Blok Gsx 750 wil niet starten (grasmaairacer)

kawar50

MF'er
7 apr 2007
44
2
Goedendag mensen,
Ik zit met een vraag over het motorblok van de gsx 750, die ingebouwd zit in onze grasmaaier.
Het blok wil zeeeeeeeer slecht starten, zeg maar helemaal niet. Behalve na een beste hoeveelheid quickstarter , en behalve als hij warm is, dan start hij direct.
Tevens loopt het blokje ook niet helemaal goed, onderin hapert hij wat tot hij in de toeren schiet dan komen de pk`s tevoorschijn.
momenteel zit er nog geen uitlaat demper op, ik neem aan dat het hier niet aan kan liggen.
De motor Heeft een goede vonk.

Tevens als hij een dag stilgestaan heeft en je probeert hem te starten start ie meteen maar valt daarna ook meteen weer stil, daarna is het over met de pret.
Hopelijk heeft iemand het zelfde gehad of dat iemand hier raad mee weet
Alvast bedankt iig
Mark
 
Bougie`s zijn redelijk droog.

De zit wel een stuk uitlaat op maar alleen de einddemper niet, we hebben ook nog niet veel gereden zo dus ik denk niet dat de kleppen kapot zijn.
ik zal ze vanavond nog wel even nakijken op klepspeling
gr Mark
 
Vlotternaaldjes/zetingen ....

Zeker weten dat de aansluitingen op de accu goed vastzitten op brandschone polen?

Staat er toevallig een pijltje op het benzinefilter en wijst dat niet de verkeerde kant uit? Zulke typen drukken zichzelf bijna-dicht als de pijl niet in stroomrichting staat dus tankafwaarts.

Maait zeker wel aardig, zo'n 750-blok? :9
 
Laatst bewerkt:
he willem,
wat bedoel je met vlotternaaldjes/zetingen? deze schoon maken?
benzine filter staat goedom.
bekabeling is ook helemaal goed.

We hebben nog niet echt test kunnen rijden met dit blok, maar ik verwacht dat het wel vooruit wil.
vorige blok was van een honda cb250, hiermee gingen we niet harder dan 70 kmu. dit blok kregen we niet goed afgesteld.
hopelijk dit blok wel. ben nu eindelijk blij dat de carburateurs niet meer lekken.
 
het standaart luchtfilterhuis zit erop met filter van een kawasaki 750tiger. alleen hebben we vanaf de carb een 45 graden pvc buisje tussen gedaan ivm met de passing van het luchtfilter en dit zit goed aangedraaid met slangeklemmen, het is namelijk aardig krap om alles onder zon klein motorkapje te krijgen, ik zal later wel wat foto`s plaatsen.
 
Vlotternaaldjes: ongeveer als in een stortbak van een plee, maar dan oneindig veel verfijnder, drijft een vlotter een naaldje aan dat met zijn voorpunt een toevoer-openingetje voor de brandstof op het juiste moment moet sluiten en openen.

Bij veel carbs is het naaldpuntje van kunststof/rubber en sluit het tegen messing òf daarop weer iets met een kunststof ringetje.

Naaldje kan stroef lopen door corrosie of vervuiling; puntje kan vervormd/versleten zijn (goed vergrootglas nodig) en ook een eventueel rubbertje in de zeting kan geleden hebben.

Het luistert verschrikkelijk nauw, want bij "kleven" van het naaldpuntje krijg je niet op tijd benzine en als het naaldje niet tijdig sluit verzuipt de boel.
Er kan ook domweg wat vuil tussen zitten opgehoopt.

In veel carbs ziet dat naaldje er ongeveer zó uit (maar er bestaan totaal andere ook):
_float_needle.JPG
 
goedenmiddag,
er zit wel benzine in de carburateurs dus het probleem met de vlottennaalden ed is niet meer aanwezig gelukkig eerst wel problemen mee, choke werk ook goed, maar de compressie weet ik niet.
het blok zit wel recht in het frame!
alvast bedankt voor de reactie`s, ik denk zelf dat het luchtfilter te weinigweerstand biedt waardoor hij niet genoeg benzine krijgt voor het starten, ik zal eerst maar eens een uitlaat inelkaar lassen.
 
ja met startpilot wil hij wel starten, maar dan moet je wel een tijdje spuiten voordat hij goed gaat lopen op benzine, en het lijkt me niet goed voor de motor als je hem steeds met dat spul moet starten. tevens loopt de motor ook niet helemaal mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan