Blok revisie R90S

spaakvelg

Rookie
3 apr 2017
14
0
Vanwege het stilstaan van zo een 7 jaar van het beest heb ik besloten het blok flink aan te willen pakken.

Dit betekend dat ik alle rubbers/pakkingen en keringen wil vervangen en waar nodig ook de lagers.

Daarnaast moeten de cilinderkoppen nagekeken worden en ook in nieuwstaat gebracht worden.

Nu vroeg ik me af hoe goed dit zelf te doen en wat het uitbesteden ongeveer gaat kosten. Ik begrijp dat het een duur geintje is, maar hoe duur is me niet duidelijk.
Zelf was ik in de brommer tijd instaat om mijn motor blokkie van de Honda MB zelf te reviseren dus ik schat mezelf redelijk handig in op dit vlak.

Mijn twijfels dus om het uit te besteden of zelf te doen en ik ben opzoek naar adressen van goede bedrijven die dit vakkundig en betaalbaar kunnen.

Thanks! :]
 
De koppen kunnen waarschijnlijk wel nieuwe geleiders gebruiken en zijn ook niet loodvrij. De Hobbyist heeft daar een goede betaalbare service voor. Ik zou niet weten wat je moet vervangen wegens stilstand. Dat zie je wel als je de koppen er af haalt. Misschien moeten de cilinders opgeboord worden. Dan moet je ook de stoterstang rubbers vervangen, door originele, de imitaties gaan weer lekken. Achter moet je even kijken. Lekt de krukaskeerring? De oliepomp? Zo nee, afblijven. Ga je de krukaskeerring vervangen let dan goed op dat je de krukas moet opspannen.
Voor de cilinders kan het misschien goedkoper zijn om gebruikte 1000cc Nicasil te scoren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan