld rijden. Offroad. ;)
 
Wat AadmanZ zegt...

Gast, als het je al niet eens lukt om een simpel (maar oerdegenlijk) motortje als een 125 Twin af te stellen, dan gaat het je ook niet lukken om er een 250 blok in te wurmen, die je dan ongetwijfeld ook af moet gaat stellen.

Wat je moet doen, lekker doorzetten. Gewoon blijven proberen met afstellen.

Begin bij de timing van de ontsteking, zet die eerst goed.
Daarna ga je de klepspeling en mogelijk zelfs de kleptiming controleren (is een fluitje van een cent bij zo'n blokje) controleren.
Daarna trek je de carburateurs eraf, ook de gaskabel even helemaal loshalen.

De carburateurs ga je mooi schoonmaken en je gooit er direct een revisiesetje tegenaan, dan heb je daar nooit meer gezeik mee.
Wat nieuwe pakkingen voor de inlaat, en while youre at it meteen een nieuw luchtfilter en nieuwe bougie'tjes.

Daarna de gaskabel smeren en de boel weer in elkaar zetten.

Daarna starten, en aan de fijnafstelling beginnen van de carbs.

Heb wel wat geduld want het afstellen van de kleine Honda 4 taktjes komt meestal erg nauw.

Eenmaal goed afgesteld niet meer aanzitten en 10x rond de wereld rijden. Offroad. ;)
Hij wil zijn motor opvoeren, en hij moet 11kW op kenteken houden vanwege zijn rijbewijs.
 
Nee niet per se. Laten we het er op houden dat ik vaak domme vragen stel :p
Anyway zoals ik in andere posts heb gezegd is het meeste van het lijstje gedaan! Maar goed, heb hem weggebracht voor groot onderhoud, kunnen ze meteen checken wat het probleem is. Lui, stom en misschien wat uit wanhoop, maar als het opgelost word ben ik tevreden.
 
Volgens mij zijn deze blokjes overigens best snel op te voeren.

Cilinders kunnen tot 160cc opgeboord worden, een stelletje race nokkenassen erin en wat grotere carbs en je kan denk een verrot snel racertje maken.

Ik heb ook zo'n 125 twin blokje leggen die ik onder me CB50 ga maken, frame is vrijwel identiek. Alleen de voorste ophangpunten zijn anders voor zover ik weet.

Plan is om er dan ook een klein, licht maar heel snel racertje van te maken.
( het hele idee zit al in me hoofd, ook met een thema dat volgens mij nog niet uitgevonden is }) , gaat wel mooi worden, weet alleen niet wanneer :P )

Weet alleen niet hoe je dan gaat zitten met onderdelen voor het opvoeren, heb daar zelf nog geen studie van gemaakt.
Maar volgens mij zijn de opvoer onderdelen prima verkrijgbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan