Blok hangt scheef

Marky mark

Die hard MF'er
22 jul 2002
769
0
Den Haag (centrum)
Hallo,

Ik ben afgelopen weekend met een vriend naar een motor wezen kijken (zijn eerste). Hij wil een naked (budget) bike die niet te zwaar is. Nu hebben we een hornet gezien voor 3500 euro van 9 jaar oud met heeeeel veel kilometers (35000 km geloof ik)

Opzich ziet dat ding er niet verkeerd uit. Na wat goed gekeken te hebben is ons het volgende opgevallen: Aan de linkerkant op de karterdeksel (<- toch?) zit een lelijke schaaf. Een ophangpunt aan de rechterkant van het blok is naar rechts uitgebogen. Waarschijnlijk is de motor omgevallen of heeft de berijder een schuiver gemaakt.

Wat ik nu wil weten is hoe veel kwaad kan het als een blok scheef hangt? Ik denk aan zuigers, tandwielen en al wat dan nog meer waardoor de slijtage toeneemt.

De verkoper heeft overigens aangeven het blok ook weer recht te laten hangen. Zou opzich ook kunnen, maar ik zie dan weer dezelfde problemen (iets wat 30.000 km scheef heeft gehangen, moet je volgens mij dan niet zo maar weer recht hangen).

Wie heeft hier wat zinnigs over te zeggen? Ik hoop dat ik het mis heb, dan vermoed ik dat hij namelijk zeer binnenkort een motor heeft :]

Hallo,

Ik ben afgelopen weekend met een vriend naar een motor wezen kijken (zijn eerste). Hij wil een naked (budget) bike die niet te zwaar is. Nu hebben we een hornet gezien voor 3500 euro van 9 jaar oud met heeeeel veel kilometers (35000 km geloof ik)

Een hornet van 9 jaar oud?? Ik dacht dat die pas max 7 waren.de kilometer stand is niet echt veel maar als ik de rest lees zou ik hem zeer zeker NIET kopen

Als je al voor een Budget-bike gaat kijken moet je deze zeker niet kopen.

Het is goed mogelijk ondanks dat het blok scheef hangt er niets aan de hand is maar het kan ook aardig in de papieren gaan lopen. Het is een risico afweging dat je zelf moet maken. Kosten fiets+ evt. reparaties t.o.v waarde van de fiets en natuurlijk je budget

Deze laten staan en rustig op zoek gaan naar een andere. Er zijn er genoeg.
Maar als je een Honda met 35000 al een motor met veel kilometers vind dan beperk je jezelf wel ontzettend in je keuze ;)

Een hornet van 9 jaar oud?? Ik dacht dat die pas max 7 waren.de kilometer stand is niet echt veel maar als ik de rest lees zou ik hem zeer zeker NIET kopen

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Het is namelijk een Bandit ipv een hornet en niet met 30.000 km, maar met 60.000 km. Blijkbaar naar te veel motoren gekeken afgelopen weekend en me vergist met een andere |(

In iedergeval is de prijs wel 3500 euro :)

Wat denken jullie hiervan ???

Terug
Bovenaan Onderaan