The White Cowboy
Rookie
Gezocht: Motorblok van een KTM LC4 van 400 tot 660 van de jaren 1998 tot 2005, of een ander blok compatibel met een KTM LS-E 400 Military.
Het verhaal:
Drie dagen geleden zijn wij met vijf ex-defensie morgen, gekocht via Domeinen, vertrokken met als plan om in vier maanden naar Kirgizië te rijden. Overdag zullen we over trails en TET- routes rijden, ‘s nachts kamperen we in het wild. Alle onderhoud en voorbereidingen die we nodig achtten hebben we getroffen in de afgelopen maanden, maar nu, net onderweg begon er een vreemd geluid te ontstaan in het blok. Dat werd snel erger en dus besloten we om niet meer verder te rijden. En KTM man vertelde ons gisteren direct wat er aan de hand was; de cilinder had spelling gekregen, was olie gaan verbruiken en de laatste kilometers had het blok met te weinig olie gelopen waardoor de lagers van de drijfstang zijn vernietigd, en waarschijnlijk nog schade aan andere onderdelen intern is ontstaan (of dit verhaal in een andere volgorde). Kortom, blok zo goed als total loss. Nodig is een grondige revisie en reparatie waarvoor absoluut wij niet het geld hebben om het te laten doen, willen we tot Kirgizië geraken, en ook niet de expertise en het gereedschap om het zelf uit te voeren.
En makkelijker uit te voeren exercitie zou zijn om het blok te wisselen met een ander compatibel blok, zoals een KTM LC4 van 400 tot 660 blok van de jaren 1998 tot 2005, het plan is nu om dat bij een bevriende boer in Frankrijk te doen!
Heb jij een blok liggen of informatie die ons kan helpen? Wij horen het heel graag!
Groet,
Bendert, Jona, Jorik, Daan en Okke
Het verhaal:
Drie dagen geleden zijn wij met vijf ex-defensie morgen, gekocht via Domeinen, vertrokken met als plan om in vier maanden naar Kirgizië te rijden. Overdag zullen we over trails en TET- routes rijden, ‘s nachts kamperen we in het wild. Alle onderhoud en voorbereidingen die we nodig achtten hebben we getroffen in de afgelopen maanden, maar nu, net onderweg begon er een vreemd geluid te ontstaan in het blok. Dat werd snel erger en dus besloten we om niet meer verder te rijden. En KTM man vertelde ons gisteren direct wat er aan de hand was; de cilinder had spelling gekregen, was olie gaan verbruiken en de laatste kilometers had het blok met te weinig olie gelopen waardoor de lagers van de drijfstang zijn vernietigd, en waarschijnlijk nog schade aan andere onderdelen intern is ontstaan (of dit verhaal in een andere volgorde). Kortom, blok zo goed als total loss. Nodig is een grondige revisie en reparatie waarvoor absoluut wij niet het geld hebben om het te laten doen, willen we tot Kirgizië geraken, en ook niet de expertise en het gereedschap om het zelf uit te voeren.
En makkelijker uit te voeren exercitie zou zijn om het blok te wisselen met een ander compatibel blok, zoals een KTM LC4 van 400 tot 660 blok van de jaren 1998 tot 2005, het plan is nu om dat bij een bevriende boer in Frankrijk te doen!
Heb jij een blok liggen of informatie die ons kan helpen? Wij horen het heel graag!
Groet,
Bendert, Jona, Jorik, Daan en Okke