blok losmaken ktm

Galibaba

MF veteraan
20 apr 2005
5.491
4
nu ben ik bezig mijn blok eruit te halen voor een schoonmaakbeurt en daarna een revisatie,maar krijg de as die door mijn brug en blok loopt niet los,mijn inziens is het de bout losdraaien en de as eruit tikken,maar dat wil dus niet vlotten,zijn er mensen die weten hoe dit op te lossen???(de foto in de bijlage laat zien,de kant die niet los wilt)

Bijlage: PICT2110.JPG
 
Als ik het zo bekijk is de as opgestuikt om per ongeluk losdraaien te voorkomen.

(en je mist een boutje van je rempomp)
 
nou nou de as is los,eindelijk hehehe,maar het ophoog liften van het blok lukt me nog niet echt,m isschien toch iets om met zun 2en te doen,en dat boutje bij die rempomp is om het normaal aanwezige kapje te bevestigen :W
 
nu ben ik bezig mijn blok eruit te halen voor een schoonmaakbeurt en daarna een revisatie,maar krijg de as die door mijn brug en blok loopt niet los,mijn inziens is het de bout losdraaien en de as eruit tikken,maar dat wil dus niet vlotten,zijn er mensen die weten hoe dit op te lossen???(de foto in de bijlage laat zien,de kant die niet los wilt)
misc
 
Dat opstuiken is wel een heel lompe manier van borgen zeg.
Loctite 243 is iets beschaafder... ;)
 
het probleem zat hem in het feit dat ie nog opgebokt stond,na het ontbokken :X ,ging het vrij simpel,nu een beetje aan het cleanen en dan gaat ie een opfrisbeurtje krijgen *O*
 
*grin...dat klinkt dan wel zinnig hè ?? ;)


Zou dan dan nu de reden zijn dat ie wat moeilijk los wilde komen :? :?








Ohwéé als je hier ook serieus op gaat reageren B| ;)
Denk het wel.Aangezien je de rand van de as naar buiten tikt wil ie niet meer zo makkelijk door de moer heen draaien.












(vouwer loves a challance !! :+ )
 
EDIT: laat die post maar zitten :9
lette niet op 8-)

nog een edit:

Is het niet echt lekker gestelt met je blok dan, dat je er een revisie tegenaangooit?
 
EDIT: laat die post maar zitten :9
lette niet op 8-)
los is los en vast is vast,hij is nu los :9 ,en moet snel weer vast *D

wil gewoon zekerheid,weinig zin in een vastloper,de vorige eigenaar heeft alleen een nwe zuiger geplaatst,maar er is meer dan een zuiger,hij lekt ook nog steeds olie bij het vliegwiel,dus dan maar gelijk goed,daarna 2 nwe banden en een nwe uitlaat(denk ik een doma).....eerst maar eens afwachten wat ik kwijt ben aan de revisatie :X
 
Laatst bewerkt:
don't be panic :X ,dat boutje gaat er weer in als mun blokkie weer top is,en vergeten doe ik hem nu ZEKERS niet :W
 
dit word echt een humortopic ahahahaha _O- ,gisteren eindelijk het vliegwiel los gemaakt,zit er een spoel in dat tevens de ontsteking is,zo'n ingebakken ding :X ,hoopte me spoeltjes opnieuw te laten opwinden,maar dat zit er nu niet meer in,hopelijk kan ik deze wel laten doormeten,want die dingen kosten rond de 150/200 euro,en das veel geld voor een beetje licht op de moto,TIPS???????
 
Terug
Bovenaan Onderaan